Režie:
Erik PoppeKamera:
John Christian RosenlundHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Lisa Carlehed, Gustaf Skarsgård, Tove Lo, Sofia Helin, Díana Bermudez, Hannes Fohlin, Stig Henrik Hoff, Laurence Kinlan, Mikkel Bratt Silset, Duncan Green (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V polovině 19. století odešly ze Skandinávie miliony obyvatel kvůli hladu a hmotné nouzi do Ameriky s nadějí lepšího života. V tomto monumentálním příběhu sledujeme Kristínu, Karla-Oskara a jejich malé děti, kteří v 50. letech 19. století opouštějí chudé Švédsko a vydávají se na dlouhou a nebezpečnou cestu přes Atlantik do divoké Severní Ameriky. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (14)
Veľkolepá výprava tohto škandinávskeho filmu ťahá celkový dojem výrazne hore, pretože to bolo skutočne na vysokej úrovni. Čo sa týka príbehu, aj ten mal celkom schopný základ, ale na viacerých detailoch by sa dalo ešte popracovať. Kristíny mi bolo nesmierne ľúto a americký sen si takto určite nepredstavovala. Karl-Oskar sa tiež mohol podujať na tom, aby žili aspoň kdesi v rámci civilizácie. Vyvrcholenie bolo pre mňa totálne nepochopiteľné. Povýšiť telesné pudy nad životom, tomu doteraz akosi nechápem... Ale aspoň to nebola trápna idealistická reklama na americký sen, lebo takých už bolo až-až. ()
nějak po těch všech oceněních z festivalů a soutěží, nechápu vybrané. Kritéria podle kterých se vybírá.Nejvíc bije do očí Eurovize ....v poslední době se filmové festivaly snaží držet v závěsu..Tady navíc všechno zazdili filtrem na kameře,jako by v té době nebyly stromy a tráva zelené a voda modrá. Všechno nechali slít do žlutozeleno hnědé.To ale neukrylo slabé epizody.Ze života ve Švédsku,cesta po moři,setkání s Indiány, práce náboženských fanatiků a stesk Kristíny po domově. ()
Původní verzi neznám a tak nemůžu srovnávat, ale v životě bych neřekl, že budu soustředěně sledovat 2,5 hodiny, artově pojatej film o švédské rodině, která v 19 století emigrovala do Ameriky. Nicméně ten příběh je tak zajímavě zfilmovaný a skvěle zahraný, že i nějaké ty zkratky jsem mu odpustil. Výborný soundtrack. ()
Je to šíleně popisné a když se na to začnete soustředit, tak zjistíte, že prakticky každá scéna má schéma: úvod skrze všední, civilní situaci -> přechod do didaktického vysvětlování, co touto scénou má být řečeno. Naštěstí to všechno hlídá kontaktní, takřka malickovská kamera, desaturovaná díky absenci umělého svícení. No a také pochopení, že když hlavní mužská role vypadá totálně jak mladý Ralph Fiennes, tak by bylo škoda nevyužít možnosti natočit scénu, ve které mu někdo myje záda. ()
Knižní předlohu jsem nečetla a neznám ani její slavné zpracování v režii Jana Troella, tudíž nemám s čím srovnávat. Tak jsem se do toho vrhla tím vším zcela nepolíbená. Hned od samotného začátku jsem byla naprosto pohlcená nádherně odvyprávěným příběhem o hledání obyčejného lidského štěstí, o rodinné sounáležitosti a o vyrvaných kořenech, které jen stěží znovu někde zakoření. Vydat se do neznáma, opustit všechno a všechny, odjet s hluboce bolestným pocitem, že už se zpátky nikdy nevrátí. Na něco takového je zapotřebí odvaha, odolnost a velká vnitřní síla. Děj se sice odehrává v 50. letech 19. století, nicméně aktuálnost tématu zůstává téměř neměnná. Film je výborně natočený a ještě lépe zahraný. Celkový zážitek pak umocňuje neobyčejně podmanivá hudba. (90%) ()
Reklama