Reklama

Reklama

Zlo je nakažlivé... Učitel a vzdělanec Brett Fletcher (Gian Maria Volonté) odjíždí z Bostonu na americký Západ, aby si v teplém podnebí vyléčil tuberkulózu. Záhy je však unesen nebezpečným banditou Beauregardem Bennettem (Tomas Milian) a konfrontován s násilím, všudypřítomnou smrtí, ale zároveň i s neomezenou svobodou: poznává zkrátka Divoký západ, kde platí zákon silnějšího a ne zákony civilizace. Zatímco Beauregard začíná pod vlivem inteligentního Fletchera pochybovat o svých činech, Fletcher je násilím a nově nabytou mocí čím dál více okouzlen… Rok po úspěšné Velké přestřelce (1967) natočil režisér Sergio Sollima zvláštní western, který se spíše než na pomstu či peníze zaměřuje na vývoj postav a filozofický rozměr zla. Tváří v tvář se vyznačuje pro žánr až netypickou hloubkou, přesto však nabízí vše, na co jsme u pravého spaghetti westernu zvyklí – prach, krev, kulky i hudbu Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Recenze (39)

chuckboris 

všechny recenze uživatele

Velmi originální příběh a také skvostný herecký koncert v podání obou hlavních protagonistů, jejichž postavy se postupně charakterově proměňují. Uchvátil mě hlavně Gian Volonté, kterého už jsem v pár westernech viděl ale zatím nikdy ne takhle. Začínám chápat proč byl v prohlášen za nejlepšího evropského herce. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Anarchistický film ze zločineckého prostředí Divokého západu ukazuje přerod vzdělance v zabijáka pod vlivem obávaného bandity Benneta. Čiší na mne z toho od začátku do konce zlověstný pokus o jakousi filozofii (podobně jako u ideologických westernů NDR, jakkoliv v jiných barvách); v italském provedení vše náležitě oděno na násilnického hávu...Ty dvě hvězdičky ovšem nelze upřít dobrému hereckému obsazení a navýšit je třeba též za Morriconeho hudbu. Stejně ale nechápu těch 84% k dnešnímu dni (25.8.2010)... ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zatímco bandita Beau s vizáží Ruuda Gullita, co zrovna objevil funkci žehličky na vlasy, dochází k morálnímu osvícení, ušlápnutý profesůrek z Bostonu nabírá zcela opačný směr. Nutno podotknout, že když vypadá jak Gian Maria Volonté, uvěřit v ten přerod není zas takový problém.. Ta dvousměrná transfúze morálních hodnot je troufale podvratná. Když se maestro Morricone místy přiblížil k psychedelickému rocku The Doors a probíhaly drobné erupce násilí, vsadím se, že si Johnny Wayne povolit šáteček, aby se mu lépe dýchalo.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Pokracovanie genialneho filmu El halcon y la pressa /u CZ a SK koncin zname ako Velka Prestrelka 1966/ uz nie je takym kultom ako bol prvy film. Van Cleef totiz tu chyba, a vyrazne tahal dopredu prvy film, potom uz Tomas Milian sam na to nestaci, hoci som pochopil, ze ide o genialneho herca uz u filmu El halcon y La Pressa. Gian Maria Volonteho mam dost na haku, nejde tu moc o kvalitneho herca a nie som si isty, ci vobec vedel hrat. Mna teda jeho herecky vykon nijako nepresvedcil. Pribehovo a dejovo film tiez nedava velky zmysle, pochopil som len, ze ktosi sa ide kamsi liecit a riesi slobodu, nasilie a smrt. Zas tu vsak vidim mne odporneho Radka, ktory vo filme riesi dementalne picoidy typu "Potvrdenie téz filozofa Ladislava Klímu o absolútnej zvrhlosti školstva a hlavne jeho predstaviteľov sa objavilo, i keď zjavne nezamýšľane, vo filme talianskeho režiséra Sergia Sollimu. Učiteľ, predchnutý humanizmom a nenásilím postupne svojim konaním prekonáva svoj sprvoti antivzor - obávaného a násilníckeho vodcu banditov" No tak ja filmu nerozumiem a rozumiet filmu nechcem /na to tu je Madsbender ako admin tej sracky menom filmova teoria/, Radkovi nerozumiem a ak, takl len obcas. Liventura s jeho megagenialnymi komentarmi typu "Kterak vzdelanec k zivotu prisel" - tak to je teda komentatorska bieda, respektive mizeria. Dobre vsak, ze tu nevidim Kadaka, je to len uboha a dost trapna napodobenina uzivatela menom Verbal. Karel Chrocht uz tiez nekomentoval, jak tak vidim. No a k filmu uz nemam co napisat, prakticky vsetko som vymenoval. Faccia a Faccia je klasicky dokaz toho, ze dvojky su vacsinou regulerne podradne filmy : 72 % ()

Johnnas 

všechny recenze uživatele

Vynikající italský western, určitě jeden z nejlepších spaghetti! Má to šťávu, má to děj, postavy se vyvíjejí podle mého i celkem uvěřitelně, prostě to má celé smysl! Herci v hlavních rolích jsou taky perfektní, zejména pak Gian Maria Volonté se vymyká nad průměr. Postavy nejsou černé nebo bílé, každá má své chyby a své pozitivní stránky a vprůběhu filmu se vyvíjejí. Jen je mi divné, že jsem takhle dobrý western nezazanamenal nikdy v programu tv stanic. Možná i proto tu je tak málo hodnocení.Chtěl jsem dát 4 (89%), ale některé známky jsou tu nepochopitelně tak nízké, že musím navýšit na 5. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Film byl natočen zejména v okolí španělského města Almería. Železniční stanicí ve filmovém městě „Purgatory“ je vesnice La Calahorra, kolem které vede vlečka do nedalekých železných dolů Alquife. (ČSFD)
  • Sergio Sollima byl inspirován k napsání a režii filmu, který se zabýval výměnou morálních hodnot mezi dvěma postavami, na základě jeho zkušeností z bojů s protifašistickým odbojem ve druhé světové válce. Poznamenal, že během té doby byl svědkem činů odvahy spáchaných malými dětmi s minimálními životními zkušenostmi a činů zbabělosti spáchaných kdysi statečnými muži. Sollima později prohlásil, že tento film byl jeho osobní favorit. (Marek06)
  • Gian Maria Volonté (profesor Brett Fletcher) a Tomas Milian (Solomon „Beauregard“ Bennet) se při natáčení často střetávali kvůli svému politickému přesvědčení – Volontè byl otevřený komunista, zatímco Milian opustil svou domovskou zemi (Kubu), když probíhala revoluce vedená Fidelem Castrem. Aby režisér Sergio Sollima navázal na jejich chemii na obrazovce, záměrně vyprovokoval oba herce, aby se zapojili do vzájemných boxerských zápasů. (Marek06)

Reklama

Reklama