Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slepý pianista a skladatel Peter Oliver (Anthony Steffen), jehož přítelkyně Paola Whitney (Isabelle Marchall) se stala první obětí neznámého vraha, se pokusí sám na vlastní pěst rozřešit případ, s tím, kdo je zodpovědný za vraždu jeho přítelkyně a za následný řetězec vražd s použitím černé kočky a jejím drápem namočeným v jedu. (Karlos80)

(více)

Recenze (14)

giallo 

všechny recenze uživatele

Chcete vidět to nejlepší z Bavi a Argenta v jednom filmu? Pak neváhejte ani minutu a dejte si giallo "Zločiny černé kočky". Zažijete tak pravé a nefalšované sedmdesátkové giallo, které stejnou měrou těží jak z Sei donne per l'assassino tak i ze L' Uccello dalle piume di cristallo. Příběh jde přesně ve stopách zmiňovaného Bavova klenotu. Na malou, ale v celku úspěšnou firmičku, která šije šaty a pořádá modní přehlídky, dostane zálusk maskovaný vrah, který začne kuchat jejich modelky. Nastává tak klasické, ale dle mého názoru nejlepší giallo schéma, které použil prvně právě otec žánru, slavný Mário Bava. Stylem, pojetím, atmosférou a detailními vraždami zase Sergio Pastore jemně odkazuje na Argenta, který rok před tím uvedl svého "Ptáka". Tvůrci tak sice pouze opisují od nejlepších, ale dělají to s takovou grácí, že úplný závěr filmu s "překvapivou" pointou a jednou luxusní vraždou mě málem dohnal k hodnocení nejvyššímu. Dávám prozatím 4,5* a věřím tomu, že až uvidím film v lepší kvalitě, šáhnu po hodnocením nejvyšším. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ženy sú krásne, postsynchrony hrozné, dialógy debilné, vraždy krvavé (najmä tá posledná!) a koniec, ako sa patrí, riadne vypečený a ešte aj krkolomne nakrútený. Aj keď sa tu v komentároch spomínajú Argento i Bava, nenechajte sa zmiasť, vizuálne je to tretia liga. Po solídnej prvej polhodinke to začne byť dosť ukecané, ale záver je výdatný. Len pre veľkých fanúšikov gialla. ()

Reklama

pepua 

všechny recenze uživatele

Poslední vražda v tomto giallu byla sympaticky detailně znázorněna, až mne zamrazilo, zároveň mne ale zamrzelo, že se v tomto duchu nenesly všechny vraždy. No smrt první osoby nebyla vidět vůbec, postupně režisér přitvrzoval, až do té poslední, tak by se to snad mohlo brát jako určitá gradace. Vrah se zaměřil na modelky, příběh samotný se ale světa módy příliš nedotýká, slouží jen jako hlavní kostra filmu. V jedné docela působivé scéně zde ovšem nejsou opomenuty figuríny, v giallu tolik používané rekvizity. V určitých chvílích jsem zde vycítil odkaz Argentova filmu The Bird with the Crystal Plumage, který vznikl o dva roky dříve. Docela příjemná detektivka. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Fajnové giallo, ktoré poteší najmä pokročilých v tomto žánri. Krásne ženy, typická hudba, zamotaný dej a nakoniec vcelku jednoduchá, aj keď dobrá pointa. Prekvapí gore, hlavne ku koncu, diskutovaná sprchovacia scéna. Mohlo tam toho byť viac, ale ok. Nie je to Argento, Martino ani Fulci, nijak zvlášť nevystupuje z radu, ale práve tým naopak poteší. ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Pastore celkem zdařile kopíruje slavnější a schopnější režiséry jako jsou Argento a Fulci, na kterého se dokonce sám odkazuje. Steffen hraje pianistu, který ve filmu skládá hudbu k Fulcimu giallu Lizard in a womans skin. A ta inspirace je rozhodně vidět. Samotným koncem Fulciho v brutalitě a hnusu ve své době dokonce předčil, poslední scéna dosahuje extrému a atmosféry jako mělo pozdější Fulciho ultrabrutalní giallo New York Ripper, jinak režijně Fulciho formátu bohužel nedosahuje. Má svoje momenty, ale slabých míst není málo. Hlavní nápad k uskutečnění vražd je úžasně záhadný, scénář rovněž solidní, Steffen jako slepý pianista uvěřitelný. Moje hlavní výtky mohou tedy mířit jen právě na režii, která je prostě jen průměrná. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno