Režie:
John MackenzieScénář:
Barrie KeeffeKamera:
Phil MéheuxHudba:
Francis MonkmanHrají:
Bob Hoskins, Helen Mirren, Bryan Marshall, Eddie Constantine, P. H. Moriarty, Paul Freeman, Pierce Brosnan, Alan Ford, Paul Barber, Alan Devlin (více)Obsahy(1)
Válka gangů v londýnském podsvětí nebo krutá osobní msta? Bob Hoskins v roli muže, lapeného do pasti vlastního sebevědomí. Thriller o válce gangů v londýnském podsvětí. Vypukla – z hlediska šéfa jednoho z nich – ve zcela nevhodný okamžik, neboť do Londýna přijeli Američané, které chce získat za spojence pro své velkorysé plány. A ti se těchto primitivních tvrdých metod obávají a od lidí, kteří je používají, se hodlají distancovat. (Česká televize)
(více)Recenze (85)
Mírně politizované mafiánské drama, které natočil John Mackenzie, který do té doby (a hned po tom taky) točil jen pro TV a televizní formát je z toho znát. Když se k tomu přidá atmosféra 80's Londýna, je zaděláno na celkem zvláštní mix. Nejlepší je na všem Bob Hoskins, v počátku je těžké rozeznat, jestli se jedná o vynikající herectví nebo sebeparodii, konec ukáže (žádné přehrocené uber mafiánství a lá Al Pacino/Scarface ale nečekejte). ()
Syrová gangsterka. Londýnský gangster se dostane do problémů a nemůže příjít na kloub, kdo mu dává bomby do klubuů, zabíjí lidi, zastrašuje. Půl filmu trvá, než na to přijde a zbytek to pak řeší. Bob Hoskins je tvrdej, ale život není fér, je třeba se s ním prát. Rozhodně to není řadová gangsterka, jelikož tady je děj i závěr značně zahalen do mlhy tajemna, éra otevřených konců a nedokončených vět. Pokračování příště...70% ()
Neznámý (alespoň já o něm donedávna vůbec neslyšel) ale celkem povedený gangsterský snímek, který se s ničím moc nepáře. Popravdě jsem čekal větší maso a více "vyřizování účtů" ale určitá brutalita zde nechybí. Jen je škoda, že se film více nerozjede a zůstává spíše u slovních "akcí". Bob Hoskins je však výborný a atmosféra Londýna má také něco do sebe. ()
Nadupaná gangsterka, která sice neoplývá nabušenou akcí, ale postupně vtahuje do děje prostřednictvím skvěle zahraných charakterů a stupňujícího se napětí až do okamžiku nezvratně fatálního konce. Až démonický Hoskins si pro sebe krade velký kus koláče a jeho boss je naprosto dokonalou ukázkou většinou všemocného a sebevědomého zmrda. Nutno říct, že oprávněně, a to i když začnete tušit, že tentokrát narazí kosa nostra na kámen. Když totiž potká gangster fanatika , tak je ten gangster mrtvej chlap... Strhující. ()
Pokud se dostanete na vrchol mocenského žebříčku, vedle řady nesporných výhod znamená vaše společenská pozice i jeden nepříjemný fakt - každý pohyb na pyramidě moci bude znamenat jedině sestup dolů. Harold se kdysi dokázal kombinací sebevědomí, pevné vůle a bezohlednosti z bezvýznamného grázlíka se sklonem k násilí vypracovat na šéfa londýnského podsvětí. Už deset let je díky jeho vlivu v metropoli klid. Dohoda se zástupci americké mafie mu má umožnit rozjetí nových smělých investic a slibuje zajistit závratné zisky. Jenže návrat ze zámoří neznamená triumf, nýbrž šokující poznání, že zničehonic čelí něčemu, co se vymyká jeho dosavadním zkušenostem a hrozí rozmetat během několika mála hodin jeho životní dílo. To, co mu dosud pomáhalo, tedy neústupnost a tvrdost, se obrací proti němu a vede ho na okraj propasti. Dlouhý velký pátek je kvalitní žánrový snímek z prostředí organizovaného zločinu, který nic neservíruje divákovi až pod nos, není laciný ani podbízivý a nestojí na přehnané nerealistické akci. Jeho scénář staví na uvěřitelné zápletce, zajímavých charakterech a na sedmdesátkové atmosféře. Film by i bez Boba Hoskinse spolehlivě obdržel 4 hvězdičky, jeho přítomnost je ale onou pověstnou šlehačkou na dortu a nutí mě dát nejvyšší hodnocení. Podle mého jde o Hoskinsův nejlepší výkon na filmovém plátně - pro roli přímočarého rtuťovitého chlapíka, který si myslí, že svět mu bude navždy ležet u nohou, se snad narodil. A závěrečná scéna, kdy kamera v dlouhém záběru zachytí detail Hoskinsovy tváře, je přímo lahůdková. Celkový dojem: 90 %. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (1)
- Britský filmový magazín Empire v roku 2016 zaradil film na 19. miesto v rebríčku 100 najlepších britských filmov histórie. (Jello Biafra)
Reklama