Reklama

Reklama

Jesus Christ Superstar

(TV film)
  • Velká Británie Jesus Christ Superstar
Velká Británie, 2000, 107 min

VOD (1)

Sedm posledních dní Kristova života, viděných očima Jidáše Iškariotského. Triumfální Ježíšův vjezd do Jeruzaléma na Květnou neděli, jeho tragická a bolestná smrt na Golgotě... To jsou mezníky sedmi posledních dní jeho života, viděných očima Jidáše Iškariotského. Muže, který byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec - proto, aby se naplnila sudba - musel zradit...
Psal se rok 1971, když se příběh posledních dní Ježíšova života poprvé objevil na divadelních prknech londýnského West Endu. A rázem bylo jasné, že svět muzikálu už nikdy nebude stejný jako dřív. Senzace, kterou jeho první uvádění všude ve světě vyvolávala, s léty opadla, přízeň diváků však přetrvala do dnešních dnů. Důkazem toho je mimo jiné i nejnovější, značně zaktualizované, londýnské jevištní nastudování s Glennem Carterem jako Ježíšem a Jeromem Pradonem jako Jidášem, které se stalo základem tohoto filmového přepisu. Ambiciózní - a mimořádně finančně náročný - filmový projekt vznikal ve slavných londýnských studiích Pinewood, kde byl muzikál více než 5 týdnů natáčen na 4 kamery. Byla pro něj pořízena i zcela nová zvuková nahrávka, kterou natočil sedmdesátičlenný orchestr. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (83)

Grellenort 

všechny recenze uživatele

V zásadě jediné mínus je Jidáš, který prostě na Carla Andersona z verze z roku 1973 nemá. Hudební i filmové zpracování je mi ale mnohem bližší. Farizejci ukazující si fotky a videozáznamy Ježíše nemají chybičku a podstatně temnější atmosféra sluší podle mě tématu daleko víc. Zajímavé je, že i Andrew Lloyd Webber preferuje tuto novější inscenaci před tou starší. ()

JK-Stinger 

všechny recenze uživatele

Můj nejoblíbenější muzikál v moderním kabátě, no naprostá paráda. Obsazení mi sedlo, možná až na v několika scénách kňápajícího Jidáše, ale těch bylo pomálu. Celá scéna je výborně vyzdobena, nápisy na stěnách, jako rekvizity zbraně, bomby, drogy...Původní verzi jsem ještě pořádně celou neviděl, ale určitě to pro srovnání v dohledné době udělám, nicméně tento novodobý počin je pro mě nejlepší zfilmovaný muzikál všech dob (ač se jedná spíše o divadlo, než skutečný film). ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

♥♥♥ V dnešním postmoderním světě už by snad nemělo existovat nic, co by nastolovalo nějaké trendy - jenomže právě tohle nám bohužel pořád zůstává (a není to chyba tohohle muzikálu, nýbrž lidí, uf.) Takže tady nevynáším žádné rozsudky smrti, jen prostě říkám, co Dagmar na to. Hudba je dobrá, v tom mám jasno už od té doby, co jsem jako malý a nemotorný intelektuálek sotva šestiletý viděla české nastudování ve Spirále, a modernizace výpravy se mi také trefila do noty. (Závěrečná Superstar je v tomhle ohledu vskutku dokonalá - přímo si to říká o aktualizovanější a obsáhlejší úvahu, na které bych měla zapracovat co nevidět.) Tohle zpracování navíc přináší velmi osobitého Jidáše - Jeromek se svou pleškou mě vyloženě zasáhl do srdíčka, chichi. Nicméně pár výtek bych měla. Například se mi nelíbila Renee Castle jako Máří Magdálena. Na takovou sentimentální cíťu není nikdo zvědavý, zvlášť když ani nijak výjimečně nezpívá. Pilát Pontský trochu vypadá jako z Modré ústřice, ale dnes se tomu již jen potměšile směji. ()

Bobšule 

všechny recenze uživatele

Kdo zná mou zkostnatělou umanutost na originálech není mým hodnocením překvapen. Ale vážně, ne, tohle opravdu ne. Tato verze mne míjí na míle. Prostředí, v němž se děj odehrává, je pro mne nečitelné, a to především volbou kostýmů. Proč mají římské jednotky rysy Dartha Vadera, když Ježíšovi následovníci vyhlížejí jako fanoušci nějaké rockové skupiny, kteří kdesi - z mně neznámého důvodu - získali zbraně, mi uniká. Proč scéna Jesus must die vypadá jako vystřižená z filmu Flash Gordon (vymazání paměti Dr. Zarkova), to také nechápu. Herodes Antipas sice z dálky působí dojmem majitele kasina, ovšem při bližším pozorování (opakovaném) se stále více kloním k názoru, že jde o Dr. Lectera navlečeného do některého z obleků, jež odložil James Bond. A když jsme u těch vizuálních vjemů, nemohu nezmínit své intenzívní přesvědčení, že kdyby si někdo dal tu práci a v některé ze scén nahradil Ježíše Georgem z džungle Brendana Frasera, málokdo by zaznamenal rozdíl. Zdálo by se, že zcela ignuruji fakt, že jde o muzikál, ale ne. To se jen usilovně snažím vyhnout tomu nejnepříjemnějšímu prvku celého počinu, jímž je bezesporu zpěv většiny představitelů hlavních postav. Ukňouraný Jidáš, utahaný, k uzoufání nudný a naprosto nepřesvědčivý Ježíš, jehož Gethsemane je držitelkou pofidérního vítězství v soutěži o nejhroznější Gethsemane, kteoru jsem kdy viděla a slyšela, dost trapný Pilát atd. Světlou výjimkou je proto v mých uších pouze Renee Castle coby Máří Magdaléna. Nabízí se teď už jen dotaz, za co dávám vůbec tu jednu hvězdu. No za hudbu a za libreto přece! ()

Petfruf 

všechny recenze uživatele

Oproti původní verzi, mnohem lepší výkony (jen Jidáš halsově pokulhává a Ježíš je vizáží nedomrlý). Zbytek výborný. Na projevu herců je znát, že se ansábl přestěhoval z londýnského jeviště před filmovou kameru a tak mají tendenci hrát i pro zadní řady. Moderní pojetí je v pořádku, sedí mi mnohem víc, než hippie verze z roku 73 (což tenkrát taky bylo moderní, že). ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Jérôme Pradon (Jidáš) v rozhovoru přiznal, že měl problémy s rozsahem písní v Jidášově rejstříku a že v živém muzikálovém vystoupení před publikem by tuto roli asi nebyl schopen uzpívat. (Morien)
  • Glenn Carter se vyjádřil, že Ježíše hrál spíše jako politického vůdce, kterému se věci vymkly z rukou, než jako božským duchem obdařenou bytost. (Morien)

Reklama

Reklama