Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (146)
Bohužiaľ priestor troch hodín bez poriadnej produkcie nemôže za žiadnu cenu priviesť čo len náznak kvalitnej životopisnej drámy. Herecké obsadenie veľmi slabé, produkcia na smiech, snaha o šablonizáciu veľmi okatá a povrchná. Chcelo by to minimálne 10 častí, veľkú výpravu a hlavne dobové zábery ktorých sú archívy plné ! Pri všetkej úcte k Fialovej ..toto chce skutočne krásnu herečku ! opakujem, krásnu herečku ! Lacné, povrchné, nepresné a len okrajovo idúce okolo legendy ktorú " slobodná tlač " dohnala pod vlak. 30 % ()
V podstatě jsem se na to podíval, protože o tom moc pěkně mluvila castingová režisérka u Civala. A nelitoval jsem. Měl bych k tomu mraky výhrad, ale proč ? Kdyby takhle vypadala většina tuzemské nejenom seriálové produkce, tak si můžeme gratulovat. Anna Fialová je fantastická a moc krásná herečka, ale trochu mi k Ivetě neseděla, vnímal jsem ji jako více dívčí a jemnější, ale odvedla tak dobrou práci, že jsem na to k závěru zapomněl. Menší výtku bych ke castingové režisérce měl a snad to tu nečte, když říkala, že ji reakce mrzí... Je to postava Štaidla. To jak se povedlo v Bangeru rozbít Mišíka, aby byl někdo jiný, tak tady se to nepovedlo s Brzobohatým. On nehrál Štajdla, ale sebe. Jo, je výrazný a divácky vděčný, ale jeho výkon je vzhledem k postavě mimo. Možná i klidně 8/10 a je to divný, ale těším se na další rady podobně jako na Crown s tím jak které události tvůrci pojmou. ()
Ivetě je nejčastěji vyčítáno nereflektování doby a jakési vytržení z reality (s čímž koresponduje melancholické až snové pojetí využívající různé filtry a barevnost na hraně únosnosti). To je sice pravda, nicméně v rámci celé série je to ten nejmenší problém. Mnohem větším problémem je, jak nakládá s postavami a fakt, že jsem vůbec nepochopil co tím chtěli tvůrci říct. O reálnou Ivetu Bartošovou sem se nikdy nezajímal, takže nedokážu posoudit co má reálný základ a co ne, nicméně to jak je tady vykreslená není zrovna lichotivé. Primárně je tu totiž vyobrazená jako naivní blbka, která má sice záblesky arogance a vlastní osobnosti, ale je jich hodně málo a většinu času se jen nechává někým vláčet. Ještě hůře z toho pak vychází Petr Sepéši o kterém sem toho věděl ještě méně než o Ivetě. Ten je tu od druhého dílu prakticky hlavní postava a je vykreslen jako sebestředný manipulativní kretén.Jestli takový byl doopravdy těžko říct a dnes už není moc lidí, kteří by to dokázali potvrdit. Jak to po první díle vypadalo ještě jakž takž slibně, tak postupem času šla kvalita hodně dolů a výsledkem je vlastně naprosto zbytečná a nic neříkající série. Osobně bych uvítal klasický životopis od začátku do konce, kdy Sepéši bude jen krátká epizoda, protože tohle na mě nezafungovalo...40% ()
Snad nejhorší kamera, kterou jsem kdy viděl. Tomu autorovi by snad měli sebrat licenci. Rozmazaný a nezaostřený obraz, zakouřené a vybledlé barvy. Navíc nechápu, proč maskéři představiteli Sépešiho, udělali takový uřezaný uši, jako upírovi.... Na sérii jsem se celkem těšil, ale výsledek je bizár.... ()
Pokud se rozhodnete na Ivetu podívat, je nutné vnímat tento seriál výhradně jako uměleckou licenci volně inspirovanou skutečnými událostmi. Vznik projektu každopádně podpořil Ivetin jediný syn Artur a upřímně ho obdivuji, že se po složitém období dospívání, kdy byla jeho nejbližší rodina pod každodenním tlakem bulváru, rozhodl do toho jít a vracet se k událostem, které se jeho maminky přímo týkaly a měly vliv na její podlomené psychické zdraví. Když bych měla ohodnotit seriál jako celek (první série se věnuje Ivetiným pěveckým začátkům a vztahem s Petrem Sepéšim, druhá série se přesune do první poloviny 90. let a vrcholí narozením Ivetiného vymodleného dítěte, třetí série už ukazuje Ivetu jako zlomenou ženu bojující s bulvárem i vlastními démony), vnímám pozitivně herecké výkony ústředních herců v čele s Aničkou Fialovou v roli Ivety, Ondřeje Brzobohatého jako Ladislava Štaidla i Vojtěcha Vodochodského v roli Petra Sepéšiho. Na menším prostoru zaujmou i Miroslav Hanuš a Alena Mihulová jako Ivetini rodiče. Samir ve svém kontroverzním projektu hodně pracuje s vizuální stránkou a barevným laděním mnohých scén (rozptýlení světla nebo naopak přesvícení, zřejmě podle momentálního rozpoložení hlavní hrdinky) a dává tak často větší význam uměleckému vyjádření než samotnému příběhu a zápletce. Taky bych se obešla bez vsuvek v podobě příběhu mladého vojáka, který Ivetu platonicky miluje, ačkoli i jeho linka dostane ve finále minisérie smutné rozuzlení. Skoro 4*. ()
Galerie (493)
Zajímavosti (28)
- Na svou roli se Anna Fialová (Iveta) připravovala hlavně sledováním archivních materiálů – televizních vystoupení a rozhovorů. Nesnažila se však Ivetu Bartošovou napodobovat, ale spíše zachytit její esenci. (hansel97)
- Iveta (Anna Fialová) jede s rodiči v novém autě z domova do Jihlavy na soutěž „Mladá píseň Jihlava“. Auto má SPZ: ZRA-28-60. Taková značka příslušela okresu Žďár nad Sázavou. V té době muselo být každé auto majitelem registrováno v okrese trvalého bydliště, což u Bartošů byl okres Frýdek-Místek. Dále je sporné, jestli v roce 1983 měl Žďár nad Sázavou za označením ZR už i písmeno A. (bearmeedek)
- Ve snímku představuje Ladislav Štaidl (Ondřej Brzobohatý) Ivetě (Anna Fialová) písničku „Málo mě zná“ v roce 1988 (cca v čase 01:07:00), přitom tato skladba vznikla již v roce 1987. Navíc Iveta po smrti Petre Sepéšiho (Vojtěch Vodochodský) rozhodně nebyla doma a dál zpívala. (jujec)
Reklama