Tvůrci:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Bruce Greenwood, Carla Gugino, Mary McDonnell, Mark Hamill, Willa Fitzgerald, Carl Lumbly, Kate Siegel, Zach Gilford, Annabeth Gish, Samantha Sloyan (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Půlnoční děs (E01)
-
Maska červené smrti (E02)
-
Vražda v ulici Morgue (E03)
-
Černý kocour (E04)
-
Zrádné srdce (E05)
-
Zlatý brouk (E06)
-
Jáma a kyvadlo (E07)
-
Havran (E08)
Obsahy(1)
Dva bezcitní sourozenci vybudují rodinnou dynastii, aby se zajistili do budoucna. Jejich plán se ale začne bortit ve chvíli, kdy jejich dědici začnou záhadně umírat. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (203)
Smlouva s ďáblicí. / 2 a půl / Spotřební Netflix cringe. Nudně zpracovaný mix důležitých společenských témat – farmaceutika (Oxycontin linka jasná), chamtivost se všemi dalšími lidskými neduhy – zabalený do Poovského hávu, takže nějaký slasher ani nečekejte, což mi vůbec nevadí. Poslední epizoda je skvělá, ale to je dost málo pro osmidílnou minisérii, kterou jsem spíše protrpěl. Mám pocit, že Mike Flanagan se totiž snaží být za každou cenu Ryanem Murphym, ale prostě mi to zatím nesedlo, jelikož tomu chybí ten nadhled a vize, kterou Murphy a jeho tým ve svých projektech má. Hudba super. „Nevermore“ ()
Příběh rodu Usherů a diktatury jeho farmaceutické korporace je zvrácená dekadentní jízda. Ze začátku jsem z té charakterové zkaženosti postav (nemyslím tím barvu kůže a sexuální orientaci, aby mě nepochopila jistá skupina hodnotících haterů) a zdánlivě odfláklými odkazy na povídkovou sbírku Poea byl skoro otrávený, postupně se ale odhalovala chytrá koncepce, smysl odkazů na současnou popkulturu a seriál byl čím dál zajímavější a napínavější. Závěrečná epizoda je pak spolu s monologem sestry okouzlujím způsobem nihilistická. Velkou tvůrčí chybou bylo udělat centrální linku z nudného a roztahaného rozhovoru Rodericka Ushera s policajtem, kde se děj jen zbytečně zdrží a postava detektiva rozhodně nezvládá být pořádnou protiváhou superzla. Někteří herci neměli potřebnou kvalitu (mladý Roderick je nudný panák a zase naopak Mary McDonnell je sice chirurgy vyspravená na podobné úrovni, jako by stará korporátní šéfka s jejími prachy nejspíš v reálném světě byla, ale na charizma a zlo své mladší verze se absolutně herecky nehrabe). Mám potěšení z toho, že z děl Flanagana pořád srší jeho talent a osobitost, co tak zoufale chybí drtivé většině produkce Netflixu. Snad se mu bude nadále dařit i v novém působišti. ()
Mike Flanagan je pre mňa určite lepší filmový než seriálový tvorca. Pád domu Usherů poskytuje na hororový seriálový žáner nadpriemernú péči čo sa týka hercov a predovšetkým vizuálu. Príbeh a jeho postupné rozkrývanie skrz jednotlivé postavy a celý koncept spovede ma bavil. Užíval som si tie rôzne dialógové definície typu najlepšie okamžiky v živote, či citrónový monológ o bohatstve. Problémom je zbytočná rozťahanosť. Na to čo to je, tak tých dielov bolo naozaj zbytočne veľa, a to tak dvojnásobne. Ku koncu prichádzalo uvažovanie, či neodobrať ešte jednu hviezdu, ale odolal som. ()
Najväčšou chybou celého, mimochodom veľmi ambiciózneho, seriálu je fakt, že okrem pilotu a finále mali jednotlivé epizódy trvať zhruba 40 minút. Potom by sa asi viac ospevovala originalita nápadu modernizovať dielo E.A. Poea spôsobom, kedy jeho jednotlivé príbehy zastrešuje jeden najdôležitejší. Za mňa sú herci bez výnimky perfektní, čo ale znamená, že keď vám mal byť niekto skutočne nesympatický tak to bola predovšetkým zásluha herca. Určite nejde o seriál vhodný na klasický non-stop binge watch, na to je príliš pomalý a depresívny. To ale môžeme považovať skôr za kompliment. ()
Ja som vedela, že túto blbosť budem pozerať iba preto, aby som sa nasrala. Je to zneuctenie E. A. Poea a jeho výborných poviedok. Tento trápny, prekombinovaný a nezmyselný gýč so Zánikom domu Usherovcov nemal nič spoločné. Táto jedna poviedka by sa veľmi dobre dala vykresliť aj v seriáli, ale nie, oni zoberú dobre že nie všetky jeho príbehy a urobia z toho debilnú kokotinu. Pri piatom diele som si povedala: A dosť!, a vymyslela zopár hororových scén, ako zavraždím Flanagana. ()
Galerie (138)
Photo © Netflix
Zajímavosti (13)
- Keď Perry sleduje dámu v červenom rúchu do jednej zo spální na večierku, nájde ju ležať v posteli. Zloží si masku a vy vidíte, že je to postava Carly Gugino. Po prestrihu na ňu v posteli má ruky roztiahnuté na čelo postele. To je určite narážka na jej výkon vo filme Gerald's Game (2017), v ktorom sa objavila takmer identická póza a záber. (molcan2)
- Maska, ktorú má Jenny na Perryho večierku, pochádza z predchádzajúceho filmu Mikea Flanagana Hush (2016). (molcan2)
Reklama