Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1993. Obávaný bodyguard je zastřelen v tiché ulici. Další nájemná vražda, kterou musí vyřešit pražské 1. oddělení. Vyřizují si tu účty vládci podsvětí? Zločinů přibývá, každý týden další mrtví, mafiáni mají pocit, že tahají za delší konec provazu, a mnohý z policistů přemýšlí, jestli nemá přejít na druhou stranu zákona. (Česká televize)

(více)

Recenze (147)

EllienPM 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedobře rychlé tempo. Přehršel postav. Tuny vykouřených cigaret. Šíleně trhavá kamera naprosto na zabití. Že je Plíšek špatný řidič, v Případech už neřidič, stačí naznačit 1-2x, stačilo to s popelnicemi, znalým dojde hned. Trochu si člověk zvyká, když hřmotný hlas B. Polívky předchází M. Finger.  Kryštof Bartoš geniální volba. Finger jako Plíšek špatně - měl ho hrát Sokol. Postava mladšího Plíška je hodně jiná, afektovaná, přecitlivělá, postrádající charisma, investigativnost, pozorovací schopnosti, psychologickou výhodu a další nepřehlédnutelné atributy, které má Plíšek st. - škoda, tam šlo si se scénářem a castingem pohrát... Celkově zatím rozlítané, neukotvené v místě a vyznění. Velmi chybí ten pocit, který v Případech dokázala udělat kancelář. V ní sedící Petr Stach, pojídající rohlík a trvanlivý salám. I v devadesátkách byly podobně epické svačiny, stravovací návyky. Trocha Májky a klidu by na rozjezd rozhodně neuškodila. Tvůrci nemuseli narvat většinu zásadních postav Prahy té doby do jednoho dílu. Měli jich natočit alespoň osm. Mohli v jednom díle sledovat Tomáše Kozáka, třeba i s rodinou, nastínit práci (případy) z doby NEŽ nastoupil na 1. oddělení. V tom samém dílu mohli osvětlit a připomenout specifický svět devadesátek, např. prostřednictvím TV zpráv. Prostě chybí lepší Prolog a vyšší propracovanost. O případu Fr. Mrázka (jeho archivu) mj. pojednává Ach ty vraždy! E06 Archiv Felixe Burgeta. Očekával bych, že zrovna J. Mareš vnese více světla a jasna - zatím se tak nestalo. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Devadesátky byly jízda. Já si je užil jako studentík a nějaké vraždy jsem vnímal jen z televizních zpráv. Každopádně kdo v té době začal podnikat, mohl se snadno dostat do skutečné džungle plné mafiánů, kde šlo o kejhák. Policie byla ještě pořád útvar stojící na vratkých nohách a i když se zavedených mordpart moc změna režimu netýkala o to hustější časy jim nastaly, protože se s vraždami rotrhl najednou v tom tržním kapitalismu pytel. Byl jsem na to celkem zvědavý. Přeci jen to třicet let zpátky a to už není jednoduchá doba na natáčení pokud to má vypadat autenticky. Naštěstí Favoritů má ještě každý plnou garáž a hifi věží také, takže exteriéry i interiéry se celkem povedly. Finger, Fridrich klasika, Sokol mi tam naprosto nesedí. Přitom v Rédlovi byl super. Samozřejmě best of byl Milan Novotný coby Jonák. Hrál dobře, ale hlavní tíhu úspěchu zajistili maskéři. Ta ovce na hlavě, ty prsteny, prostě bomba. Kdo hrál skvěle byl Albert Čuba, bohužel a to mi vadilo dost - Mrázkovi nebyl vůbec podobný i když měl devadesátkový ohoz. Celý první díl mi přišel strašně krátký. Na to co tam v úvodu rozjeli to bylo strašně rychle ukončeno dvěma větami v závěrečných titulcích... Takže víc se mi líbilo dobové ztvárnění prostředí než samotná zápletka. Uvidíme jak se to rozjede dál, dávám tomu ještě určitě šanci. 3 náboje do škorpíku. * * * ()

Reklama

Šimpy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Divoké devadesátky ve vší syrovosti. Jména jako Mrázek, Běla, Jonák rezonují v člověku i v dnešní době. Hlavní postavy možná nejsou tak charismatičtí jako jejich starší verze z Případů, ale člověk jim stejně fandí. Novotný jako Jonák překvapil...figura, výrazy obličeje, mluva, super....až na ty oči, které prozrazují pravdu. Uvidíme co dál...Plíšek to v závěru říká jasně...všichni si dělají co chtějí, přes otevřené hranice sem proudí davy šmejdů, vraždí se víc, než kdy dřív. Ne, že by to teď bylo lepší. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Éra podnikavců, nevkusných sak, oprýskaných škodovek, veksláků, Twenty 4 Seven, kupónové privatizace, Vaška Klausů, Jardy Jágra, lámání starých struktur. A taky množství (nájemných) vražd. I množství neobjasněných vražd. Někdo na tenhle přechod od komunistické diktatury k demokracii západního typu a tržní ekonomice vzpomíná rád, někdo to má přesně naopak. Kdo má informační základ, tak to vesměs dá, přesto je to místy překombinované a příliš nahuštěné, a to velké množství jmen tomu všemu rozhodně nepomáhá. Režiséru Peteru Bebjakovi se každopádně podařilo zachovat celkový ráz doby. Nástup Michala Novotného v roli bizarní postavičky Ivana Jonáka je skvostný. Ten chlapík byl k pláči i k smíchu. Celkově skvělé obsazení a výjimečně atraktivní téma. ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já si nemůžu pomoct, ale tenhle pelmel byl fakt moc. Zrychlený průřez takových postav podsvětí, který se tam mihnou dvakrát? Jako fakt. Vyšetrovací metody dejme tomu, ale jinak jste v rychlíku, berličky, že se přehoupne mě na další roky a jsme stále na místě je sice na zrychlení hrozně fajn, ale trpí tím postavy. To kdo psal o kameře má jen pravdu. Jak tohle může být dílo. I v 50 letech dokázal držet kameru lépe. Nevím co tenhle výmysl má znamenat. Herecky taky nespadnete na držku a jediný Jonák v podání Novotnýho je jediná postava která chytne hned. Vlastně to jediný si každý pamatuje. Atmosféra standartní, protože narvat starý svetry a starší auta už umí každý. Kromě toho novějšího balkónu s okny, to se nepovedlo. Drželo mě jen téma a druhý díl jen hodím, že bude snad opět Jonák, ale doufám hlavně, že to bude konzistentnější, než tenhle výstřel do tmy.50% ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Vražda bodyguarda Jívy se natáčela v Praze Dejvicích Nad Šárkou 132. Na plotě ale můžeme vidět tabulky ulice Hadovitá a čísla popisná/orientační 247/12. Ty odkazují na skutečné místo, kde se vražda odehrála. (Frontier)
  • Mafiána Ivana Jonáka si zahrál Michal Novotný, který v seriálu Kriminálka Anděl (od r. 2008) tak říkajíc na opačné straně barikády hrál jednoho z hlavních vyšetřovatelů. (Brain)
  • V devatesátých letech měl Jonákův Discoland Sylvie červenou fasádu, kterou filmaři z dnešní bílé pochopitelně nemohli tak snadno přemalovat. (Brain)

Reklama

Reklama