Reklama

Reklama

Notre-Dame v plamenech

  • Francie Notre-Dame brûle (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (93)

blackJag 

všechny recenze uživatele

"TY POPLACHY MI LEZOU NA NERVY." Film navozuje dojem dokumentu, určitě obsahuje reálné záběry neštěstí, vždyť v tom účinkuje i prezident Macron, to je mazec, na druhou stranu to chápu, požár Notre-Dame musel pohnout srdcem každého Francouze, proč nevzdat hold těm, díky nimž to celé nespadlo. Ovšem pokud je film věrným obrazem sledu akcí, kromě "vítězného" momentu se také ukazuje, jak byl celý zásah zmatečný, pomalý, skoro amatérský, a nebo to Annaud nezvládl podat tak, jak plánoval. V každém případě jsem při záběrech ohně požírajícího téměř tisíciletou památku cítil šílený zmar, jak se tohle mohlo stát? 65% ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Francouzům se nedá upřít, že ve stávkách a demonstracích pro sebe a svoje rodiny dokážou na sociálních mechanismech vybojovat kde co. A já se po promítnutí filmu ani nedivím. Protože jen obyčejnou prací by si nekoupili ani suchý z nosu. Podcenění situace, absolutně nezvládnutej přesun k požáru, celkově nekoordinovanej zásah. Na mě to spíš než jako hrdinskej film působilo jako obžaloba systému. Samozřejmě pokud se film držel nějakejch historickejch reálií. Pokud ne, tak Annaud nachcal francouzům slušně na hlavy. Film mě vůbec nevtáhnul, nebylo tam skoro nic. Pochvala jen pro dokumentární vsuvky a melodii. Veskrze slabší průměr. 50%. ()

Reklama

sir-dave 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení na Francouzské půdě. Jestli se to vše vesměs odehrálo jako ve filmu, tak klobouk dolů, zápletka hodna smyšleného hollywoodského katastrofického snímku. Já měl v podvědomí o Notre-Dame jen požár s Emmou v popředí, víc detailů jsem nezkoumal a tempo, příběhy lidí, efekty, zpracování byly na vysoké úrovni. Osud byl k památce krutý, ke scénáři přívětivý. ()

Othello odpad!

všechny recenze uživatele

Takhle, ono se s tím nedalo nic dělat už z podstaty, protože požár Notre Dame je filmově naprosto nevděčná situace. Všichni byli včas evakuování, nikomu se více méně nic nestalo, mohla za to nudná technická chyba, všichni jsme to viděli ze všech úhlů v první řadě a proběhlo to navíc ještě někdy předevčírem, takže nebyl čas zapomenout na to, že se vlastně nejednalo o kdovíjaké drama. Nemluvě samozřejmě o ikoničnosti samotného výjevu. Je ale tahle ikoničnost schopná kolem sebe obtočit celý filmový tvar? Éé těžko říct, Berg by to asi třeba dal, ale ty vole fakt né úplně, ale úplně vyřízenej Annaud. Ten si pravděpodobně akorát uvědomil, jak zde není z čeho brát, tak film zahltit naprosto příšernýma minihistorkama o vylekaném mladém hasiči, přesvědčené dívce se zapalující svící, dramatickém sekuriťákovi hypnotizujícím žluté tlačítko, v kolena padajícím knězi a spontánně zpívajícím davu pod chrámem, na který dojatě a přesvědčeně shlíží od požáru z věže vyčerpaný hasič. Míra cringe se zde dá přirovnat k oné slavné metro scéně ve Wrightově Darkest Hour, akorát roztažené na délku celého filmu. Filmařskou bezradnost (kulminující závěrečným záběrem na dohasivšího hasiče, což je jenom dramatické odzoomování a opětovné zazoomování kamery na jeho tvář, dokud neskončí hudba) pak tmelí soundtrack epickej tak, že působí jak z nějaké hudební banky, což se vyjevuje poměrně často také díky tomu, že je většinou dost špatně použitý a snaží se vytvářet epický scény prakticky z ničeho. Odpad si normálně vymezuji pro filmy, které mě nějak osobně urážejí, protože jsem si myslel, že neexistuje něco tak prostě jen špatně natočeného, aby to zároveň nebylo zábavné, čímž by se póly kvality/nekvality navzájem setkaly. Požár v Notre-Dame je ale fakt jenom ta nejhorší filmová šmíra, kde ani smrt nebere (doslova). Annaudovy potomci by se měli zasloužit o to, aby se k filmům z jeho posledního období již nikdy nikdo nedostal. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Prizná sa, že to túto katastrofu moc zmapovanú nemám a len tak letmo som to zaregistroval správach. Každopádne som rád, že sa niekto do toho pustil a natočil to. Bavilo ma postupne zachraňovanie pamiatok, neschopnosť hasičov a pomaly horiaci a rozpadúvajúci sa Notre Dame. No príbeh je viac menej nula bodov. Napriek tomu Annaud vie ako zaujať diváka a prestrihy medzi reálne zábery sú skutočne silná káva. Klobúk dolu všetkým, ktorý sa toho zúčastnili. 75% - 4* ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • Jelikož skutečná katedrála Notre-Dame byla v rekonstrukci, nemohla se v ní natáčet žádná ze scén. Hlavní roli tak musely zastoupit jiné katedrály. Nejprve byla pro mnoho scén mimo katedrálu použita katedrála v Bourges. Poté katedrála Notre-Dame d'Amiens, jejíž věž a některé části budovy jsou podobné těm v Notre-Dame. A konečně katedrála Saint-Étienne v Sens, kde bylo použito předpolí, schody na věž a loď, stejně jako scény, v nichž hoří dřevěný skelet ze 13. století. (BMW12)
  • Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
  • Nejsložitější scénou bylo zřícení věže uvnitř katedrály. Zvonici museli postavit v měřítku a zapálit ji uvnitř zvukové kulisy. Pro tuto scénu byl štáb minimální, všichni měli ochranné pomůcky a natáčela se na jeden záběr, přičemž se natáčelo dvanácti kamerami najednou, jenž byly umístěny v nouzových boxech, které chránily vybavení. (BMW12)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama