Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Kateřina Marešová, Jan Kolařík, Igor Orozovič, Matouš Ruml (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Poprava bodyguarda (E01)
-
Král diskoték (E02)
-
Kleopatra (E03)
-
Přehrada (E04)
-
Sudy (E05)
-
Přiznání (E06)
Obsahy(1)
Šestidílná minisérie od tvůrců Případů 1. oddělení popisující vyšetřování klíčových případů první poloviny devadesátých let. Na několika dobových případech ukazuje atmosféru doby, kdy kriminalita vyskočila do nečekaných výšin a kdy se rozhodovalo o tom, jestli policie najde a ustojí svoji roli. V „devadesátkách“ přináší svoboda pro všechny strmý nárůst kriminality. Policie nemá metodu, čas ani prostředky, jak tomu čelit. Zdá se, že velcí i malí grázlové budou mít definitivně navrch. Na pražské 1. oddělení nastupuje mladý vyšetřovatel Tomáš Kozák. Zkušený operativec Václav Plíšek novému kolegovi nevěří. Bezprecedentnímu přísunu vražd ale musí čelit společně. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele fabecc1222 k tomuto seriálu (7)
Devadesátky (2022)
Dlouho očekávaný prequel Případů 1. oddělení, který narozdíl od samotných Případů, které sázeli na detailní popis policejní práce, potažmo vykreslení pracovního prostředí sází mnohem více na dobovou atmosféru a vykreslení dobových reálií a skutečných osob. Devadesátky trochu selhávají právě ve vztahu k Případům, kdy jen opravdu těžko budeme v obsazení mladších verzí postav z Případů (Plíšek, Korejs, Kozák) hledat jejich starší variace (Zvlášť Plíšek prošel charakterovou obměnou o 180°). Občas je vidět, že těch šest dílů je prostě tvůrců málo, a že by měli materiálu, který by klidně snesl dvojnásobek epizod, takže to je občas nepřehledné. Ale čert to vem, ta atmosféra devadesátek je tu opravdu brilantní, všechna ta špína a spodina, co se vyrojila vykreslená opravdu do detailů. Pro poctivé policajty to musela bejt opravdu šílená doba, jak byli všechny ty známé kauzy vlastně navzájem propletené, a všichni ti mafiání, a nájemní zabijáci se mezi sebou znali, a vlastně i spolupracovali. Jsem rád, že něco takového u nás vzniklo, že i takovéhle věci jsou připomínány, a to ještě lidmi, co je skutečně pamatují. ()
Poprava bodyguarda (2022) (E01)
Atmosféra je o dost ponurejší,než v původních Případech, a všechno působí tak nějak víc beznadějně. Výborné vyobrazení dobových gangsterů (Jonák!). Úplně odvázaný nejsem z obsazení mladíšch verzí kriminalistů (Mikluš a Beneš mají do svých starších podob hodně daleko, a Finger vypadá tak max o 10 let mladší, než Polívka v Případech). Závěr působí dost zmateně, takže to bude asi pokračovat příště? Nebo to zůstane jakože nevyřešený? Technicky bezchybné, dobové reálie a atmosféra jedna z nejlepších, co tu byli kdy ukázány. ()
Král diskoték (2022) (E02)
Tady už musím přecijen vyjádřit nějakou tu kritku. Furt to na mě působí hodně roztěkaně. Příjde mi, že by tvrůci potřebovali na odvyprávění všeho, co nám chtějí sdělit, mnohem více, jak šest dílů, protože tady se toho snaží do tohoto počtu dílů narvat co nejvíce, ale jako celek to pak působí dost rozházeně, a občas je problém se v tom orientovat. ()
Kleopatra (2022) (E03)
Tak už je asi jasné, jakým směrem se bude ubírat zbytek dílů, a že si asi v závěru seriálu půjdem zaplavat do Orlíku. Vedlejší příběh okolo Arménců (Albánců) působil vcelku nedůležitě, až v závěru naznačil mojí prvotní myšlenku, že Sokol bude hrát zkorumpovaného policajta, tak uvidíme, jestli to ustojí. Zatim nejlepší díl. ()
Přehrada (2022) (E04)
Atmosférou i pojetím už jsme úplně jinde, než jsou Případy... Tady je jasné, že spousta věcí nedopadne dobře (Sokol). Taky tu máme ale zobrazení té poctivé práce, vší tý dřiny, co stála zatím, aby se tu sudy mohli vylovit. Díky tomu zatím nejlepší díl, a velmi se těším na další. ()
Sudy (2022) (E05)
Tady už se jede přímo k cíli. Žádné odbočky, nebo vsuvky. Sokolova linka výborně reflektuje policejní poměry té doby, a už je definitivně jasné, že nedospěje k dobrému konci (Pokud se teda neukáže, že je nějak tajně nasazenej, ale to nepředpokládám...). Orlické vraždy mi tady příjdou mnohem lépe a divácky atraktivněji ztvárněné, než v Sametových vrazích. Hlavně ta detailní práce policie, všechny ty procedury (technik chce podepsaný rozkaz) co museli všichni absolvovat, a co se tu tvůrcům podařilo dostat do děje. Jen škoda nevyužitého Korejse, který tu působí jako postava z donucení v návaznosti na Případy, jelikož do děje moc nezasahuje. ()
Přiznání (2022) (E06)
Ta hlavní linka okolo Orlíku už tu nepřinese vesměs žádný ohromný zvrat, a spíše se tak doklouže k jasnému a očekávané konci. Mnohem víc tak drásá nervy linka okolo Tůmy, a jak to s ním vlastně dopadne. V tý poslední společné scéně Tůmy a Plíška mi přišlo, jakoby jsme konečně viděli toho Plíška z Případů, a ne nějakou úplně jinou osobu. ()
Reklama