Reklama

Reklama

Obsahy(1)

40. léta. Válečný slovenský stát staví svou identitu na nenávisti k menšinám. Po vyhnání Čechů odjíždějí první židovské transporty. Sílící nacionalismus postihuje i maďarskou vdovu Mariku, která přijde o práci v arizovaném krejčovském salónu v centru Bratislavy. Do její vesnice přijíždějí gardisté s jasným posláním: „Zasít slovenskou krev v tomto Maďarmi obývaném koutě slovenského pohraničí!" Kvůli svému původu i tomu, že ukrývá židovského chlapce, se Marika snaží držet v ústraní. Přesto se ocitne v centru pozornosti dvou mužů. Kapitána slovenské Hlinkovy gardy a německého nacistického důstojníka. (Pilot Film)

(více)

Recenze (9)

Matt Raider 

všechny recenze uživatele

Jazyková rozpolcenost. Uslyšíte češtinu, slovenštinu, maďarštinu i němčinu, k tomu běží anglické titulky, nárazově i české. Zvyknete si. Odvážný počin prověří Vaší vnímavost na maximum. Více mě mrzí nejednoznačný závěr, kdy to mělo jít pouze jednou cestou, tou surovější. Scéna z kostela je brilantní. Tématicky to šlo na jistotu, ale za mě to mělo i přidané hodnoty. (+70%) ()

Azurose 

všechny recenze uživatele

Z tohoto filmu mám poněkud smíšené dojmy. Snímek nabízí téma, které tu bylo již několikrát představeno, a tedy z pohledu kinematografie mi nedává smysl, aby někdo vytvořil další. Jako diváka mě ale film ohromně nadchnul a hltal jsem každou sekundu. Jde vidět, že na něm byl odveden velký kus práce, přesto je celý děj hodně monotónní a nedějí se žádné velké zvraty. Na druhou stranu mě zaujalo artové zpracování historického tématu o krutostech na obyčejných lidech. Poněkud mě mátla neustálá změna jazyků, kdy jsem si říkal, že postava mluví stále stejným jazykem, ale mluvila jiným, a nebyl jsem tedy předávanou informaci schopen pochytit. Nemyslím si, že film zapadne, ale musí si najít svého diváka, kterým bohužel nebude úplně každý. [KVIFF 2024] ()

Reklama

charles3 

všechny recenze uživatele

Na to, že jde o její čtvrtý celovečerní a teprve druhý hraný film, si spoluscénáristka a režisérka ukrojila příliš velké sousto a možná i zvolila ne příliš známou a silnou předlohu. Pro mladšího českého diváka je námět poněkud odtažitý a ne příliš srozumitelný. Diskutabilní je už východní premisa, kdy schovaného chlapce nikdo nepostrádá, nehledá ani nenahlásí. Výsledku nepomáhá ani obsazení méně známých herců, dialogy hned ve čtyřech jazycích a nepříliš jasný konec. Funkční zde příliš není ani zvolený akademický formát obrazu (1:1,37), ani samotná kamera jinak oceňovaného Štrby. ()

prokop04 

všechny recenze uživatele

Vynikající téma, které nebylo vůbec naplněno. Takový potenciál to má... Problematika v pohraničí Slovenska a Maďarska během nacistické okupace a scenárista z toho udělá jen příběh o tom jak žena ukrývá dítě ve stodole. Nekonečné střídání toho jak se Ema bojí, ukrývá kluka, pak se baví s náckem, pak je omylem znásilněna a to je vše. Dost monotónní. Jediné co mě zaujalo, bylo autentické střídání jazyků (maďarština, slovenština, čeština, němčina), které bylo ovšem dost náročné. Nedoporučuji, pokud ovšem nejste velký fanoušci historického žánru a máte náladu na něco delšího utahaného. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[KVIFF] Vítejte u přešlapu roku. Nechápu koho napadlo toto natočit, spíše dodělat a co hůř, poslat do Varů. A co nejhůř to dát do hlavní soutěže. Co možná nejdřívější odchod porotců mluví za vše. Film, kde nefunguje vůbec nic. Je to jako kdyby příběh za sebe skládalo AI. Bez smyslu, bez ničeho. Jen jsem se modlil za konec. Pokud chcete něco podobného, ale kvalitního, pusťte si Musíme si pomáhat nebo Želary. Ema má možná rada slunce, ale Honzík tenhle film určo ne. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Film sa nakrúcal okrem iného v kostole Sv. Vavrinca, ktorý sa nachádza vo vysťahovanej zaniknutej obci Horné Opatovce. (lemonova)

Reklama

Reklama