Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

Vabr 

všechny recenze uživatele

TBH tohle bylo na Česko dost dobrý. Opravdu jsem do 5. dílu uvažoval o 5 hvězdách a udělení titulu Můj nejoblíbenější seriál ever. Vše fungovalo tak výborně - minutáž, herecké výkony, děj, soundtracky, kamera, zvraty atd. Opravdu se mi to moc líbilo, mohl bych to rozepisovat do aleluja. TBH už ten první díl byl legendární (beze srandy). Co jsem ale měl se seriálem za problém v druhé půli, bylo nelogické a wtf chování postav a děj, který se ubral nesmyslným směrem a věnoval se nepodstatnostem, zatímco to hlavní zůstalo nevyřešené v pozadí. Gay linka byla zbytečně upřednostňovaná, Nessyn vztah s Tondou se podivně urovnal, okolo Májy se řešilo jen její sluníčkaření, ale school shooting byl ta tam. V 10. díle se všichni usmířili, Tonda v posledních vteřinách řekne, že neví, jestli by to opravdu neudělal, poté klapka a konec. TBH to podle mě trochu pos*ali. Ale když skloubím první a druhou půli seriálu, můžu přesto v klidu říct, že to je za mě ten nejlepší českej seriál, jenom má nějaké ty chyby. Je vtipný, zajímavý a originální na poli české kinematografie, což snad lidi ocení. Vím, že se asi většina lidí tomu směje a místo TBH říká WTF, ale to si každý asi musí určit sám - zda se řadí do týmu TBH nebo WTF. Vyhodnocení: Nevím, zda to byl záměr, ale Pavel měl extrémně otrvanej přiteplenej hlas ()

Praxis 

všechny recenze uživatele

Určitě to chtělo trochu odvahy. Rozjet svoje nové Sadomama ivysílání s ryze internetovým veřejnoprávním seriálem TBH potřebovalo trochu dramaturgické koule. Máme tam spoustu sprostých slov, felácké "puberťáky", povinné LGBTQ+ poselství, ale ve výsledku, po celkem napínavém prvním dílu, se z toho stala ukňouraná nuda, kdy se ve stylu Beverly Hills, řeší jenom kdo s kým a proč. Vůbec se nerozjede linka s Tondou, která byla velmi slibná a tak jsme se jenom dozvěděli, že vystřílel školu jen kvůli pohonění. Herci nejsou taky kdovíjak úžasný a jejich toporné dialogy místy dost skřípaly a bylo vidět, že s hraním mnozí nemají pranic žádnou zkušenost. No ostatně, co byste chtěli od oppida zvané Brno. 55% za tu odvahu, že se ČT pustila do neprobádaných dob. ()

Reklama

VojtaMarek00 

všechny recenze uživatele

Trocha překvapivě dobře zpracovaného SKAMu počesku. Dopadnout to mohlo všelijak, zejména nekoukatelným cringe festem, který jsem i já osobně smířeně očekával. A hele, ono vůbec! Ono je to dokonce docela dobrý! Respekt ČT za to, že do něčeho takovýho vůbec šla. To by byla sama o sobě skvělá zpráva - i v případě, že by to bylo nekoukatelný. A ono je to ještě k tomu velmi solidní dvou-a-půl hvězda. Mám radost. ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Podle hudby a ohozů bych tipovala, že je režisérka minimálně o 15 let starší. Nevím nic o tom, že by dnes teenage žili takový revival přelomu osmdesátek a devadesátek. Mně ale tenhle styl rozhodně vyhovuje. Proč se nezasmát a nedojmout u těžkých osudů lásek a nelásek z času věku, ve kterém jde o život, když k tomu navíc hrají Joy Divison nebo Ministry… Jen těch švédských filmových počinů, jak tu padlo, mi to připomíná hned několik. Co teenageři, líbí se jim to? Toť velká otázka. Pro mě fajn, ale mrzí mě, že slečna „pomáhající osina v zadku“ nakonec neskončila na nějaké terapii, kterou ze všech nejvíc a urgentně potřebuje. Každý na konci něco získal, jen ona vyšla naprázdno… ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Naprosto výjimečný projekt, který lze doporučit divákům a divačkám i mimo Česko, případně Slovensko. Jakkoli jsou jednotlivé epizody poměrně krátké a tudíž je lze sledovat kontinuálně jako celovečerní film, neznamená to, že ona podívaná je o něco snažší, spíš naopak. Režisérka a showrunnerka Lucia Kajánková (mj. bývalá programová ředitelka festivalu Mezipatra) zvolila téma, které je běžnější - bohužel - ve Spojených státech, konkrétně střelecké útoky na školách. Seriál je ale především velmi vydařeným pokusem o vhled do duší současné mladé generace mileniálů, kteří se musejí potýkají s náročnými situacemi jako (kyber)šikana, coming out, vztajové problémy atd. To vše navíc v současné době, která je dobou sociálních sítí a de facto ztráty soukromí. Režisérka pracuje s nelineárním vyprávěním, které postupně vytváří skládačku a my se postupně dovídáme o hlavních hrdinech a hrdinkách. Silné atmosférické dílo umocněné přesvědčivými výkony neokoukaných mladých lidí a přesně mířeným soundtrackem. Casting tedy oceňuji asi nejvíce, i díky použitému jazyku je TBH autentickým dílem, kde lze aktérům a aktérkám jejich postoje věřit, i když s nimi nemusíte automaticky souhlasit. A krásný nepatetický konec plný naděje. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama