Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha válečná… Ve filmovém ateliéru se natáčejí poslední scény kabaretní operety, když se mezi přítomnými roznese, že hlavní hvězda Karla Hlinová (J. Bohdalová) byla zatčena gestapem. Zavládne strach, zděšení i obavy, ale producent Stanislav Dragant (M. Růžek) si ví rady. Využije svých známostí a Karla je druhý den propuštěna – natáčení může pokračovat. Známá herečka se však nemůže zbavit hrozivého pocitu, že je sledována a další akce nacistů bude následovat, byť ji Dragant se svým přítelem, německým obchodníkem Planettou (R. Brzobohatý), opakovaně ujišťují o opaku. Mezitím je zatčen maskér Novák a na Karlu padne podezření, že ho udala. Jen ona však ví, že právě na Novákovu žádost pomohla neznámému muži – nepříteli Říše, ale nemůže to veřejně ventilovat… Film s řadou skvělých hereckých výkonů v režii F. Filipa a podle scénáře N. Frýda je zpracován podle skutečné události – byl inspirován tragickým osudem české herečky Anny Letenské, jež byla popravena dne 24. října 1942 v koncentračním táboře Mauthausen. (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Jiřina Bohdalová v roli herečky, která je zatčena gestapem v průběhu natáčení nového filmu.. Martin Růžek jako producent tahá za nitky, aby ji dostal ven z vězení, chce totiž dotočit ten film.. Radek Brzobohatý je své roli fantastický, ve smyslu přesvědčivý a jeho proměna dech beroucí.. Ona vlastně celá ta herecká sestava byla jedním slovem výborná.. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Film, který v nadprůměrném hodnocení drží zúčastněná herecká elita. V mých očích určitě. "Opilec" Radovana Lukavského se staví hrdě do řady všech kvalitních opilců čs kinem., Růžek jede svého klasického "slizouna", zde dokonce buržoazně založeného, univerzální československý nacista Jindřich Nareta to zase odnesl, Milada Ježková je velmi příjemné osvěžení, stejně tak skvěle hrající Antonie Hegerlíková. A Jiřina? Tenhle film je hlavně její šou - Naprosto perfektní. Navzdory (možná) nucenému, dobovému poselství o prohnilém filmovém businessu v období protektorátu - tedy businessu prvorepublikovému - i navzdory slabé atmosféře, kde se nám chvílemi režisér snaží namluvit, že v tomto období u nás již stály klasické, betonové lampy, v tom vidím i skvěle se vyvíjející drámo, lámající a odhalující lidské charaktery a to vše s prvky kriminálního příběhu. Samotný závěr je excelentní, to mi nikdo nevymluví, stejně tak úvodní seznámení se s paní Hlínovou, o které všichni jen mluví, popisují její povrchnost i rozmařilost, ovšem první setkání diváka s ní, je obraz velmi odlišný. Ani jedné ze svých rolí neuteče - musí je dohrát dokonce všechny. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

S rozpaky hodnotím tento film, spíše jako mírné zklamání. Troufám si říci, že okupační realitě z hlediska exteriérů a interiérů se dá hodně co vytknout. Některé rekvizity ani kostýmy se neslučují s obrazem doby. Což je v kresbě prostředí přinejmenším zarážející. Nespornou hodnotou filmu je pochopitelně výrazná postava Jiřiny Bohdalové v roli Karly Hlinové. Protože osudově tragický úděl Karly Hlinové (vlastně Anny Letenské) vznikl podle skutečnosti, tak možná by splnil lépe svůj účel, kdyby ve filmu nebylo tolik klopýtnutí. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Co mám točit?" "To je vaše věc. Vy jste umělec!"                                                                                                             Jeden z mála filmů, které si ze sedmdesátých filmů nepamatuji. Poněkud zvláštní premiéra s atypickou rolí Jiřiny Bohdalové. V sérii "nacistických" témat (Transport z ráje, Colette, Boxer a smrť, Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou, Obchod na korze), která jsem viděla v poslední době, působí trochu jako chudý příbuzný. Abych byla spravedlivá, jde o standardní televizní inscenaci. ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Mohl bych podepsat Divočákův komentář. Nejen kostýmy, ale i ty účesy jsou hrozné - copak za protektorátu se nosily takový kotlety, jaké zde mají třeba postavy režiséra a scénáristy? A pravdu má i Gudaulin: Bohdalová (i Brzobohatý) jsou v Uchu ještě o třídu lepší. Ani ty dialogy nejsou nijak geniální (kam se to hrabe třeba na protektorátní seriál Byl jednou jeden dům, mimochodem také dílo Františka Filipa). Prostě průměr. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Film podle předlohy Norberta Frýda byl inspirován skutečnými osudy herečky Anny Letenské, která byla stíhána nacisty za to, že poskytla nocleh lékaři, který ošetřil atentátníky na Heydricha. Poslední filmovou roli dohrávala pod dohledem gestapa a následně byla popravena. (Redyx1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno