Režie:
Pavel HášaKamera:
Jiří KadaňkaObsahy(1)
Známá a divácky vděčná komedie pochází z pera Johna Patricka, amerického autora mnoha sérií divadelních her a filmových scénářů, nositele Pulitzerovy ceny. Jeho díla jsou charakteristická humorným a laskavým zaujetím pro slabůstky a originalitu osamělých lidských bytostí, které marně hledají pochopení ve svém nejbližším okolí. Hra vypráví o bohaté ovdovělé dámě, libující si v pošetilostech a charitativní činnosti, za což ji její tři nevlastní děti nechají zbavit svéprávnosti... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (21)
Po delší době jsem si zase dopřál televizní inscenaci a rozhodně to nebylo šlápnutí vedle, ono už herecké obsazení tu mluví samo za sebe. Donutil i Lábus plavou přesně ve svých nejoblíbenějších polohách, Postlerka byla jako mrcha jedna z nejlepších a Květa Fialová jako lehce střelená, ale laskavá a inteligentní dáma byla zřejmě pro pana Hášu jasnou první volbou. V oné roli si asi ani nešlo představit někoho jiného. Laskavost je pak zejména to, co si z téhle malé dramedie odnáším, možná by někomu mohl vadit idealizovaný blázinec i blázni, ale to si pak ke sledování vybral špatně, emočně nedospělí či lépe nedomrlí by se neměli pouštět do podobných větších akcí. Mě celý ten ansámbl v čele s džentlemnským Petrem Kostkou příjemně dojal a závěr byl jako ze snu.. Ale jako doopravdy. Nemám důvod ubírat hvězdičky. A taky Marta Vančurová, že? ()
I v druhé polovině devadesátých let bylo v silách České televize spustit na obrazovce herecký koncert, neboť stále disponovala možnostmi k jeho uskutečnění. Hvězdami v tom nejlepším slova smyslu (Květa Fialová, Preiss, Postlerová, Donutil, Lábus, Vančurová, Brodská), kvalitním scénářem (Patrickova hra) i citlivou režií (Fialové manžel Pavel Háša). Pointovaný a rafinovaně gradovaný děj divadelnost předlohy jen dále podtrhnul a tím umocnil i působivost hereckých kreací včetně té, která po zásluze vévodí: paní Savageová byla evidentně uzpůsobovaná Fialové na tělo a její pojetí s postavou bezesporu dokonale splývá; určitě jde o jednu z jejích životních rolí. Černobílá dvojznačnost hned celého řetězce mezních situací, násobená řadou ryze komediálních přesahů, dala hercům další možnost k demonstraci jejich neoddiskutovatelných předností. Výsledný tvar i dojem, lahodný bonbónek pro požitkářského diváka, patří již teď nepochybně do zlatého fondu české televizní tvorby. ()
Úžasná studiovka plná skvělých herců. Další neopakovatelný počin, tak typický pro českou produkci konce 20. století. Příběh se mi moc líbil, je plný různých osudů a hlavně rozmanitých osobností, které se postupně začínají odhalovat. Patří tam opravdu všichni? Film lze klidně poslouchat i jako audioknihu vzhledem k perfektnímu přednesu a faktu, že se původně jedná o divadelní hru. ()
Velmi bohatá vdova (Květa Fialová) uvízne v síti intrik svých dětí (nevlastních), které mají zálusk na její majetek, neb podíl po otci jim není dost, jsou prostě neuvěřitelně chamtiví a sobečtí. Nechají matku umístit do sanatoria a snaží se ji zbavit svéprávnosti. Záhadná však paní Savageová vůbec není, chce si jen žít po svém, dělat věci, na které dosud neměla čas a vést nadaci dle svého přesvědčení. Pátrání po ukrytých milionech bylo humorné a závěr mě nejen potěšil, ale i dojal. Půvabná TV inscenace, krásně napsaná a po herecké stránce mimořádně zdařilá. Kde je Petr Kostka, Viktor Preiss a Marta Vančurová, tam je mně velmi dobře. ()
U tv inscenací s Květou Fialovou se vždycky cítím jako na příjemné návštěvě u dobré, roztomile trhlé známé. Troufám si směle říct, že v téhle komedii hraje sama sebe. Vynikající je i obsazení vedlejších rolí, zvláště povedený trojlístek Donutil-Lábus-Postlerová v rolích vypečených dětí p. Savageové exceluje. ()
Galerie (3)
Photo © Česká televize
Reklama