Reklama

Reklama

Kdo přežije - Winners at War

(série)
Dobrodružný / Reality-TV / Soutěžní
USA, 2020

Obsahy(1)

Kdo přežije slaví 20. narozeniny, a proto přichází s jubilejní 40. sérií. V té se vrací dvacet soutěžících, kteří už svůj vrchol zažili a účast v této sérii si museli pořádně zasloužit. Příchází totiž 20 bývalích vítězů, kteří chtějí dokázat, že jsou nejlepší a znovu vyhrát. Jako motivaci mají dvojnásobnou výhru – poprvé hrají o 2 miliony dolarů. Vrací se i kontroverzní ostrov Pokraj vymření, díky kterému se v případě vyřazení mohou vrátit do hry a tentokrát nebude tajný. Který trosečník nakonec přelstí, přehraje a přežije všechny soutěžící a získá výhru dvou milionu dolarů? (Zix.)

(více)

Recenze (25)

Djoker 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Spoilery. Hvězdná řada složená pouze z vítězů snad ani nemohla dopadnout špatně. Vidět je všechny na jednom místě byl zážitek. Dokonce i jinak zbytečný Edge dával smysl, protože jsme vyřazené mohli sledovat delší dobu. Samozřejmě se dalo čekat, že new school bude mít dominovat nad old school. Jednak kvůli tomu, že z původní hry se stal nepředvídatelný chaos a také se Probst může bít do prsou, že jím pokřivená pravidla zvládají hráči z jeho éry lépe. Novinka v podobě tokenů jen přispěla k většímu zasvinění hry od všemožných výhod. Kouzlu klasických aukcí se to nemůže rovnat. Z dohadování na kmenovkách není trapně snad už jen Jeffovi. Finálová šestka pro mě byla šok, ale vítězství Tonyho vše zachránilo a potvrdilo, že od RI ve hře nebyl dominantnější a především zábavnější hráč. Finále z garáže bylo vzhledem k jubilejní sérii skutečně zábavné. Favorit: Tony, Oblíbenci: Boston Rob, Parvati, Ethan, Tyson, Jeremy. ()

heyda 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úžasná série, která vrátí do hry spoustu famózních hráčů. S vývojem jsem sice nebyl spokojený (měl jsem radši oldschool players), ale závěrečné díly šly až na dřeň a vygradovalo to nakonec zcela zaslouženým vítězem. Je fakt, že si občas pobulím u nějakého filmu, ale tolik slz dojetí i radosti (z různých momentů), co jsem tady vyronil, to se mi asi ještě nestalo. Potěšilo mě i rozdělení vývoje na dvou frontách - Edga a klasika. Naprosto dokonalé bylo, jak nosily ty klády a ořechy. Trochu překombinovaně působily ty tokeny a různé pseudovýhody a nevýhody. Ale jinak famózní sezóna! Od 30. série byl citelně znát pokles kvality, překombinovanost, produkční fópá, ale tady jsem dost věcí odpustil, protože se mi vrátily pocity z dob, kdy jsem fandil Ozzymu na Cook Islands nebo Rupertovi na Pearl Islands. Kéž by se podařilo celý projekt restartovat a od nové série tomu dát zase ten oldstyle scénář bez zbytečných twistů, hromady skrytých idolů a podobně. Prostě si zažít něco jako byly řady z první desítky. Chtěl bych vidět ty výrazy hráčů, jak by všichni hledali skryté idoly a nic by tam nebylo :D :D :D Ale to už jsem trochu odbočil. Byla to úžasná a dojemná série - alespoň pro mě jako fanouška, který na tom vyrostl. ()

Reklama

Bedy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ještě tuto sérii řadím mezi tři nejlepší ,a to protože je zde super obsazení tzv. legendy Survivor, které se vrátili zpět třeba i po 15 letech. Není to série jenom taktických tahů, přelstění atd. Ale je to i taková citová záležitost, bylo to dojemný a celkově hezký zakončení těchto legend v Survivor např. Parvati, Amber, Rob i Sandra, která navždy zůstane královnou :* :-). Nejde tu jen o výhru jde tu o víc a na to přijdete až potom co se na to kouknete. Ale jedna vada tu byla nazval bych jí Denise, která mi lezla na nervy a byla celá taková naštvaná. :/ ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

OBSAHUJE SPOILERY KE VŠEM SEZÓNÁM Trvalo mi pořádně dlouho, než jsem se konečně dokopal ke komentáři k WAW. Důvod je prostý. Survivora už dávno nesleduju proto, že by mě bavil, ale kvůli svému stupidnímu pravidlu, že jak jsem jednou nějaký seriál (v tomhle případě pořad) načal, dojedu ho až do sebehořčího konce. Není (a taky trochu je) náhodou, že po prvních 25 sériích bylo 13 mužských a 12 ženských vítězů, v dobách, kdy neexistovalo nic, jako "správný/zasloužilý vítěz." Richard byl mistrovský manipulátor, Tina respektovaná mateřská figura, Ethan přátelský kluk odvedle, Vecepia skákala z jedné aliance do druhé, a takovou Jennu nesnášela většina poroty, dokud nepředvedla impozantní sérii výher a dokonalou finálovou kmenovou radu. Nebyl jeden všeobecně správný způsob, jak si vítězství zasloužit. Co fungovalo v jedné sérii, nemuselo fungovat v další. Vždycky se jednalo o specifický společenský experiment s nekonečným potenciálem. Ten se přesto díky senzacechtivosti produkce podařilo vyčerpat, a není (a tentokrát skutečně není) náhoda, že v posledních 15 řadách zvítězily ženy pouze 3 a mužů 12. Co se stalo? Přišla 19. řada, veleoblíbená i zatracovaná Samoa, která odstartovala nezastavitelnou lavinu. Ženské vítězky byly širokou veřejností mnohdy považované za nezasloužilé odjakživa (počínaje samotnou Tinou, jejíž vítězství nad oblíbeným "hrdinou" Colbym pobouřilo nejednu domácnost), nikdy ale tolik, jako v případě tiché a nenápadné Natalie White, která s drtivým náskokem porazila favorizovaného neumětela Russella Hantze, jehož veškerá strategie sestávala z toho, že všem kolem takřka doslova sral na hlavu, a na konci se divil, že nikdo nechce, aby vyhrál. Divácky vděčnější Russell se tak těšil hlasité podpoře veřejnosti, zatímco toxický fandom Survivora psychicky zničil a vyštval nebohou Natalii. Olejem do ohně pak bylo finále řady dvacáté, HvV, kde se obdobný scénář odehrál znovu, s tím rozdílem, že uštěpačná výřečná Sandra se nikým rozhodit nenechala. Lavina se už ovšem valila, a zastavit se nedala. Survivor začal v rapidním množství představovat všeljaké twisty a výhody, které svým konceptem favorizovaly hráče nejenom agresivní, ale především mužské (např. je prakticky nepsaným zákonem, že v Survivoru se ženy společně starají o kemp, zatímco muži sbírají dřevo nebo jídlo, a mají tak nesčetně víc času hledat skryté výhody a imunity rozseté po okolí). Úspěch ženských vítězek, které v pozdějších sériích vyhrály dominantní strategií (Kim, Natalie Anderson) byl znevážen stylem "proti komu ale hrály?" (byť stejné se dá říct o mnohých mužských vítězích), jednu výjmku (Sarah Lacina) jakožto nesympatickou krávu zase veřejnost pořádně strhala, protože ženy by přece neměly hrát "jako muži". Jako by nestačily ony výhody a protěžování agresivní (tedy v pozdějších sériích dle Jeffa Probsta očividně té jediné správné) hry, Survivor ještě přetvořil formát závěrečné kmenové rady na "otevřené fórum", a sice po vítězství vzácné vlaštovky Michele, které se zázračně podařilo v 30+ sérii vyhrát herně typicky ženským diplomatickým stylem, a kterou za ně prakticky vláčeli po žhavém uhlí. Už nestačilo se dostat do finále a přesvědčit porotu o tom, že si vítězství zasloužím, teď už bylo potřeba přesvědčit porotu, takřka polopaticky instruovanou Jeffem Probstem, že jsem opravdu hrál agresivně a udělal tohle a tamhleto, protože něco jako vlastní definice Outwit, Outplay a Outlast už od 32. série neexistuje. Ačkoli můj žlučník už tou dobou přesahoval svojí kapacitu, stále ještě nedošlo na to nejhorší. To konečně přišlo v sérii 35, které opětovně dominovala skutečně agresivní a mistrovsky strategická manipulátorka, a diskutabilně nejlepší vítězka soutěže, Chrissy Hofbeck. Ano, Chrissy samozřejmě sezónu nevyhrála, i když měla, Jeff totiž konečně vymyslel ten poslední potřebný twist, jak se skutečně postarat o to, že žena Survivora vyhrát nemůže. Ve chvíli, kdy navzdory všem klackům hozeným pod nohy měla Chrissy otevřené brány finále a cestu k milionu dolarů čistou, produkce představila twist se zakládáním ohně ve finálové čtyřce, a dílo bylo dokonáno. Agresivní žena ve finále nemůže porazit agresivního muže (Tasha vs. Jeremy), pokud se nějaká do finále dostane, produkce se postará o to, aby se do něj díky F4 twistu dostal i jejich favorit, a žena neagresivní se do finále dostat může, a skoro jistě i dostane, už ale nikdy nevyhraje, protože neagresivně hrající žena si vítězství nezaslouží. Muži můžou pořád hrát, jak chtějí. Můžou jim selhat všechny plány, a stejně ve finále porazí strategičtější ženské hráčky (Adam x Hannah), můžou zaujmout roli nekonfliktního coattaila a vyhrát díky tomu, že jsou porotě sympatičtější než soupeř (Wendell), můžou dokonce většinu sezóny strávit vyloučení ze hry (Chris). Mužům je dovoleno hrát Survivor jakkoliv, ženy nemají možnosti prakticky žádné. Nikde to není patrnější než ve WAW. S výjimkou Parvati a Sandry si každá ženská vítězka aspoň jednou postěžuje, že reakce veřejnosti na její výhru byla nepřátelská a toxická. Jenom jeden z mužů (BEN!!) za celou dobu udělá něco podobného. Tony nehrál špatnou hru. A produkce se velice očividně snažila editem ukázat, že mužům nijak nenadržuje, což je patrné z pozitivního editu několika ženských hráček, počínaje extrémně strategickou Sophií, tišší diplomatickou Michele konče. Výsledek by ovšem doopravdy neměl uspokojit žádného fandu Survivora. 12-4-0 není výsledkem jeho hry. Je výsledkem deseti let snažení Jeffa Probsta a jeho produkčního týmu. Pro zajímavost, Wendell, Danni, Adam a Nick chtěli všichni hlasovat pro Michele, báli se ovšem, že by mohla vyhrát Natalie (Edge of Extinction twist ftw), a pro jistotu radši hlasovali pro Tonyho. V Survivoru už neexistuje nic jako dobrý nebo špatný hráč. Existuje jenom hráč produkcí favorizovaný a znevýhodněný. Muž a žena. () (méně) (více)

zdepapepa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

(no spoilers) Survivor: Winners at War by se dala shrnout mnoha slovy, já bych vybral asi dvě varianty: Lidská stránka hry, zvratům navzdory. a Se vztyčenou hlavou se postavit minulosti čelem. Ad první věta - tradičně mnoho twistů/zvratů (soutěže o fire tokens, různé (ne)výhody, nemluvím o EoE), jak už je téměř běžnou praxí v moderním Survivoru. Ty, včetně jejich výsledného vlivu na hru, byly ale daleko méně zajímavé než reakce lidí na ně. Je to však dostatečný důvod je ponechávat ve hře? Ad druhá věta - Bylo tu mnoho ryze lidských momentů - Vítězové, kteří přijeli s cílem ospravedlnit zde své kontroverzní vítězství (zde bych rád udělal vsuvku, že se to všem povedlo, např. jsem si zde oblíbil mnou dříve neoblíbené Michelle a Adama). Vítězové, kteří si dali vítězné kolečko, aby mohli s klidem pověsit Survivor kariéru na hřebík. Vítězové, kteří přišli dokázat, že ještě nepatří do starého železa. Vítězové, kteří s postupem let mají ve hře partnerství na život a na smrt, vyhrát však může jako vždy pouze jeden. Pozorný čtenář by si mohl všimnout, že jsem nezmínil honbu za život-měnící sumou peněz. Ta tu sice je také, ale v omezenější míře, jelikož to všichni už mají za sebou. Korunu tomu nasadil někým možná nenáviděný, mnou v tomto případě milovaný, díl s "loved ones". Narativně je to silně pro a proti - na jedné straně tu máme fantastické (a často zasloužené) edity pro některé hráče s kupou "confessionals" (zpovědi na kameru) a zakončení příběhů překlenujících série, na druhé straně tu máme hráče, kteří sice na hru neměli velký vliv, ale i tak hráli, i tak by si zasloužili prostor, ale nezbyl na ně v dílech čas. To je převážně výsledkem toho, čím se zaobírá následující věta. Navzdory době digitální Survivor stále zatěžuje minimalistický počet minut na díl (cca 40 min.). To, vzhledem k historickému významu této série a jejích účastníků, zamrzí dvojnásob. Závěrem pro kritiky - Edge of Extinction sám o sobě není špatná věc a viz výše, byl bych schopen klidně sledovat dalších 40 minut po každém standardním dílu obsah jen z EoE (jedná-li se o tak charismatický cast lidí jako bylo S40:WaW, stačí se podívat na život v Ponderose), ale koncept navrácení blízko ke konci hry mi stále nepřijde rozumný. Bohatě by stačilo EoE po sloučení (merge) rozpustit. Fire tokens je rovněž dobrý koncept, který vrací vzpomínky na aukce, a těším se, až se ho povede vyladit. ()

Zajímavosti (13)

  • 11 hráčů soutěží v této show podruhé, 5 hráčů potřetí, 3 hráči počtvrté a 1 popáté. (Zix.)
  • První série, ve které soutěžící mají tzv. Ohnivé žetony, za které si mohou koupit jídlo, komfort nebo výhodu do hry. Pokud jsou vyloučeni, musí je někomu odkázat. (Zix.)

Reklama

Reklama