Reklama

Reklama

Hra o smrti

  • Velká Británie The Reckoning (více)
Trailer

Obsahy(1)

Píše se rok 1380 a Anglií zmítají mocenské boje mezi církví a světskou vrchností. Mladý kněz Niccolas de Valans je nucen uprchnout poté, co se dopustil cizoložství. Na své cestě narazí na potulnou hereckou společnost, v čele s Martinem (WILLEM DAFOE), a protože je schopný, přidá se k nim. Putují do města Daremu, kde mají hrát místnímu lennímu pánovi k narozeninám. Stržený most přes řeku je však donutí, aby prošli panstvím lorda de Guse a zastavili se u jeho hradu. Přicházejí zrovna ve chvíli, kdy je město vzrušeno vraždou malého chlapce, z níž byla obviněna hluchoněmá žena. Niccolas brzy pozná, že něco zde není v pořádku. Společně s Martinem se zapletou de temné sítě zločinu a nenávisti (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Deverant 

všechny recenze uživatele

Kompozičně skvělé (až na Niccolasovi flashbacky, jejichž ztvárnění mi moc nesedělo), obzvlášť kouzelné jsou scény přípravy herců - Dafoeva gymnastika atd. Nemohu si ale odpustit několik poznámek ke zde vychvalované autenticitě ztvárnění středověké reality. Středověk je ztvárněn do značné míry spíš tak, jak si ho představujeme, než jaký byl. Rok 1380 je vrcholný středověk a přes decimaci obyvatel černou smrtí je to doba po masivním rozvoji měst a univerzit, a rozvoji měšťanské kultury oproti kurtoazní. I divadlo bylo na poněkud jiné úrovni než je film stylizuje (vřele doporučuji k přečtení staročeského Mastičkáře, a ke středověké kultuře jako takové Rabelaise, který je sice velmi pozdní ale vcelku příkladný, viz Bachtinova práce o něm). Žít v té době bylo asi tak stejně na sebevraždu jako v jakékoli jiné, tu naši nevyjímaje. Pro vhled do středověké reality namísto stereotypního názoru, že se jednalo pouze o dobu temna je ilustrativní např. Kultura středověké Evropy od Le Goffa. ()

KatRi 

všechny recenze uživatele

Jakkoli by se mohlo zdát, že příběh člověka, který v sobě kvůli tíživému svědomí najde sílu vykonat dobrý skutek a čelit bezpráví, je už v literatuře i ve filmu naprosto ohraný, tady jsem hltala každou minutu stopáže a není to jen výkonem Paula Bettanyho. Vlastně je to tím, čeho jsem se nejprve trochu bála a co bylo tady podáno tak dokonale lehce a zároveň vážně (i když ne pro masové diváctvo) - totiž obsahem řešícím nejednu filozofickou a psychologickou otázku a zároveň datací do středověku. Nemohla jsem si totiž nevzpomenout na Údolí včel (rovněž se tam řeší vina a trest, byť trochu jiná) a na Sedmou pečeť (hledání pravdy o Bohu a smyslu života), a obě témata jsem našla skvěle podaná právě ve Hře ve smrti, to vše doplněné pochmurnou atmosférou a autentickým středověkým prostředí (ať už město či kostýmy). Tleskám. ()

Reklama

Motinski 

všechny recenze uživatele

Dafoe a Bettany opäť predviedli maximum čo mohli a dvíhajú výslednú kvalitu nahor. Hlavná zápletka a výprava zaujali, čo mi ale vadilo bolo veľa nudných pasáží a predvídateľnosť. Scenár nemá nápady aby film zanechal v divákoch výraznu stopu a chýbali mi scény ktoré vedia strhnúť. Žánrovo podobné by som skôr odporučil Meno ruže ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Co dělat, když spravedlnost lidská je slepá a ta boží nejistá? Změnit repertoár.. McGuigan osobitým způsobem kočíruje svou kočovnou detektivní společnost (přípravy na představení), aby se od okamžiku, kdy na sebe Bettany hodí hábit Silase, vnořil do vlhké omítky pohádkové fresky o dobru a zlu, v níž divadelní hra a závěrečná řeč obžaloby splynou v jedno a morální bída dá vyniknout vznešenosti gest. Hereckým vládcem pro mě nebyl Preacher Man Bettany ani hadí muž Dafoe. Tu korunu jim v své krátké chvíli sebral sebejistý mocipán Vincent Cassel. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Anglie, polovina čtrnáctého století - temný středověk. Mladý mnich Nicholas (Paul Bettany) spáchal těžký zločin, a prchá před trestem, ale i před vlastním svědomím. Přidává se k tlupě potulných herců, se kterými navštěvuje i městečko Darem. To zrovna žije slavnostmi na počest svého pána, ale taká brutální vraždou místního chlapce, kterou má na svědomí jedna místní podivná ženština. Skupina v tom spatřuje možnost, jak vydělat nějaké peníze, a narychlo sestavuje novou hru o této brutální vraždě. Ale při její premiéře se začíná ukazovat, že vše je možná jinak a odsouzená žena je nevinná... Při hodnocení filmu se nelze vyhnout srovnání se starším Jménem růže. Ať už jde o velmi podobné prostředí (syrový středověk se vším všudy), tak i vlastní námět (záhadná vražda). Ale oproti Jménu růže musím říct, že zde příběh plyne mnohem svižněji, a diváka naplno připoutá k obrazovce až do závěrečných titulků. Nejsou zde žádné zbytečné scény, které by děj rozmělňovaly a pořád je na co koukat. I herecké obsazení se Paulu McGuianovi podařilo dokonale - Paul Bettany je herec s velkou budocností a role mnicha zmítaného pochybnosti o sobě samém mu skvěle padla. A Willem Dafoe jako hlava herecké rodiny byl možná ještě lepší. Když se podívám na druhou stranu barikády, tak Vincent Cassel jako povýšený "pán" je taky super. A Ewen Brenner jako prolhaný mnich. Nemohu jinak, než dát plný počet! ()

Galerie (29)

Zajímavosti (6)

  • Filmovanie snímky prebiehalo vo Veľkej Británii a taktiež v Španielsku. (MikaelSVK)
  • Skupinka hercov sa pri táborovom ohni chce ísť na sever, ale po páde mosta sa rozhodujú, či ísť na východ, alebo západ. Ale smery svetových strán ukazujú naopak. (vander19)
  • Psát levačkou byl ve středověku hřích. Bratr Simon Damiens se to naučil, když se na něj zrovna nikdo nedíval. (akisha)

Související novinky

Bond má prvního kandidáta na režii?

Bond má prvního kandidáta na režii?

03.05.2017

Po miliardovém Skyfallu nám bondovská série nabídla Spectre, které se dočkalo horšího přijetí a nevydělalo ani 900 milionů dolarů. Filmová logika v takových případech velí zastavit stroje a zvážit… (více)

Reklama

Reklama