Režie:
Nick MorrisVOD (1)
Obsahy(2)
Sedm posledních dní Kristova života, viděných očima Jidáše Iškariotského. Triumfální Ježíšův vjezd do Jeruzaléma na Květnou neděli, jeho tragická a bolestná smrt na Golgotě... To jsou mezníky sedmi posledních dní jeho života, viděných očima Jidáše Iškariotského. Muže, který byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec - proto, aby se naplnila sudba - musel zradit...
Psal se rok 1971, když se příběh posledních dní Ježíšova života poprvé objevil na divadelních prknech londýnského West Endu. A rázem bylo jasné, že svět muzikálu už nikdy nebude stejný jako dřív. Senzace, kterou jeho první uvádění všude ve světě vyvolávala, s léty opadla, přízeň diváků však přetrvala do dnešních dnů. Důkazem toho je mimo jiné i nejnovější, značně zaktualizované, londýnské jevištní nastudování s Glennem Carterem jako Ježíšem a Jeromem Pradonem jako Jidášem, které se stalo základem tohoto filmového přepisu. Ambiciózní - a mimořádně finančně náročný - filmový projekt vznikal ve slavných londýnských studiích Pinewood, kde byl muzikál více než 5 týdnů natáčen na 4 kamery. Byla pro něj pořízena i zcela nová zvuková nahrávka, kterou natočil sedmdesátičlenný orchestr.
(oficiální text distributora)
Recenze (83)
Modernější = (pro mě) lepší. Asi i proto, že se v lecčems blíží legendární (opět pro mě) pražskému zpracování (té 2. verzi myslím). A kdo viděl letošní (2012) předávání Tony Awards, ví že na Broadwayi momentálně hrají Ježíše úplně masmediálně, včetně videa, titulků a zpráv. Prostě pouze rádiem, novinama, televizí a internetem se teď dá lidem prodat (každá) vize ;) ()
Obecně muzikály ve filmové podobě moc nemusím, ale pro tenhle muzikál mám prostě slabost! A tohle zprácování je podle mě moc vyedené a mně bližší než zpracování z roku 73. Ačkoli mi pár věcí zezačátku přišlo proti srsti, nakonec sem jim přišla na chut. Například nagelovaní apoštolové v uplých tílkách, mulatka Máří a přeslazený Ježíš. Pak bych vyzvedla Jeroma Pradona v roli Jidáše! Úžasný! Celkově jsem byla s hereckýma a pěveckýma výkonama spokojená. Podle mě skoro není co vytknout. Spíše záleží na každého gustu, zda klasičtější hippie verze (také velmi dobrá) či tato modernějc podáná. ()
Jako fanoušek verze z roku 1973 nemůžu jinak. Jidáš, má oblíbená postava z předchozího zpracování, zde působí jako hysterka v kožené bundičce a dokonce i Ted Neeley, ač není dokonalý, mi připadá tisíckrát lepší než uječený ´barbínka´, který hrál Ježíše v této verzi. Chápu, že se tvůrci snažili o zmodernizování tohoto oblíbeného muzikálu, ale mou odpovědí je jedno velké NE! ()
Špatný, fakt špatný. Muzika má sice stále grády, ale jinak je to zlé. Ježíš je silný snad jedině v Getsemane, jinak působí jako totálně uplakaná a ufňukaná panenka která se všemu diví jak Alenka v říši divů. Apoštolové působí jako partička metrosexuálů, to samé Šimon Zelótes. Pilát působí jako komiksová parodie a Heroda jsem zahrál v pašijových hrách líp snad i já. Jediný, kdo byl celkem uvěřitelný byl Jidáš, Máří Magdaléna a Kaifáš. Zajímavě byl pojat příjezd do Jeruzaléma kdy to Rada velekněží sleduje v TV. Kompars namaskovaný jako postavičky z Adams Family tomu ještě dodal a konec už byl vyloženě přestřelený. Mám ten příběh rád a původní zpracování je prostě skvělé. Dokonce i česká verze té původní neudělala ostudu. Ale tohle byla fakt tragédie. ()
Muzikál moc nemusím, ale Jesus Christ Superstar tvoří jednu ze vzácných výjimek. Navíc - nejedná se o muzikál, ale o rockovou operu. Mě osobně se tahle verze moc líbila - hlavně díky režii a titulnímu představiteli. Pěvecky i herecky mi připadal mnohem lepší než Ted Neeley, který (fanoušci filmové verze prominou) mi připadal takový jakýsi nedomrlý a už vůbec ne charismatický. Jsem ale asi ovlivněná i představením ve Spirále se Střihavkou a Bártou, kteří byli opravdu bezkonkurenční. Slabší místo tu je Jidáš, ale ani v tomhle nejsem až tak kritická. Nevadí mi ani přenesení reálií do současnosti, protože příběh je nadčasový. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (2)
- Glenn Carter se vyjádřil, že Ježíše hrál spíše jako politického vůdce, kterému se věci vymkly z rukou, než jako božským duchem obdařenou bytost. (Morien)
- Jérôme Pradon (Jidáš) v rozhovoru přiznal, že měl problémy s rozsahem písní v Jidášově rejstříku a že v živém muzikálovém vystoupení před publikem by tuto roli asi nebyl schopen uzpívat. (Morien)
Reklama