Reklama

Reklama

Jacob Harton (Nikolaj Coster-Waldau) býval úspěšným obchodníkem.Jedna nešťastná nehoda ho ale dostala na několik let za mříže, mezi ty nejhorší zločince. Aby vězeňské peklo přežil, musel si vydobýt respekt. Z Jacoba se tak rychle stává právoplatný člen árijců, začíná se řídit pravidlem buď my, nebo oni. Přijímá svou novou identitu vůdce a svůj nový vliv přenáší i za zdi věznice, kde plánuje obchod se zbraněmi pro mexický kartel. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (408)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Filmy z väzenského prostredia, to je takmer stávka na istotu. A s takým hercom ako je N.C. Waldau alias "Lannister" zo svetoznámeho seriálu Hry o tróny? Kurva už len kvôli nemu...Film má zopár chýb, asi za najväčšiu považujem, že režisér nedal väčší priestor tomu ako si "Lannister" vo väzení vybudoval vedúcu pozíciu, je to len v náznakoch, čo trochu zamrzí. 5-10 minút spoza mreží by film ešte kvalitatívne dvihlo. Prelínanie časových rovín minulosť-súčastnosť dobre funguje, herci sú vybratí starostlivo a dobre zapadli. Režisér Ric Roman Waugh už u mňa zabodoval filmom Zločinec , rovnako odporúčam vidieť. Aj tam bolo podobné "obsadenie". Ešte jeden podobný film a začnem ho podozrievať, že je členom Bieleho bratstva! Určite jeden z tých lepších filmov tohto roku čo som videl. 90%. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Protipól Shawshank Redemption. Darabontův opus byl filmem, kde bylo násilí a spousta drsných scén. Zároveň ale, a to všichni fandové dobře vědí, je to film plný životní vitality a melancholie. Je skoro až nasáklý nenápadnou poetikou a pozitivní náladou, která se divákovi postupně vkrádá do mysli čím déle film sleduje. Shot Caller je rovněž vězeňské drama. Rovněž svým záběrem měřítka téměr epochální. Ale psychologický efekt má přesně opačný. Tedy místo kam člověk přijde jako silák, avšak těžko někdy odejte. Místo, které odjímá svobodu, zároveň však může dramaticky měnit osobnost. Přerod miláčka z GoT je více než impozantní a Waldau potvrzuje jak vyjmečný herec je. Scénář vcelku sofistikovaně kombinuje vězeňský film bez příkras s typicky USA gangsterkou (točí se v L.A.). Manipuluje dobře i s časovou narací děje, takže scénář díky tomu působí složitě, zamotaně. Jasně, režijní virtuozitu Darabonta tam nenajdete a ani takové ambice film nemá, proto nemůže být nikdy milníkem a kultem. Ale je to jeden z těch snímků který vynikne postupně, časem a bude spíš pro fajnšmekry, než pro střední proud. Má malý marketing a zřejmě ví proč. Waugh chtěl natočit depresivní příběh muže který měl všechno a to ztratil. A podařilo se mu to náramně. Surově, stroze, bez kompromisů. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Vězeňské filmy mám rád a proč už jsem to psal dříve mnohokrát. Delší čas už jsem žádný neviděl a tak jsem byl docela natěšený, když se mi do zaměřovače připletlo tohle. První půlka byla celkem zajímavá, protože se v ní prolínaly poslední okamžiky vězně těsně před propuštěním a poslední okamžiky spořádaného chlápka, který po oslavě s alkoholem v krvi usedá za volant své káry. V polovině filmu se ty dva zdánlivě různé osudy spojí a divák s údivem zjišťuje, že ten vymydlený nagelovaný pracháč s fungující rodinou je ten samý teď už notně pokérovaný fousáč s obrovskými bicáky opouštějící zdi věznice. Potud dobrý. Jenže venku se borec začne chovat dost divně a vlastně si uvědomíme, že se choval divně i v kriminále. Já tam nikdy nebyl a doufejme, že tamní společenské uspořádání nikdy nepoznám. Věřím navíc, že v USA to asi leckde vážně není jako na Mírově nebo Ruzyni... Že tam fakt mají partičky Asiatů, Afroameričanů, Mexikánců a ty drží pospolu stejně jako venku na svobodě v ulicích a vedou spolu regulérní války o vliv a moc bez ohledu na mříže a dozorce s brokárnama. Náš muž na můj vkus příliš rychle přistoupil na pravidla hry. Neprochází žádnou katarzí, záplavou výčitek, nehroutí se ač by se to od slušného člověka očekávalo. Chce přežít a tak jak zvíře v aréně plní příkazy tlupy slepě a poslušně bez náznaku myšlení. A tomuhle jsem prostě nevěřil. Ačkoliv konec filmu se dá lehce předvídat, nekončí to nakonec tak špatně jak jsem se bál. Hrdina prostě pochopil, že odsouzením jeho dosavadní život skončil a tak za sebou udělal tlustou čáru. To ale neznamená, že to zabalil. Naopak, teď nespoután konvencemi civilizované společnosti žít teprve začíná.... Bavilo to, ale místy jsem tomu moc nevěřil. A jelikož pohled na bicáky a trapézáky s vytetovanou nacistickou symbolikou mne moc na rozdíl od jiných zde komentujících nerajcuje, budu se držet při zemi a dávám za 3 převezený AK47 z Afghanistánu. * * * ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Hodně silná věc. O tom jak jediná blbá chyba vám může změnit a posléze zničit život. Tolik lidských emocí odehrávajíc se v absolutně nelidském prostředí. Nikolaj Coster-Waldau je naprosto fenomenální. Nejspíš nejlepší výkon, co jsem od něj viděla. Všechny vedlejší role jsou obsazeny dokonale. A ta hudba... ještě teď mi běhá mráz po zádech. Věřím že tenhle film se mnou zůstane ještě dlouho. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Pomalé, plazivé tempo občas rozvíri drsná krvavá akčnejšia scéna či dojemný plač zhrozeného človeka, všetky tieto aspekty sú vyvedené v dokonalosť a keby sa Ric Roman Waugh miestami odpútal od šablonovitého scenára a naservíroval aspoň z časti nepredvídateľný či niečím odlišný príbeh od zabehnutých väzenských snímok, ktorých už bolo natočených nespočet, tak by sa jednalo o naozaj nevšedný zážitok. Takto tu máme "len" skvostne zahraný a s umom podaný väzenský snímok, ktorý ani v najmenšom nerobí svojím najvýznamnejším predchodcom hanbu. Depresívnu atmosféru dolaďuje ťaživý hudobný sprievod. Hudba nie je tak drásavá, ako by mohla byť. Aj tak tu však máme slušný hudobný sprievod, ktorý možno neprekvapí, ale svoj účel splní. Celkovo je Shot Caller mrazivým filmovým zážitkom, ktorý vás bude držať v napätí až do úplného konca. Už len vďaka tomu úžasnému výkonu Nikolaja Coster-Waldaua a perfektnému filmovému remeslu, stojí film za videnie. Len neprináša do svojho subžánru nič nové. Inak premena alebo vývoj hlavnej postavy je neuveriteľný. Úplne najlepšia premena v histórií filmu. A je to dôkaz, že väzenie z vás nespraví lepšieho človeka, ale práve naopak. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (8)

  • Frank (Jon Bernthal) má na krku tetovanie "PEN1," čo znamená "Public Enemy No. 1" (verejný nepriateľ č. 1). PEN1 je tiež názov pouličného gangu z okresu Orange v Kalifornii. (zajo91)

Reklama

Reklama