Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (146)
Tak zbytečný film jsem už dlouho neviděla. Bylo to naprosto o ničem, postavy byly napsány jako úplně nesvéprávné, bylo to upoceně upatlané a děj žádný. Postava pronajímatele bytu ( nechápu jeho myšlenkové pochody) další je postava vojáka a jeho ženy ( úplně zbytečná) a ségra Ivana to bylo jako co?! No naprostý bulšit...Čekala jsem to, ale, že až takhle blbé...Za mě 40% ()
Pokud se rozhodnete na Ivetu podívat, je nutné vnímat tento seriál výhradně jako uměleckou licenci volně inspirovanou skutečnými událostmi. Vznik projektu každopádně podpořil Ivetin jediný syn Artur a upřímně ho obdivuji, že se po složitém období dospívání, kdy byla jeho nejbližší rodina pod každodenním tlakem bulváru, rozhodl do toho jít a vracet se k událostem, které se jeho maminky přímo týkaly a měly vliv na její podlomené psychické zdraví. Když bych měla ohodnotit seriál jako celek (první série se věnuje Ivetiným pěveckým začátkům a vztahem s Petrem Sepéšim, druhá série se přesune do první poloviny 90. let a vrcholí narozením Ivetiného vymodleného dítěte), vnímám pozitivně herecké výkony ústředních herců v čele s Aničkou Fialovou v roli Ivety, Ondřeje Brzobohatého jako Ladislava Štaidla i Vojtěcha Vodochodského v roli Petra Sepéšiho. Na menším prostoru zaujmou i Miroslav Hanuš a Alena Mihulová jako Ivetini rodiče. Samir ve svém kontroverzním projektu hodně pracuje s vizuální stránkou a barevným laděním mnohých scén (rozptýlení světla nebo naopak přesvícení, zřejmě podle momentálního rozpoložení hlavní hrdinky) a dává tak často větší význam uměleckému vyjádření než samotnému příběhu a zápletce, která je prostě a jednoduše natahovaná. Taky bych se obešla bez vsuvek v podobě příběhu mladého vojáka, který Ivetu platonicky miluje. Jsem ale upřímně zvědavá na třetí řadu, která se bude odehrávat v době, kterou si sama pamatuji. Skoro 4*. ()
Už podle přezdívky musí být zřejmé, že Iveta Bartošová nebyla můj kůň (kobyla?), ale jako krajance z nedalekého Frenštátu pod Radhoštěm jsem jí přál úspěch. A ten se dostavil a její repertoár po tragickém odchodu Petra Sepéšiho byl přece jen pro mne stravitelnější, než sračky typu Knoflíky lásky. Právě tento krátký začátek Ivetiny kariéry sleduje ona minisérie. Nutno říci, že děj je tak řídký, že vše podstatné by se dalo vměstnat do jediného dílu. Moc by mě zajímalo, jestli Sepéši byl skutečně takový debil a Iveta taková husička nebo to byla jen fabulace. Za Hanuše (otec) a Brzobohatého (Štaidl) přidávám třetí hvězdu. 50% ()
Tak toto je dosť veľký prúser. Veľké PR a reklama okolo tejto minisérie právom vzbudzovali veľké očakávania, výsledok je však dosť tragický. Je to hrozne zdĺhavé, nepresvedčivé, povrchné a lacné. Anna Fialová je úplne iný typ ženy ako Iveta Bartošová, takže skôr sa mi podobala na Lady Dianu ako Ivetu. Vojtěch Vodochodský bol vyslovene nesympatický a odporný, Alena Mihulová mi na moje prekvapenie tiež vadila v úlohe matky, z hercov potešil akurát Miroslav Hanuš v úlohe otca a Gregor Brzobohatý ako Ladislav Štaidl. Do akej miery je všetko založené na skutočnosti sa môžeme len dohadovať, no Sepéši tu bol vykreslený ako čurák, Iveta ako totálna naivka. Je tam aj viacero faktových a časových nezrovnalostí (SPOILER: v závere, keď jej do telefónu Štaidl púšťa úryvok pesničky „Málo mě znáš“, bol v seriáli rok 1988 a táto skladba vznikla v roku 1987). Tá dejová linka s vojakom a jeho milou mala byť akože metafora na vykreslenie doby pre mladých? Že sa chodilo na 2 roky na vojnu a všetci vojaci boli zaľúbení do Bartošovej? Ak áno, tak stále je to totálne nelogické a zbytočné. Vlastne zbytočné ako celá táto miniséria, ktorej chýba šmrnc, noblesa a spád. Pre mňa to bola už druhá séria od Voyo (po Prípad Roubal) – a ďakujem, viac si neprosím od nich už nič. ()
Ivetě je nejčastěji vyčítáno nereflektování doby a jakési vytržení z reality (s čímž koresponduje melancholické až snové pojetí využívající různé filtry a barevnost na hraně únosnosti). To je sice pravda, nicméně v rámci celé série je to ten nejmenší problém. Mnohem větším problémem je, jak nakládá s postavami a fakt, že jsem vůbec nepochopil co tím chtěli tvůrci říct. O reálnou Ivetu Bartošovou sem se nikdy nezajímal, takže nedokážu posoudit co má reálný základ a co ne, nicméně to jak je tady vykreslená není zrovna lichotivé. Primárně je tu totiž vyobrazená jako naivní blbka, která má sice záblesky arogance a vlastní osobnosti, ale je jich hodně málo a většinu času se jen nechává někým vláčet. Ještě hůře z toho pak vychází Petr Sepéši o kterém sem toho věděl ještě méně než o Ivetě. Ten je tu od druhého dílu prakticky hlavní postava a je vykreslen jako sebestředný manipulativní kretén.Jestli takový byl doopravdy těžko říct a dnes už není moc lidí, kteří by to dokázali potvrdit. Jak to po první díle vypadalo ještě jakž takž slibně, tak postupem času šla kvalita hodně dolů a výsledkem je vlastně naprosto zbytečná a nic neříkající série. Osobně bych uvítal klasický životopis od začátku do konce, kdy Sepéši bude jen krátká epizoda, protože tohle na mě nezafungovalo...40% ()
Galerie (493)
Zajímavosti (28)
- Anna Fialová (Iveta) se bála přijmout roli Ivety Bartošové, jelikož se bála, že bude příběh zpracován bulvárně. Přesvědčilo ji setkání se s tvůrci a přečtení scénáře. (hansel97)
- V seriálu je znázorněna scéna, kdy po tiskové konferenci k vydání alba „Natur“, které vyšlo v roce 1991, přijde za Bartošovou (Anna Fialová) novinářka, které v kabelce zazvoní mobilní telefon. První hovor z přenosného telefonu byl u nás uskutečněn až v září tohoto roku a šlo o velmi rozměrnou Nokii MD 59, která v té době stála kolem 60 000 Kčs a vážila téměř čtyři kila. I kdyby novinářka telefon vlastnila, což je velmi málo pravděpodobné, do kabelky by se jí nevešel. (Olík)
- Nádraží, ze kterého Iveta (Anna Fialová) odjíždí do Prahy a pak se na něj vrací, je v Lužné u Rakovníka, nikoliv ve Frenštátu pod Radhoštěm, jak by se dalo čekat. Nehledě na to, že proti předpisům vystupuje z vlaku na druhou stranu, než je staniční budova. (jujec)
Reklama