Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (148)
Ten Samir by asi potřeboval léčebnu. A smutné je, že mu to takto schválili. Michal Samir se narodil v roce 1985, takže nemá o té době ani o Ivetě žádné ponětí. Jednou z podmínek natočení bylo, že verzi bude schvalovat, a případně může i zasahovat, Ivetin (a Štaidlův) syn. Takže je velmi smutné, že zpětně takto vidí svou mámu. Že má Iveta nějaký psychický problém ohledně své umělecké vize už v dětství, je možné. Mohlo to být hlavně despotickým otcem. Ale že by celou dobu raketového růstu kariéry byla jen uplakanou hromádkou neštěstí a nikdo neukázal naopak její radost, štěstí a jak si to užívá, to je asi blbost (pozn.: nejsem její ctitel). Co se týče Sepéšiho, je mi úplně jedno, jestli byl takový nebo menší debil. Prostě byl. Série (S01) je natočena rozvlekle, nudně, ponuře a depresivně. To mě k tomu vzestupu taky nesedí. U toho ponurého retra je nejhorší, že blboň Samir se do natáčení tak ponořil, že se mu podařilo udělat film přesně takovým stylem, jak se točily (ty horší) televizní inscenace v těch letech. Prostě Machr! ()
Tak cekal jsem, ze se z tohoto zacatku hvezdne kariery Ivety Bartosove dozvim vice. To uz je dan vetsi prostor Sepesimu, ktery neni zrovna vyobrazen v nejlepsim svetle. To, ze Bartosova nebyla pripravena na svet ceskeho soubyznysu je vec druha a serial se o tento fakt hezky opre. Brzobohaty v roli Staidla je bezchybny. Cekal jsem to zivejsi, ale jsem rad, ze jsem to videl. Pro fanousky povinnost. ()
Mini seriál pln nepřesností, po tragické nehodě PS Iveta doma rozhodně neseděla a dala s Petrem Salavou skupinu Balet (hitovka Hej, pane diskžokej). Následně se sčuchla s Michalem Davidem a vznikly písně jako Konto štěstí, Radovánky, Málo mě zná a až po úspěchu s Michalem Davidem přesedlala do stáje úchyláka Štaidla kde už na ní čekal Michal Penk. Po odchodu Michala Penka ji teprve pak dostal prasák Štaidl. A další nepřesnosti, respektive bludy v seriálu je mnoho. Chápu, že jde o uměleckou svobodu, ale dělat z lidí blbce? seriál bych sestříhal do jednoho filmu, aby byl svižnější, po pravdě řečeno mě nudil. 2 hvězdičky za Aničku. ()
Tuzemská odpověď na francouzské fantasy dobrodružství Arthur a Minimojové pracovně nazvaná Artur a mimoňové je u konce. Ve společnosti bývalé princezny českého popu jsme strávili téměř devět hodin, během kterých mne scénárista a režisér Michal Samir nedokázal přesvědčit, že tuto sérii bylo třeba natočit a když ano, tak že toho měl zhostit právě on. Samir si občas si ulétával mimo naši realitu, občas nevěděl o co se opřít a občas nás nechává jenom pozorovat prázdný rám. Jestli se něco vyloženě povedlo, tak to je navození nostalgické retro atmosféry (především v první sérii) a stylizace současných herců do postav, které lemovaly zpěvaččin tragicky ukončený život. Na druhou stranu vyloženým úletem byla pasáž kolem Ivetina únosu bojovníkem proti mimozemským útokům Romanem Třískou, to byla těžká halucinace. Suma sumárum, životopisné drama je již natočené i odvysílané, přes to nejde vlak. Vyložené devadesátéosmé místo ve Zlatém slavíku to nebylo i když se nemůžu zbavit dojmu, že takováto horská dráha by si zasloužila víc namazat kolečka. ()
PRVNÍ SÉRIE: Překážek moc překonat nemusela. Alespoň tehdy. Na zkouškách takhle nikdy nezazpívala, udiveně reaguje (mimochodem skvělá) sbormistryně Jana Boušková. Jihlava má být katapultem pro chlapce a děvčata od Aše až po Košice. Skončila vysoko, ale na nepostupovém místě, přesto za ni domů do Beskyd přijíždí (mimochodem skvělý) producent Igor Chmela s dalším účastníkem talentované soutěže Petrem Sepešim, kteří jí mají pomoct (a hlavně sobě) do vyšších pater československé pop music. I když otec (mimochodem skvělý) Miroslav Hanuš nesouhlasí, pohádka může brzy pokračovat, zatímco pasivní, neustále zasněná či vyplašená Iveta se ani nemusí moc snažit či někomu vzdorovat. Zatímco Sepéši (ač Ivetě hlasově nestačí) míří vysoko, ona místy „jen“ vyžaduje důkazy lásky od lidí, kterým je ukradená. Scénář dělá vše za ni, ona prostě jen ve vhodný okamžik potká třeba Ladislava Štaidla. Herecky mi duo Fialová a Vodochodský sedělo. Praze chybí šedivost, životu v komunistické diktatuře se vyhýbáme. Výsledek si nechce nikoho rozhádat, což ovšem vede k jakési beztvarosti. Třetí epizoda za mě nejsilnější. Kvalitativní skok se u DRUHÉ SÉRIE nekonal. Spíš naopak. Majetnický Láďa a pojetí připomínající první řadu. Vymyká se druhá epizoda, která nejprve díky Oskaru Hesovi a natáčení Svatby upírů působí živě a bezstarostně, abychom vzápětí přešli ke skandálu, který hýbal devadesátkami: únos Ivety Romanem Třískou. Byl to moment, který poprvé vystavil Ivetu posměchu národa. ()
Galerie (493)
Zajímavosti (33)
- Anna Fialová (Iveta) prozradila, že ji během první série Ivana Bartošová za její výkon složila poklonu. (Katka189)
- Syn Ivety Bartošové s natáčením souhlasil a věděl o něm. „Podstatné pro mě bylo, že režisér Mike Samir byl ochoten celý projekt, na kterém dva roky pracoval, okamžitě ukončit, pokud by se mi to nelíbilo. Také mi dovolil zasahovat do scénáře,” řekl Artur Štaidl. (hansel97)
- V epizodě natáčí Iveta (Anna Fialová) film Svatba upírů (1993). (griph)
Reklama