Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Kateřina Marešová, Jan Kolařík, Igor Orozovič, Matouš Ruml (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Poprava bodyguarda (E01)
-
Král diskoték (E02)
-
Kleopatra (E03)
-
Přehrada (E04)
-
Sudy (E05)
-
Přiznání (E06)
Obsahy(1)
Šestidílná minisérie od tvůrců Případů 1. oddělení popisující vyšetřování klíčových případů první poloviny devadesátých let. Na několika dobových případech ukazuje atmosféru doby, kdy kriminalita vyskočila do nečekaných výšin a kdy se rozhodovalo o tom, jestli policie najde a ustojí svoji roli. V „devadesátkách“ přináší svoboda pro všechny strmý nárůst kriminality. Policie nemá metodu, čas ani prostředky, jak tomu čelit. Zdá se, že velcí i malí grázlové budou mít definitivně navrch. Na pražské 1. oddělení nastupuje mladý vyšetřovatel Tomáš Kozák. Zkušený operativec Václav Plíšek novému kolegovi nevěří. Bezprecedentnímu přísunu vražd ale musí čelit společně. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele brzozin k tomuto seriálu (4)
Devadesátky (2022)
Celé téma devadesátek, které bylo v prvním díle v celku zajímavě rozehráno, se v dalším vývoji seriálu smrsklo na celkem provařenou a v minulosti mnohem lépe natočenou kauzu Orlické vraždy. Nikdo z klíčových postav devadesátek tady nedostal prostor. Mrázek, Běla a nakonec i ten Jonák si tu zahráli jen bezvýznamnou stafáž, která s tématem seriálu v podstatě nijak nesouvisela. Tady vidím obrovsky nevyužitý a prohospodařený kapitál. Navíc hlavní postavy detektivů mi nebyly vůbec sympatické (mladý Kozák je ňouma, Plíšek nesnesitelný pruďas). Takže bohužel, já jsem celkem zklamán. Na to, jakou to mělo a má PR ve všech médiích, to nijak velký zázrak není. ()
Poprava bodyguarda (2022) (E01)
Mám z toho smíšené pocity. Atmosféra a výprava sedí dokonale. Takhle přesně si devadesátky pamatuji. Ale samotný děj a postavy mi moc nesedly. Na to, jaký to má olbřímí marketing, kdy snad nemine den, aby o tomhle seriálu nepsala všechna online média, je to taková průměrná detektivka. Neurazí, nenadchne. Když to srovnám s fantastickými Případy 1. oddělení, tak tady v podstatě úplně chybí charaktery. Všichni jsou takoví jakoby šediví, bez tvaru, chuti a zápachu. Jediné výrazné postavy, které nemizí v té šedi svetrů a manšetráků jsou Jonák a Mrázek. Oba se tu ale jen mihnou. Zejména u Mrázka, ktereho tvůrci absolutně nedokázali vytěžit, je to škoda nevyužitého potenciálu. A obávám se, že se to do budoucna moc nezmění. ()
Přehrada (2022) (E04)
Jasně, takže jestli to chápu správně, tak z celého seriálu o devadesátkách se to nakonec smrsklo jen na kauzu orlických vrahů, která se tu řeší už čtvrtým dílem. Mrázek a Běla se tu jen mihli jako bezvýznamná stafáž v prvním dílu. Jonáka vyřešili během druhého dílu. A teď už jen Orlík a tak to bude až do konce. Kdybych se chtěl podívat na film o Kopáčovu gangu, pustím si Sametové vrahy. Navíc mi je čím dál tím více nesympatický hlavní potenciální klaďas Plíšek. Pokud tohle má být předobraz starého Plíška, čili moudrého a laskaveho nestora s intuicí Kolomba v podání Bolka Polívky, tak tvrdím, že jde o dvě naprosto a zcela diametrálně odlišné osoby. ()
Sudy (2022) (E05)
Takže je to přesně, jak jsem čekal. Celý seriál s bombastickým názvem odkazujícím se na celé desetiletí naší historie, se smrsknul na Orlické vraždy a zejména lovení a otevírání rezavých sudů, kde se dvacet minut řeší, jak ten sud otevřít. Ve druhém díle se sice mihnul Jonák, a v prvním na pár vteřin Mrázek s Bělou. Ti ale jako by sem vůbec nepatřili, když celé tohle dílo je jen a pouze o gangu Kopáče a spol. No a ještě o neustále umanuté snaze vyšetřit, kdo teda zabil toho Jívu. Možná se to dozvíme v posledním díle a tím se kruh uzavře. ()