Dobrodružství kriminalistiky - Série 3 (1991) (série)
Režie:
Antonín MoskalykKamera:
Juraj ŠajmovičHudba:
Karel SvobodaHrají:
Siegfried Lowitz, Jiří Bábek, Ilja Racek, Ivan Vyskočil, Miloslav Kopečný, Jana Švandová, Jaroslav Satoranský, Emil Konečný, Zdeněk Dolanský, Otakar Brousek st., Tereza Pergnerová (více)Obsahy(1)
Příběh o králi padělatelů se odehrál ve Francii padesátých až šedesátých let minulého století, tedy v době dynamického rozvoje vědy a techniky. A přesto byl dotyčný odhalen především díky obyčejným lidským vlastnostem, jakými jsou vytrvalost a slabost. Zatvrzelá posedlost podivínského komisaře Benhamou z francouzské kriminálky, s níž pátrá po zdánlivě nepolapitelném zločinci, i důvod zločincova pádu, skrývající se v jeho lidském ustrojení, zřetelně naznačují, že odhalení zločinu není jen otázkou exaktního kriminalistického postupu, ale také otázkou zkušenosti a hluboké znalosti lidského nitra. (Česká televize)
(více)Recenze (12)
Mám rád lidi, kteří svou precizností šokují jako tady mistr padělatel... V cca 6,5té minutě se tam mihne mezi detektivy krátce s pár slovy Josef Nedorost. Ta "nanorole" mu samozřejmě nedala ani možnost být v titulcích. Je to škoda. Myslím, že namísto zahraničních herců by se v některém z historických dílů mohl objevit. Měl na to tehdy vizáž a šarm. No jako třeba podvodník velkého formátu, hmm... Viz např. Anděl svádí ďábla nebo Pěsti ve tmě. ()
Máme tu další padělání peněz, tentokrát na důstojnější úrovni. Nevím, jestli byl jejich tvůrce skutečně génius, ale příběh hlavně řeší rodinné vztahy mezi otcem a jeho synem, což už tak zábavné nebylo. Stejně jako náhodné dopadení a přiznání pachatele. Přišlo mi, jako by tvůrcům pomalu začal docházet dech a kouzlo původní myšlenky se začalo postupně vytrácet. ()
Uff... Špatný až běda, a ještě to dorazili předabováním českých herců... Režisér Antonín Moskalyk chtěl po Ivanu Vyskočilovi aby v historickém vozidle, které měl svěřené přijel na scénu na plné pecky, jenže rekvizitáři jej varovali že se jedná o historický vůz, ať s ním zachází opatrně. Nakonec ale musel poslechnout režiséra a přidal a prorazil olejovou vanu. Rekvizitáři dali Vyskočilovi co proto, na režiséra si ale netroufli. ()
Padělek ma z celého seriálu asi najviac emocionálne zasiahol vo vzťahových líniách. Ako otec: syn, tak hlava rodiny a jeho spackaný život vinou nefungujúceho manželstva s absolútne odlišnou ženou. Opäť nám je obete veľmi ľúto a tak nejak nechceme, aby bol jej zločin odhalený. Ostatne o vraždu sa zrovna nejedná a plody jeho činnosti by sme tiež brali všetkými desiatimi. Len nie sme tak šikovní. Každý má ale svoju achilovu pätu. ()
Triumf spravedlnosti byl aktem náhody a lidské malosti. Perfektní ztvárnění tohoto pozoruhodného případu se dotýká pomezí legality a kriminality. Vědecký přístup Bojarského si vynucuje úctu i po desetiletích stejně tak jako tento celý nevšední seriál slučující věcnost a uměleckost a ve výsledném tvaru se blížící dokudramatu. Soustřeďuje v sobě všechny přednosti hraného filmu a dokumentární tvorby. Je to ojedinělý a nadčasový výkon obou Moskalykových. ()
Galerie (25)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (3)
- Režisér Antonín Moskalyk chtěl po Ivanu Vyskočilovi, aby v historickém vozidle, které měl svěřené, přijel na scénu na plné pecky, jenže rekvizitáři jej varovali, že se jedná o historický vůz, ať s ním zachází opatrně. Nakonec ale musel poslechnout režiséra a přidal a prorazil olejovou vanu. Rekvizitáři dali Vyskočilovi co proto, na režiséra si ale netroufli. (sator)
- Siegfrieda Lowitze namluvil Petr Haničinec a Bedřicha Prokoše Josef Větrovec. (cundak)
- Natáčelo se v Praze na Vinohradech, Hradčanech, Střešovicích, pasáži Lucerna. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
Reklama