Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 676)

plakát

Policie Modrava Jaroslava Soukupa (2022) (TV film) 

Celkem nedobrovolně (při vaření) jsem zhlédl tento dokument. Ne že by se člověk nechtěl podívat do zákulisí natáčení seriálu, ale na mluvící hlavy to bylo moc dlouhé, občas tam zazněly skutečné nesmysly (něco o tom, že Policie Modrava je nový žánr, Petra Martincová a nejmladší pan Hrušínský byli teda taky dost mimo) a s přibývajícím časem šlo to neustálé poplácávání po zádech pěkně na nervy. Jinak co s tím, že Jaroslav Soukup přiznal průšvih s Dagmarou, když nezmínil ty ostatní z 90. let. Aspoň že se dokument věnoval i ostatním filmům pana režiséra a kromě hrůz typu Discopříběh zmínil i ten nejlepší, a to Pěsti ve tmě. Takže kromě klasických věcí, že se záběr několikrát opakuje (a pro mě neuvěřitelnou věc, že si i začátkem 21. století někdo plete herce a roli a posílá Taťjanu Medveckou prodávat do sámošky), byla nejcennější informace to, že důvodem prodlevy mezi pilotním dílem a dalšími byly zas a jen peníze. Což je fakt docela málo. 50%.

plakát

Tonda, Slávka a kouzelné světlo (2023) 

CO MŮŽE BEJT ZAČ TEN GÉNIUS? Příběh, vystavěný na celkem klasických kamenech (dům jako symbol společnosti, dva protikladní hrdinové, rodiče, nedoceňující své děti, starý bručoun, který je ve skutečnosti hodný), ovšem přiznávám, že neskutečně vymazlená animace a vrchovatá emocionální stránka příběhu vytáhly mé hodnocení výš. Taky se mi moc líbilo obsazení (hlavně přirození dětští herci & Pavel Nový). 90%.

plakát

Případ: Ponorka (2020) (seriál) 

NIKDY JSEM NEDĚLAL NA VRAŽDĚ, KTEROU BYCH SI VEČER NEBRAL DOMŮ. Konečně severský seriál, který mi po letech svou nemilosrdností, pátráním, které nejde úplně hladce a umanutým vyšetřovatelem v podání spolehlivého Sørena Mallinga, připomněl můj oblíbený a hlavně zatím nedostižný Zločin. 90%.

plakát

Hledám paní na hlídání (1975) (TV film) 

Vůbec jsem netušil, že Svěrákovy scénáristické začátky byly v tandemu s Čepelkou, a pokud by to šlo, rád bych od nich viděl i další kraťasy. Je fakt, že tohle je psaní v jiném stylu, než Svěrák dělal později, někteří si v něm našli černý humor, já zas oceňuju mnoho (a na normalizaci dvojnásob) crazy momentů. 70%.

plakát

Stíny v mlze - Série 2 (2024) (série) 

Škoda určité rozháranosti této série a zločinu kolem Černého syna - myslel jsem si, že to bude podzápletka, vinoucí se celou řadou, jako v té první. Případy byly lépe zvládnuté, než minule, každopádně, když přišel na scénu sériový vrah v podání Davida Švehlíka, dostal děj úplně jinou šťávu. Nekompromisní, temné vyprávění s ukázkovou gradací a výborně zahranou postavou. Dokážu si i představit, že by mohl Zapletal v podobných intencích napsat o Jahodovi nějaký prequel. 70%.

plakát

Stíny v mlze - Série 1 (2022) (série) 

MUSÍŠ JÍT DOMŮ, ZKAZÍ SE TI PRSA. TA KUŘECÍ, CO MÁŠ V KUFRU. Scénárista Zdeněk Zapletal má za sebou jak výborné (Soudce AK), tak příšerné seriály (Policajti z centra), tohle je takový střed. Herci jsou záruka, režie je pevná, příběhově to kolísá a Miroslav Hanuš má tento rok další zářez na pažbě, co se týče výborných rolí.

plakát

Manželé Stodolovi (2023) 

Manželé Stodolovi se můžou spolehnout na herecké výkony a populární žánr (který navíc bohatě doplňují o psychologickou oblast), ale částečná nedějovost a zvláštní styl vyprávění snímku spíše ubližuje. Všechna ta hrůznost se do filmu dostat podařila, ale výše zmíněné atributy mnoho diváků (i přes atraktivitu námětu) bohužel odradí. 70%.

plakát

Krotitelé duchů: Říše ledu (2024) 

Líbilo se mi téma "mladí si hledají své místo v životě," něco z humoru a na rozdíl od ostatních si nemyslím, že stará garda hrála druhé housle, ale od předchozího dílu je to fakt sešup dolů (což si ale z celé CSFD myslím asi jen já). Snímek mě nijak zvlášť nenaštval, docela jsem se i bavil, ale pokud by to mělo takhle pokračovat, maximálně jeden další film by za mě stačil.

plakát

Jedna z milionu (1935) 

Instantní sociální téma, červená knihovna a totální předvídatelnost děje jdou v ruku v ruce s deklamačním přehráváním herců. Filmy první republiky miluju, ale (a už jsem to někde psal), i tato éra měla svůj filmový odpad. Těšil jsem se na raritu, ale dostal jen blbinu. 30%.