Režie:
John Lee HancockScénář:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Javier NavarreteHrají:
Donald Sutherland, Jaeden Martell, Joe Tippett, Kirby Howell-Baptiste, Cyrus Arnold, Thomas Francis Murphy, Peggy J. Scott, Myrna Cabello (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Malý kluk a boháč v letech se sblíží díky knihám i svým prvním iPhonům. Jejich záhadné přátelství pak přetrvá i po starcově smrti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (138)
Je to viac príbeh o mladom chlapcovi, než o tom, že by sme mali byť kvôli nadprirodzeným prvkom v napätí. Ale vzhľadom na super atmosféru amerického malomesta to nevadí. Tvorcovia však nevedia, ako inak, než onou atmosférou diváka zaujať, a tak film naťahujú bez toho, aby zhutnili dej. Poviedka asi viac toho neponúka, adaptovať sa potom mohla radšej do Twilight Zone, kde by celkom slušne zapadla. Takto tu máme ďalšiu kingovku, ktorá málokoho ohúri, ale je nakrútená tak príjemne (navzdory námetu), že aj málokoho naštve. Ide skôr o materiál pre víkendové popoludnie, než na hrôzostrašný večer. ()
Bohatý podnikatel John Harrigan sa skamaráti s chlapcom, ktorý mu chodí čítať knihy. Chlapec mu po výhre v lotérii kúpi rovnaký iPhone, ako má on, a starý muž sa tomuto daru velmi teší. Po smrti pána Harrigana sa mu začnú diať zvláštne náhody a je jasné, že jeho najlepší kamarát rozhodne neodpočíva v pokoji. - Hororoví fanúšikovia z toho nadšení velmi nebudú, pretože sa to až nápadne podobá na tohtoročný nadpriemerne uspokojivý a hlavne akčnejší The Black Phone, ale stále ide o film, ktorý stojí za to vidieť. Duo Sutherland / Martell má medzi sebou velmi príjemnú chémiu a medzigeneračný rozdiel, pri ktorom mladý človek musí staršiemu človeku ukazovať, ako fungujú moderné technológie, to sme si už zažili zrejme všetci. Záverečná pointa mi prišla tiež spracovaná s prehladom a nesie peknú (na Netflix dokonca až trúfalú) hlavnú myšlienku. Po dlhšej dobe Kingovka, ktorá ma bavila a niekedy si ju pustím znova. ()
Námět na horor, propůjčený od Stephana Kinga to mohl být vskutku velice dobrý. Jen kdyby to provedení nepřipomínalo spíše existenční drama malého chlapce a jeho seberealizaci, nežli horor. Dílo také často polemizuje nad dopady mobilních telefonů na lidstvo. Může jít o zajímavé, či dokonce pravdivé myšlenky, ale horor to tedy není ani náhodou. To u mne celkové dojmy výrazně sráží. Nakonec vám sám nedokáži povědět zda nejsem z celého počinu spíše zklamaný. Rozhodně jsem doufal spíše v něco temného. Mrtvý kamarád, odmítající odejít a prostřednictvím telefonu se neustále plete do života. Brrr. Namísto toho ubohá náhražka, jenž by se klidně dala nazvat filmem pro děti. Ten v sobě nemá nic nosného a opírá se pouze o samé banality. Přes všechnu kritiku to však vůbec nebylo špatné, můžeme zde mluvit o nepopsatelné míře poutavosti , díky čemuž jsem se při sledování alespoň nenudil. I tak to ale není nic pro mne a o hodnocení stále nemám jasno. 50% ()
„Vzdal by som sa všetkých peňazí za výmenu za pravidelné stretávanie s vami.“ Nič som od toho nečakal a áno, Donald Sutherland je tu dobrý, ale jednak je tu málo a jednak podáva tlmený výkon, čo je ale zas uňho relatívne poznávacie znamenie, keďže nikdy nepatril k expresívnym hercom. Je to trochu ako Srdce v Atlantíde, teda nie enormný zázrak, ale poctivé remeslo, pri ktorom sa mi viackrát zastavilo srdce. Tvorcovia zjavne nevedeli, čo chcú, takže chvíľu je to poetická melodráma, potom mysteriózny triler a potom niečo tretie, no a kvôli tomu sa z deja priebežne strácajú dejové línie, ako i postavy (hrdinovi spolužiaci, jeho láska, otec). Najlepšie fungujú „obyčajné“ scény z prvej polovice, ale tiež v druhej sa ich nájde dostatok. Každý by chcel svojho pána Harrigana, však? Neuveriteľné, že tak konzervatívny, starosvetský film produkoval Ryan Murphy (American Horror Story). ()
Telefon pana Harrigana je velice slabá adaptace jedné z Kingových povídek, jelikož nedisponuje ale opravdu naprosto ničím, co by mohlo potencionálního diváka zaujmout, tedy krom výrazných hereckých představitelů jednotlivých postav, samozřejmě na čele s Jaeden Martellem, toť ovšem skutečně vše. Tedy je ještě dost zvláštní pravda, že na to, o jak prázdný film se vlastně jedná, tak jsem se kupodivu nudil vážně jen chvílemi, a i spád to mělo poměrně slušný, zvláštní to je ale prostě z důvodu, že prakticky v žádném ohledu tento film nefunguje. Zásadní vinu na tom dle mého názoru každopádně nese miniaturní zápletka, která je zkrátka obsahově na stominutový film absolutně nedostačující, což jak jsem již zmiňoval, tak z toho sice John Lee Hancock vybruslil ještě nadmíru dobře a se ctí, nicméně celý příběh kvůli tomu jednoduše ztrácí na intenzitě a na působivosti, chybí zde jakékoliv napětí, jediný moment překvapení, absentují emoce, nepřítomna je jakákoliv gradace příběhu, na hraně je to pak i s atmosférou, která je sice taková klasicky ,,kingovská,, ,což by mělo být v pořádku, jenže na druhou stranu pro film samotný nepředstavuje prakticky žádný význam a rozhodně nikterak nezvýrazňuje výsledný dojem, samozřejmě k lepšímu. Závěrečná pointa na mě navíc zapůsobila nevídaně katastrofálním způsobem, zcela bezvýsledně, prázdně, prostě úplně o ničem, takže opakuji, při sledování Telefonu pana Harrigana sice pocity nudy a nezáživnosti úplně nehrozí, na druhou stranu se jedná o natolik bezvýznamný příběh, se oželet tuto podívanou může určitě každý. ()
Galerie (10)
Photo © Netflix
Zajímavosti (2)
- Losy Red Devil jsou odkazem na vraha Red Devil ze seriálu Scream Queens (od r. 2015), který rovněž produkoval Ryan Murphy. (mikki089)
Reklama