VOD (1)
Obsahy(2)
Nevázaná mladá americká novinářka a anglický obchodník s vazbami na ropný průmysl se náhodou setkávají v současné Nikaragui při plnění svých záhadných úkolů. Oba se do sebe vášnivě zamilují, přestože toho o své skutečné profesní identitě vědí jen málo. Zoufale se snaží utéct ze země, odkud je tamější mocné síly nechtějí nechat odejít. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (13)
Po druhém zhlédnutím se lehké zklamání proměnilo v opatrné nadšení. Claire Denis opět – a zase jinak – natočila film, v němž jedno gesto či prostřih vydá za sto slov. Konkrétní denotáty k nim ale chybí, a smysl díla tudíž zůstává ve viset vzduchu. Hvězdy v poledne jsou v jádru vášnivým, leč hořkým milostným dramatem, které svými kulisami demonstruje nepřehlednost globálních politicko-ekonomických machinací a jízlivě glosuje touhu po dobrodružství v exotických zemích. Vedle filmů jako Sama v Africe nebo Parchanti spí dobře působí svým lineárním příběhem poněkud konvenčně, zase tak ale mohou sloužit jako vhodné iniciační dílo pro neznalé autorčina stylu. ()
Budem zhovievavý a prestrelím hodnotenie, keďže to tu aj tak spadne (alebo už padá) niekde okolo 40%. Režisérka Claire Denis už iná nebude, svojou režisérskou svojráznosťou si veľa fanúšikov nikdy nezískala a zrejme ani nezíska. Stars at Noon nie je žiadna výnimka v jej tvorbe a svojím spôsobom ma film celý čas štval, ale ani raz na nenapadlo ho nedopozerať. Na konci sa dokonca dostavil dojem, že som ho "pochopil", ale neexistujúca chémia medzi hlavnými postavami zostáva problém číslo jedna, ak sa na nej má stavať. A to napriek tomu, že Joe Alwyn je prekvapivo príjemný a snažiaci, nehovoriac o Margaret Qualley (hipisáčke z Ouatih), ktorá mala za svoj výkon dostať Striebornú Palmu z Cannes miesto Zar Emir Ebrahimi zo Svatého Pavúka, ktorý by si ale ako film naopak zaslúžil Grand Prix oveľa viac ako toto juhoamerické peklíčko. Štvrtú hviezdu pridávam za ilúziu, že postavu Daniela hrá pôvodne obsadený Robert Pattinson (kámo, predstav si tú charizmu) a zasadenie ostane verné knižnej predlohe, teda roku 1984 a revolúcií v Nikaragui. V takejto verzii by to bolo teda tip top. PS: Benny Safdie je kráľovsky dobrý scene stealer, of course. ()
Film, ktorý je väčšinou času o ničom a rozbehne sa to až vtedy, keď už je príliš neskoro na udelenie vyššieho hodnotenia. Na druhej strane to aspoň nie je vyslovene nudné. Taký šedý priemer až mierny podpriemer. A trochu nám to pripomenie staré "dobré" časy covidu, aby sme nezabudli na to utrpenie, čo sme zažívali. ()
moje druhé setkání s Claire Denis a potvrzení, že definitivně nebude patřit mezi moje oblíbené režiséry. Extrémně rozvleklé a zdlouhavé drama o novinářce,která se potřebuje dostat (asi) z Nikaragui a tak se zaplete s jedním angličanem. Hodně se tu souloží, ale ne natolik zajímavě aby to pomohlo k větší zábavnosti a hodně se tu mluví, ale opět nikterak zajímavě a věřím že by to byla dost nuda i kdyby to bylo o půlhodiny kratší...40% ()
Tropicky milostny pribeh a ve stylu Claire Denis recept na flustraci. Dva lide ve slozitem svete.Herci delaji s povrchne napsanymi postavami co mohou. Margaret Qualley se snazi ukazat slozitou ambicioznost jeji postavy. Film funguje jako sociopoliticky metafora. Bere ohledy na divakovu inteligenci, ale moc vas dovnitr nevtahne. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (4)
- Kvôli neustálemu odkladaniu natáčania vypadol z hlavnej roly pôvodne oznámený Robert Pattinson (bol zaviazaný hrať Batmana), ktorého potom nahradil Taron Egerton. Aj ten však po odkladaní natáčania odstúpil "z osobných dôvodov" a rolu získal Joe Alwyn. (Arsenal83)
- Pôvodne mal byť film natáčaný v Nikarague, kde sa aj odohráva. Po znovuzvolení prezidenta Daniela Ortegu, radikálneho ľavičiara, ktorý viedol kampaň plnú represií s väznením protikandidátov, sa však Claire Denis rozhodla zmeniť miesto natáčania, pretože: "Vedela som, že to nemôžem urobiť, bolo by to nemorálne." (Arsenal83)
- Claire Denis bola rozhodnutá natočiť tento film už desať rokov pred natáčaním, keď si prečítala román Denisa Johnsona z roku 1986, ktorý je podľa nej "milostný príbeh dvoch ľudí, ktorí si rozvinuli vzťah výlučne v kontexte revolúcie, je to aj o strachu a terore z lásky, o strachu zo zlyhania". (Arsenal83)
Reklama