Režie:
Dušan KleinScénář:
Dušan KleinKamera:
Jiří KadaňkaHrají:
Dagmar Havlová, Jiří Zahajský, Jan Šťastný, Pavel Trávníček, Ivan Trojan, Svatava Hubeňáková, Miroslav Vladyka, Miriam Kantorková, Vlastimil Zavřel, Petr Haničinec, Jiřina Bohdalová (více)Epizody(10)
-
Piruety smrti (E01)
-
Každej vraždí, jak umí (E02)
-
Poslední varování (E03)
-
Diskrétní vražda (E04)
-
Vrah přichází včas (E05)
-
Computer baby (E06)
-
Noční stín (E07)
-
Smrt na inzerát (E08)
-
Pravdivá lež (E09)
-
Případ konstruktivní pesimistky (E10)
Obsahy(1)
Na televizní obrazovky se vrací druhá desítka oblíbených kriminálních případů, další cyklus Hříchů, nikoliv však už pro pátera Knoxe, ale pro diváky detektivek. Režisérskou taktovku opět svírá Dušan Klein, v roli detektiva "v sukních" zasahuje Dagmar Veškrnová. Rovněž i v této sérii se diváci mohou stát detektivy "amatéry", ověřit si při rekapitulaci událostí v závěru svůj odhad a tipovat, kdo je pachatelem. (hippyman)
(více)Recenze (53)
Celkový nápad pořadu je rozhodně dobrý (když pominu fakt, že je vypůjčený z předchozích Hříchů) a kdyby šlo jen o pátrání, kde si divák může na základě indicií sám identifikovat vraha, klidně bych to ještě nadhodnotil. Co seriál vskutku příšerně sráží je hlavní představitelka - její křečovité zapojení do každého případu a chytrost uvažování téměř jako u Poirota, to mi silně pije krev. Štve mě i způsob, jak jsou prezentováni detektivové, kteří řeší jednotlivé případy - jsou vykresleni jako přihlouplí moulové, kteří by bez pomoci tý všetečný ženský nedotáhli do konce ani jeden jediný případ. Texty doprovodných písní nejsou zase tak špatné, ale pěvecké kvality hlavní představitelky bych označil jako nic moc, tedy spíš nic než moc. Z odvysílaných dílů se mi asi nejvíc líbil díl Smrt na inzerát, hlavně kvůli sympatické kriminalistické dvojce Skopal - Táborský. ()
Ať mi nikdo nevykládá, že za tímhle nedomrlým následovníkem Knoxe bylo něco jiného než snaha pozvednout imidž budoucí paní prezidentové, která nám chtěla ukázat, že ona taky umí zpívat a zahrát třeba stopařku. Akorát že oproti Adamovské nemá charisma, nemá herecké nadání, nemá nic. A nedostatky, které se v případě Knoxe daly ignorovat díky celé té hře diváků na vyšetřování a "přímopřenosovému" nasazení, se tady už odpouštět nedají. ()
Otřesná formální stránka spojující v sobě papundeklovost normalizačních televizních inscenací s hereckých, pěveckým a pohříchu i režijním amatérismem. A slečna Dáša, abych zůstal gentlemanem, byla spíš špatným vtipem... Coby dovětek: Tato dřevní forma televizní interaktivnosti se s odstupem času jeví jako beznadějná slepá ulička. ()
O dost slabší pokračování Hříchy pro pátera Knoxe ovšem již bez tehdy těhotné Zlaty Adamovské s Dagmar Veškrnou tehdy ještě Havlovou, která neuměla ani hrát ani zpívat, samozřejmě chyba není jen v hlavní ženské představilce, příběhy jsou slabší i když třeba ty s komisařem Kolínem nebo ty s komisařem Nováčkem nejsou špatné, ale celkově jde spíše o podprůměr. ()
Nelze jinak než se přidat k tomu, co zde mnohokrát zaznělo: kvalita jednotlivých dílů je extrémně kolísající a postava paní Dáši je naprosto zbytečná a nepropracovaná, celý příběh jejím příchodem okamžitě ztrácí tempo i napětí a vesměs končí v absurditě zcela jalových a nesmyslných dialogů vyšetřovatelů s nechutně afektovaným a přepjatým stvořením... ()
Galerie (45)
Photo © Česká televize / Olga Svobodová
Reklama