Režie:
John Lee HancockScénář:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Javier NavarreteHrají:
Donald Sutherland, Jaeden Martell, Joe Tippett, Kirby Howell-Baptiste, Cyrus Arnold, Thomas Francis Murphy, Peggy J. Scott, Myrna Cabello (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Malý kluk a boháč v letech se sblíží díky knihám i svým prvním iPhonům. Jejich záhadné přátelství pak přetrvá i po starcově smrti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (138)
Trochu se o toho kluka bojím. Vyrůstat v té depce s tím zádumčivým tátou, hlavu si chodit čistit ke starému podivínovi, přestávky ve škole trávit beze slov čuměním do mobilu, zásadně nepíchat, jezdit v nudné káře, bez práce se topit v penězích, problémy za sebe nechat řešit nebožtíky, starý mobily uklízet do rybníka…hochu, hochu, ty jsi marnej. ()
Dávám lepší 3*. Narovinu jsem nevěděla, že je to povídka od KInga. Hodně mě to vtáhlo, je to zajímavý, hlavní představitel Martell mě hodně oslovil, ten film má hodně zajímavou myšlenku - jak bychom na to reagovali, kdybys mě měli takové možnosti, jako mladý "kluk"? Jak jsem jednou už řešila - štve mě, že ten telefon když zvonil - tak ho nezvedl - mě by vážně zajímalo, co by se ozvalo na druhé straně, když by to zvedl! Myšlenka ohledně toho, že telefony jsou zkáza lidstva - stručně, jasně, ale zajímavě podáno, protože s tím naprosto souhlasím. ()
Od tohto sfilmovania krátkej poviedky od S. Kinga, som nečakal nijaké zázraky. Tušil som, že ako kniha, tak aj jeho podoba z pohyblivých obrázkov, nieje nič výnimočné a určite si to zadá z každou druhou priemernou ducharinou. Síce sú paranormálne úkazy upozadené na úkor charakterov, to že sa snímok vydal touto cestou, nemožno odsudzovať. ()
6/10 – Velice svérázná záležitost, která sází výhradně na tíživou atmosféru a od začátku až do samého konce si nadmíru schopně pohrává s psychikou diváka. Snímek se navíc překvapivě hladce obešel bez jakékoli akce či strašení, protože většina hrůzy plyne z ponurého pojetí filmu, do kterého navíc vyhrává perfektně zneklidňující hudba, a o zbytek se hravě postará naše představivost – John Lee Hancock nevynechá jedinou příležitost ji poškádlit. Bohužel, právě to prostinké strašení zřejmě většina lidí čekala, když do snímku Telefon pana Harrigana šla, a z toho pramení také jejich zklamání zrcadlící se na zdejším skomírajícím hodnocením. Psychologický horor je to přitom náramný a v dnešní záplavě "bezduchých duchařin" jasně vyniká svou jinakostí. Tomu nahrává i nevšedně pomalé tempo, režisér si skutečně dává na čas, aby nám důkladně vykreslil Craigův prazvláštní vztah panem Harriganem a pouto, které si ti dva vytvořili. Celou dobu při sledování jejich interakcí však divák uvnitř cítí jakýsi neklid, hlásek v hlavě mu šeptem napovídá, že něco není zcela v pořádku. I po starcově smrti, kdy se začne naplno odvíjet hlavní "strašidelná" zápletka, si navíc divák není jistý, jestli pro to vše ve skutečnosti neexistuje nějaké logické, racionální vysvětlení, a to ho nutí uvažovat, pochybovat, domýšlet si, ... čímž se vracíme k tomu, že podstatná část výsledného zážitku nepoplyne ze snímku samotného, nýbrž z vás a z toho, jak se vaše představivost bude chytat nejrůznějších nuancí a vytvářet z nich vlastní dohady. Pěkná kamera dojem jen podpoří. Velká pochvala ode mě patří i Jaedenu Martellovi, který mne svým hereckým výkonem velmi mile překvapil a ze značné míry můžu za tento nevšední hororový zážitek děkovat právě jemu, neboť si ho z 80 % utahal na vlastních bedrech. Je vidět, že od natáčení IT Kapitoly 1 výrazně dospěl. Jsem na něj zvědavý, co podnikne do budoucna. Vtípek na dlouhé večery: "P-p-pane H-h-harig-gane?" "Ano, Bille?" ()
Bohatý podnikatel John Harrigan sa skamaráti s chlapcom, ktorý mu chodí čítať knihy. Chlapec mu po výhre v lotérii kúpi rovnaký iPhone, ako má on, a starý muž sa tomuto daru velmi teší. Po smrti pána Harrigana sa mu začnú diať zvláštne náhody a je jasné, že jeho najlepší kamarát rozhodne neodpočíva v pokoji. - Hororoví fanúšikovia z toho nadšení velmi nebudú, pretože sa to až nápadne podobá na tohtoročný nadpriemerne uspokojivý a hlavne akčnejší The Black Phone, ale stále ide o film, ktorý stojí za to vidieť. Duo Sutherland / Martell má medzi sebou velmi príjemnú chémiu a medzigeneračný rozdiel, pri ktorom mladý človek musí staršiemu človeku ukazovať, ako fungujú moderné technológie, to sme si už zažili zrejme všetci. Záverečná pointa mi prišla tiež spracovaná s prehladom a nesie peknú (na Netflix dokonca až trúfalú) hlavnú myšlienku. Po dlhšej dobe Kingovka, ktorá ma bavila a niekedy si ju pustím znova. ()
Galerie (10)
Photo © Netflix
Zajímavosti (2)
- Losy Red Devil jsou odkazem na vraha Red Devil ze seriálu Scream Queens (od r. 2015), který rovněž produkoval Ryan Murphy. (mikki089)
Reklama