Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1993. Obávaný bodyguard je zastřelen v tiché ulici. Další nájemná vražda, kterou musí vyřešit pražské 1. oddělení. Vyřizují si tu účty vládci podsvětí? Zločinů přibývá, každý týden další mrtví, mafiáni mají pocit, že tahají za delší konec provazu, a mnohý z policistů přemýšlí, jestli nemá přejít na druhou stranu zákona. (Česká televize)

(více)

Recenze (147)

selfesteem 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ještě teď sotva popadám dech z množství vykouřených cigaret. Jako chápu, že kouření bylo běžné, ale ani ve filmech z první republiky není tolik dýmu. Vadí mi dost kamera, z jejíhož zoomování mě bolí hlava, myslím, že seriál nepotřebuje takovou “akci”, statická kamera by nevadila, není k tomu důvod přibližovat temeno někoho, když někam jde a nikoho nesleduje nebo nezatýká. Na Devadesátky jsem se těšila, potěšila mě místa, oblečení, účesy, to je věrné, opravdu, v tom jsem se nostalgicky zasnila, ale zatím se ztrácím ve jménech, v příběhu, ale oceňuji napětí, takže dalším dílům dám určitě šanci. ()

Jozka7 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nádhera. Kila vykouřených cigaret, litry turka z otřískaného hrnku, ručně kreslená tabulka s podezřelými. Včerejší svoloč je dnešní honorací, ale stále bez vkusu, bez zábran a bez morálky. Vyobrazení ikon pražského/českého podsvětí je dokonalé. Takový František Mrázek (Albert Čuba) pronese jen několik vět, ale garantuji vám, že na ně jen tak nezapomenete. Zkrátka další brilantní kousek, kde se TV zábava překlápí do vzdělávání. A potěšilo, kolik je nasazeno skvělých herců z Moravy a Slezska. Hned napoprvé za pět ran ráže 7,65. ()

Reklama

EllienPM 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedobře rychlé tempo. Přehršel postav. Tuny vykouřených cigaret. Šíleně trhavá kamera naprosto na zabití. Že je Plíšek špatný řidič, v Případech už neřidič, stačí naznačit 1-2x, stačilo to s popelnicemi, znalým dojde hned. Trochu si člověk zvyká, když hřmotný hlas B. Polívky předchází M. Finger.  Kryštof Bartoš geniální volba. Finger jako Plíšek špatně - měl ho hrát Sokol. Postava mladšího Plíška je hodně jiná, afektovaná, přecitlivělá, postrádající charisma, investigativnost, pozorovací schopnosti, psychologickou výhodu a další nepřehlédnutelné atributy, které má Plíšek st. - škoda, tam šlo si se scénářem a castingem pohrát... Celkově zatím rozlítané, neukotvené v místě a vyznění. Velmi chybí ten pocit, který v Případech dokázala udělat kancelář. V ní sedící Petr Stach, pojídající rohlík a trvanlivý salám. I v devadesátkách byly podobně epické svačiny, stravovací návyky. Trocha Májky a klidu by na rozjezd rozhodně neuškodila. Tvůrci nemuseli narvat většinu zásadních postav Prahy té doby do jednoho dílu. Měli jich natočit alespoň osm. Mohli v jednom díle sledovat Tomáše Kozáka, třeba i s rodinou, nastínit práci (případy) z doby NEŽ nastoupil na 1. oddělení. V tom samém dílu mohli osvětlit a připomenout specifický svět devadesátek, např. prostřednictvím TV zpráv. Prostě chybí lepší Prolog a vyšší propracovanost. O případu Fr. Mrázka (jeho archivu) mj. pojednává Ach ty vraždy! E06 Archiv Felixe Burgeta. Očekával bych, že zrovna J. Mareš vnese více světla a jasna - zatím se tak nestalo. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Devadesátky byly jízda. Já si je užil jako studentík a nějaké vraždy jsem vnímal jen z televizních zpráv. Každopádně kdo v té době začal podnikat, mohl se snadno dostat do skutečné džungle plné mafiánů, kde šlo o kejhák. Policie byla ještě pořád útvar stojící na vratkých nohách a i když se zavedených mordpart moc změna režimu netýkala o to hustější časy jim nastaly, protože se s vraždami rotrhl najednou v tom tržním kapitalismu pytel. Byl jsem na to celkem zvědavý. Přeci jen to třicet let zpátky a to už není jednoduchá doba na natáčení pokud to má vypadat autenticky. Naštěstí Favoritů má ještě každý plnou garáž a hifi věží také, takže exteriéry i interiéry se celkem povedly. Finger, Fridrich klasika, Sokol mi tam naprosto nesedí. Přitom v Rédlovi byl super. Samozřejmě best of byl Milan Novotný coby Jonák. Hrál dobře, ale hlavní tíhu úspěchu zajistili maskéři. Ta ovce na hlavě, ty prsteny, prostě bomba. Kdo hrál skvěle byl Albert Čuba, bohužel a to mi vadilo dost - Mrázkovi nebyl vůbec podobný i když měl devadesátkový ohoz. Celý první díl mi přišel strašně krátký. Na to co tam v úvodu rozjeli to bylo strašně rychle ukončeno dvěma větami v závěrečných titulcích... Takže víc se mi líbilo dobové ztvárnění prostředí než samotná zápletka. Uvidíme jak se to rozjede dál, dávám tomu ještě určitě šanci. 3 náboje do škorpíku. * * * ()

kobejn 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jasně, počátek 90. let u nás působil jako Wild Wild East, já osobně si pamatuju až jejich druhou půlku, ale zatímco u nás se rodili mafiáni a bujely všechny možné nešvary, v USA se konala hudební revoluce, kterou jsem teda objevil až po jejím konci. Takže, devadesátky sice byly ugly time u nás, ale co se týče hudby a filmů, hlavně tedy plynoucích k nám z jůesej, tak to byly golden times, to mi nikdo nevymluví. Grunge is dead, long live the Grunge! ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • V díle je zmíněno, že v roce 1974 byl Antonín Běla (Richard Němec) hlavním podezřelým v případu přepadané pošty na pražském Těšnově, při kterém byl zastřelen jeden příslušník VB. Tím byl teprve 24letý strážmistr Jiří Velíšek, příbuzný Michala Velíška, střihače TV Nova, jenž byl později rovněž v Praze zastřelen. Tomuto zločinu se věnuje i epizoda Smrt novináře (2014) seriálu Případy 1. oddělení (od r. 2014), který na Devadesátky přímo navazuje. (Šéfik)
  • Podobně jako v Případech 1. oddělení (od r. 2014) se i tady na začátku prvního dílu mihne v epizodní miniroličce scenárista Josef Mareš, a to jako policista, který přijel vyzvednout poručíka Kozáka. (viktor.s)
  • Hlídkové policejní vozy mají běžné poznávací značky, kterými ale začaly být postupně označovány až od roku 1995. Děj epizody se však odehrává mezi listopadem 1993 a dubnem 1994. V té době měly všechny hlídkové vozy značku s písmenem „B“ a pěti číslicemi. (Martin_L)

Reklama

Reklama