Reklama

Reklama

Kansas City

Trailer

Obsahy(1)

Ve městě zločinu, vášně a jazzu v polovině 30. let 20. století rozjíždí Blondie O´Hara zoufalý plán na osvobození svého mažela, který je zadržen v kasinu při pokusu o krádež. Blondie unese manželku místního politika, aby využila jeho konexí k osvobození Johnyho. V průběhu akce se obě ženy sblíží a paní Stiltonová - žena z vyšších kruhů - žasne nad zoufalým činem milující Blondie v kontrastu s počínáním vlastního manžela, jenž se pouze snaží ututlat skandál a zachránit předvolebí preference... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

LeoH 

všechny recenze uživatele

Tady Altman zaslouží metál už jenom za to, jak nechal partu prvotřídních jazzmanů 90. let hrát sice dobové předbebopové standardy let 30., ale v naživo natáčených improvizacích (báječně rezonujících s Altmanovým pověstným improvizačním přístupem k filmování) mluvit víceméně jejich vlastním, aktuálním hudebním jazykem. Výsledek je jednoduše strhující (všude, nejen v nejefektnější pasáži tenorové bitvy, v níž si Joshua Redman, představující Lestera Younga, vytírá ságo Craigem Handym v roli neméně legendárního Colemana Hawkinse) a dává mnohem autentičtější obrázek o hudební energii kansaského jazzu, než by dokázala jakákoli profesorská rekonstrukce dobového stylu. Příběh sám je možná cyničtější a vyprávění rozvláčnější a roztrhanější, než bylo nutně potřeba, ale to mi jako milovníkovi působivě vystižených atmosfér konkrétních míst a časů už napodruhé přestalo vadit a moc rád se do Kansas City touhle cestou jednou za čas vracím. ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

Téměř na všechny Altmanovy filmy si chce udělat dost času a nechat se unášet a rozhodně (!), pokud film nesledujete v kině, ani náhodou nemrknout na hodinky! Jako zde - film začíná pomalu a téměř hned od začátku se čas vleče - hraje jazz - kousky příběhů jako puzzle se objevují a zase mizí - hraje jazz - kousky puzzle se pootáčejí a pomalu k sobě přibližují - hraje jazz - stále se čas vleče a stále hraje jazz až do drsného finále.... 30. léta bez sentimentu a nadýchané romantiky. ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Trochu opomíjený film R.Altmana je pečlivě inscenovaným návratem do 30.let, který na pozadí právě probíhajících voleb (mimochodem vedených velmi "demokratickými" přesvědčovacími prostředky) vypráví příběh skutečné lásky, jež necouvne ani před únosem, pokud je třeba milovaného vysekat z maléru. Zajímavý děj koření několik povedených hudebních čísel. ()

BigJohn02 

všechny recenze uživatele

Vynikající, skoro dokumentárně zachycená atmosféra jazzového klubu v Kansas City 30. let s výbornou muzikou. Do toho pomalu se táhnoucí děj s absolutně nesnesitelnou a odpornou J. J. Leigh, která se svým primitivním způsobem snaží zachránit svého debilního manžela, který s umouněnou tlamou chtěl okrást černýho mafiána. Oba dostanou, oč si říkali. A na pozadí probíhají vskutku demokratické volby. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

O level výš než obdobný Ragtime. Drsný příběh jednoho zoufalého manželství v době krize, které se zoufale snaží krásný život ve filmech přenést do vlastního života. Jenže ty "chytré" finty zamilovaných na plátně vedou v realitě k tragedii. Leigh se svým přízvukem hraje skvěle slepičku, která si v soukromí hraje na filmovou hvězdu a na věčnou lásku, a i Richardson i Belafonte jsou naprosto přesní ve svých úlohách. Kansas City se dá označit za skrytý klenot - i pro realistické vykreslení jednoho volebního dne v kolébce demokracie. Spoiler: některé gangsterské idiomy by měly zůstat jen v jazyce. Třeba You´ve guts. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film je čiastočne založený na skutočnom incidente. V roku 1933 bola Mary McElroyová, dcéra Henryho McElroya, manažéra mesta Kansas City, závislá od ópia, unesená z domu skupinou amatérskych únoscov. Po zaplatení výkupného 30 000 dolárov bola Mary McElroy prepustená bez zranení. Jej štyroch únoscov neskôr chytili a odsúdili na doživotie. (Bilkiz)
  • Robert Altman zhromaždil niektorých z najväčších žijúcich jazzových hudobníkov, postavil ich na scénu reprezentujúcu klub Hey Hey a požiadal ich, aby hrali dobový materiál v štýle jazzových gigantov Kansas City ako Count Basie, Coleman Hawkins a Lester Young. Natočil to oddelene po tom, čo natočil hlavný príbeh a potom ich poprepájal. (Bilkiz)

Reklama

Reklama