Režie:
Gregory HoblitScénář:
Toby EmmerichKamera:
Alar KiviloHudba:
Michael KamenHrají:
Dennis Quaid, James Caviezel, Shawn Doyle, Elizabeth Mitchell, Andre Braugher, Noah Emmerich, Melissa Errico, Jordan Bridges, Peter MacNeill, Michael Cera (více)Obsahy(1)
Díky atmosférickým anomáliím se policista John náhodou spojí starou vysílačkou s otcem, hasičem Frankem, který vysílá ze stejného přístroje, ovšem před třiceti lety. Varuje ho před chybou, která ho bude při zásahu v hořícím skladišti stát život, a Frank díky tomu přežije. Zásah do minulosti však má nečekaně vážné následky. Vrah zdravotních sester Nightingale totiž místo původních tří zavraždí sedm dalších, mimo jiné i Johnovu matku Lindu. Teď musí John s otcem zjistit, co se jeho přežitím změnilo, a pak rychle jednat, pokud chtějí Lindu zachránit a vraha zastavit. Frank v roce 1969 i John o tři desítky let později. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (585)
Film s rodinnou tématikou, pojatý jako sci-fi. Z tohoto důvodu je pro mě závěr jen logickým vyústěním příběhu ;-) Snímek začíná scénou v podstatě akční, aby se pak uklidnil, ale s přibývajícími minutami vás čím dál víc vcucával do strhujícího děje, plného znamenitých scénáristických kliček. Pátrání po násilníkovi stojí za to. ()
Mach a Šebestová mají kouzelné sluchátko, Dennis Quaid a James Caviezel mají vysílačku, co kouzelně funguje akorát během polární záře nad New Yorkem. A tak si otec a syn můžou spolu pokecat, zachránit životy sobě i jiným a vydělat jmění ve sportce. Sympatická časovka, které cosi schází k puncu dokonalosti (třeba lépe propracovat časový paradox) a přebývá jí závěrečný patos, ale pro jednou jsem hrdinům ten kýčovitě přeslazený End přála. Mít vysílačku a polární záři nad barákem, přesně vím, komu a do jaké doby bych se chtěla dovolat já... zápletka by byla podobná, jen by chyběly dramatické plameny a sérioví vrazi. 79% ()
Gregory Hoblit je inteligentný komerčný režisér, ktorý má niečo ako vlastný autorský prístup. Nie je zrovna výrazný, ale znalci jeho diela určite vedia, o čom hovorím. Frekfencia je asi vrcholom jeho tvorby. Mainstreamový produkt, ktorý má prepracovaný scenár, akceptovateľné časové paradoxy a s mierou zvládnutý patetický záver, ktorý neruší a nezkazí dojem s napínavej zábavy predchádzajúcich takmer dvoch hodín. Páči sa mi, že postavy berú to, čo sa deje ako fakt a nepozeráme sa prvú hodinu na ťukanie si do čiel všetkých postáv, kým pochopia, že sa jedná o skutočnosť. ()
No jo, sci-fi a časové paradoxy, to mě vždycky zaujme. Kam se hrabou nějaké vesmírné epopeje, pro mě jsou nejlepší sci-fi tématikou právě časové hrátky. Nebudu se moc dlouze rozepisovat. Film se mi líbil přesně na 4*. Mezi klady můžu zařadit právě onen sci-fi nápad, ne zrovna jednoduchý příběh, tajemnost a napětí. K záporům filmu patří určitě konec, který byl na můj vkus až moc hnaný k dokonalosti, ale na mě to zapůsobilo spíš negativně, a také se mi nelíbilo, že se z příběhu stalo postupem času až moc velké krimi, to já moc nemusím. Zdejší hodnocení naprosto odpovídá tomu mému. 80% ()
Velice dobrý a napínavý film. Režisér vsadil na ne tak známé, ale výborné herce. Oba hlavní představitelé tu totiž hrají fakt dobře. Jim Caviezel tu podal určitě milionkrát lepší výkon než v Umučení Krista kde se nechal jen mlátit, ve Frekevenci mu opravdu věříte smutek i vztek a má fakt charisma o Quaidovi ani nemluvě. Opravdu Frekvence mě velice příjemě překvapila. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (20)
- V úvode filmu (v roku 1969) je možné zhliadnuť dvojalbum "Elvis Presley in Concert", ktorý bol vydaný v roku 1977. (megajalec)
- Cameo: Brian Greene (odborný konzultant filmu) si zahraje sám sebe při rozhovoru s Dickem Cavettem. (HellFire)
- Všechny události ze Světové série popisované ve filmu se skutečně staly. (HellFire)
Reklama