Reklama

Reklama

Život v oblouznění

  • USA Living in Oblivion (více)
Trailer

Obsahy(1)

Co se může pokazit, to se pokazí. Půvabná pocta všem nezávislým filmařům... Americký filmař Tom DiCillo patří mezi přední zástupce nezávislého filmu. Začínal jako kameraman prvních celovečerních snímků Jima Jarmusche (Trvalá dovolená, Podivnější než ráj). Později se ale začal věnovat scenáristice a filmové režii. Debutoval autorskou hudební komedií Johnny Suede (1991) s Bradem Pittem v první větší roli. Své zkušenosti z natáčení nezávislých filmů následně zúročil ve svém druhém celovečerním snímku Život v oblouznění (1995). Jedná se o nápaditou černou komedii, která reflektuje komplikovaný proces vzniku nezávislého filmu. Hlavním hrdinou příběhu je mladý ambiciózní režisér Nick Reve, který se se svým filmovým štábem snaží natočit vysněný projekt. Jenže natáčení se rychle stává noční můrou, která se nese ve znamení nečekaných zvratů a pohrom. Nejen režiséra může děsit moment, kdy se napjatá atmosféra na place změní v peklo na zemi. Jenže kdo chce dělat film, ten musí umět čelit daleko výstřednějším situacím. V hlavní roli neurotického ctižádostivého filmaře zazářil Steve Buscemi, který už si předtím podobnou roli vyzkoušel ve filmu Průšvih (1991). Působivá komedie si rychle získala srdce všech milovníků nezávislého filmu a dodnes bývá považována za nejlepší snímek Toma DiCilla, který si na festivalu Sundance odnesl cenu za nejlepší scénář. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

....si představte, že z takového guláše a osobních zklamání a profesních selhání vznikne film, který se Vám líbí.... Parádní koncept, doplněný famózním Stevem Buscemi.... A Dermot Mulroney v roli kameramana Wolfa s páskou přes oko a vizáží zastydlého gay motorkáře v kombinaci s diktátorem menší, středně velké banánové republiky... ()

PogoJoe 

všechny recenze uživatele

Těžký je život filmařský, jak se můžeme přesvědčit z tohoto frustracemi prosyceného natáčení 3 rozdílných scén jednoho nezávislého filmu. Originální, vtipné dílko se skvělým Stevem Buscemim, Catherine Keenerovou i dalšími členy natáčecího ansámblu se mi svým osobitým způsobem líbilo, ačkoliv nemělo sílu pětihvězdičkového snímku. Jemně pobavilo a tím splnilo svůj účel :) ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Miluju, když u filmu slzím smíchy, tetelím se blahem, cítím strašnou pohodu, dokonalé uvolnění a po srdci příjemné hlazení. Přesně tohle se stalo u tohoto snímku, který rovnou řadím mezi filmy, jenž jsou tak nějak odlišnější od normální konzumnější produkce. Naposledy jsem se asi tak cítil u Ed Wooda od Tima Burtona. K ději netřeba psát žádná slova, kdo miluje nezávislý film a vše co se kolem natáčení může přihodit, musí být nadšen. Steve Buscemi je naprostej sympaťák a neskutečně jsem si užíval jeho režijní výstřelky. Nebo mě odrovnal James Le Gros, známý především jako Mike z kultovního Phantasm II, zde v roli aktéra hrajícího si na velkou primadonu. Mazec! Nádherný na tom je, že si herci nevzali žádný honorář a zahráli úplně zadarmo. Potom z toho vznikne takovej luxusní kus! Jedinou chybu bych spatřoval v tom, že ten film není delší, je to fakticky nádherná podívaná. Kouknu na režiséra tohoto kousku a ejhle! Už jsem doma, o rok později Tom DiCillo natočil můj milovaný Box of Moon Light, který dýchá naprosto stejnou atmosférou, i když je tématem úplně někde jinde. Tomu se říká autorský rukopis a originální pojetí režie. Klaním se a přidávám pro bijáky této kategorie pomyslnou hvězdu navíc.... ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Milý low-budget movie, kráčející ve stopách nejlepších tradic americké nezávislé filmařiny. Všichni herci si svoje roličky museli užívat, Buscemi v roli ohleduplného režiséra nejvíc. Zajímalo, by mě, nakolik je ten film autobiografický - tj. jak moc se DiCillo do scénáře napsal, eventuálně jaký je/byl jeho vztah ke Keenerové (které to tady mimochodem strašně sekne). To jenom malá bulvární poznámka pod čarou. Jo a - moc nechápu proč distributor přeložil oblivion jako oblouznění, když správné zapomnění dává daleko větší smysl... (lingvistická poznámka pod čarou :-). 90% ()

seeker23 

všechny recenze uživatele

Snad v žádném jiném filmu o natáčení filmu se nikomu nepovedlo tak jako DiCillovi ponořit se tak do pocitů všech zúčastněných. I díky chytrému formálnímu rozdělení a práci se střídáním černobílých a barevných scén střídajících se podle statutu snímané reality jsem měl jako divák pocit že jsem taky na place. Buscemi je po celý film úžasný a skvěle ukazuje jak musí režisér dělat moudré kompromisy a přitom být oprsavdu nekompromisní. O to zajímavější je, že po urputných snahách o dokončení alespoň jedné scény, se pak povede ji natočit shodou náhod během jediné minuty. A pro lidi co nechápou, že dobrý film (nutně) nestojí na propracovaném ději a dramatickému stupnování napětí: největší síla tohoto filmu je, že právě mezi řádky se objevuje ani snad né hloubka, ale opravdovost charakterů; přesto že je to film o filmu, má vlastně určité literární kvality obohacené navíc o to, že narozdíl od literatury film svou podstatou umožňuje opravdu prožít emoce postav a vnitřní stavy (byť ne ve stejné intenzitě), nejen se do nich vciťovat. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Jediná scéna, která ve filmu není snovou sekvencí je scéna, kdy se natáčí snová scéna. (HellFire)
  • Režisér Tom DiCillo nechtěl prosit lidi o peníze, aby mohl natočit film, tak se zeptal herců, jestli by pracovali zadarmo. Všichni souhlasili a někteří dokonce přispěli. Nakonec každý, kdo přispěl pár dolary, ve filmu hrál. (HellFire)

Reklama

Reklama