Reklama

Reklama

Život v oblouznění

  • USA Living in Oblivion (více)
Trailer

Obsahy(1)

Co se může pokazit, to se pokazí. Půvabná pocta všem nezávislým filmařům... Americký filmař Tom DiCillo patří mezi přední zástupce nezávislého filmu. Začínal jako kameraman prvních celovečerních snímků Jima Jarmusche (Trvalá dovolená, Podivnější než ráj). Později se ale začal věnovat scenáristice a filmové režii. Debutoval autorskou hudební komedií Johnny Suede (1991) s Bradem Pittem v první větší roli. Své zkušenosti z natáčení nezávislých filmů následně zúročil ve svém druhém celovečerním snímku Život v oblouznění (1995). Jedná se o nápaditou černou komedii, která reflektuje komplikovaný proces vzniku nezávislého filmu. Hlavním hrdinou příběhu je mladý ambiciózní režisér Nick Reve, který se se svým filmovým štábem snaží natočit vysněný projekt. Jenže natáčení se rychle stává noční můrou, která se nese ve znamení nečekaných zvratů a pohrom. Nejen režiséra může děsit moment, kdy se napjatá atmosféra na place změní v peklo na zemi. Jenže kdo chce dělat film, ten musí umět čelit daleko výstřednějším situacím. V hlavní roli neurotického ctižádostivého filmaře zazářil Steve Buscemi, který už si předtím podobnou roli vyzkoušel ve filmu Průšvih (1991). Působivá komedie si rychle získala srdce všech milovníků nezávislého filmu a dodnes bývá považována za nejlepší snímek Toma DiCilla, který si na festivalu Sundance odnesl cenu za nejlepší scénář. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Doposavad nejlepší snímek Toma DiCilla. Skvostný scénář, perfektní herci a evidentní láska k filmu dělají ze Života v oblouznění nezapomenutelnou záležitost. Parta nadšenců a jejich snaha o dokonalé dílo. Škoda, že jejich schopnosti tomu zdaleka neodpovídají. Když se navíc přidají neshody na place a technické problémy tak... Vznikne jeden z nejlepších nezávislých filmů devadesátých let. ()

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

....si představte, že z takového guláše a osobních zklamání a profesních selhání vznikne film, který se Vám líbí.... Parádní koncept, doplněný famózním Stevem Buscemi.... A Dermot Mulroney v roli kameramana Wolfa s páskou přes oko a vizáží zastydlého gay motorkáře v kombinaci s diktátorem menší, středně velké banánové republiky... ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Filmů o natáčení filmu vznikla už pěkná řádka a všechny, které jsem kdy viděl, si nevybavím. Nemůžu tedy říct, jestli je Život v oblouznění vůbec nejlepší ve své kategorii, ale můžu potvrdit, že je jeden z nejlepších. Dobře vypointovaná, zahraná a zrežírovaná pocta tvůrcům americké nezávislé filmové scény. Řada milých a chytrých gagů, film si po celou dobu udržuje lehkou parodickou nadsázku a prakticky se v něm nevyskytují hluchá místa. Střídání černobílých a barevných sekvencí činí film zajímavějším a udržuje diváka v pozornosti. Z herců vyčnívá tradičně výborný Steve Buscemi, ale i osobitá Catherine Keener. Její děsivá představa předčasného konce kariéry, kdy se snaží jako neúspěšná herečka uchytit u McDonalda, patří k nejkouzelnějším scénám. Milý film, jehož největším nedostatkem je příliš krátká stopáž. Celkový dojem: 95 %. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Život v oblouznění je asi nejlepší a zároveň nejvtipnější film o filmování, co jsem kdy viděla. Steve Buscemi jako obvykle nezklamal a roli frustrovaného režiséra si očividně pořádně užil. Největším překvapením však pro mě byl Dermot Mulroney, při jeho scénách jsem často slzela smíchy. (85%) ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Skvělý film o strastech a hrůzách ve filmovém průmyslu. Musím přiznat, že 80% toho, co jsem zde viděl jsem i sám při práci u filmu zažil. Vlastně musím říci, že je to nejrealističtější komedie ze světa filmu o filmu. Pokud jen uvažujete, že se na ni podíváte, máte mé vřelé doporučení. Lepší film na toto téma totiž asi nenajdete. I proto, že zde jsou všichni herci naprosto excelentní! 85% ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Jediná scéna, která ve filmu není snovou sekvencí je scéna, kdy se natáčí snová scéna. (HellFire)
  • Film vyhrál Cenu za scénář na festivalu Sundance v roce 1995. (davi.k)
  • Režisér Tom DiCillo nechtěl prosit lidi o peníze, aby mohl natočit film, tak se zeptal herců, jestli by pracovali zadarmo. Všichni souhlasili a někteří dokonce přispěli. Nakonec každý, kdo přispěl pár dolary, ve filmu hrál. (HellFire)

Reklama

Reklama