Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Thomas NewmanHrají:
Russell Crowe, Renée Zellweger, Paul Giamatti, Craig Bierko, Paddy Considine, Bruce McGill, Rosemarie DeWitt, Chuck Shamata, Ron Canada, Fulvio Cecere (více)VOD (1)
Obsahy(1)
James J. Braddock, přezdívaný Cinderella Man, se v polovině třicátých let stal idolem miliónu prostých Američanů. Má tři děti a nadevše miluje svou manželku Mae. V kariéře má slušně našlápnuto, ale tak jako ostatním ani jemu se nevyhne hospodářská krize ve 30. letech 20. století. Nepřízeň osudu ani obnovená zranění mu nezabrání v tom, aby šel za svým cílem. Rozhodne se vrátit do ringu. Nikdo nevěří, že by mohl mít šanci uspět, ale podceňovaný boxer začne vyhrávat jeden zápas za druhým. Z obyčejného člověka, který měl problém si najít práci, se najednou stane neporazitelný hrdina a zároveň symbol nadějí a snů lidí sužovaných hospodářskou krizí. Jeho strmý vzestup nakonec vyvrcholí soubojem se světovým šampiónem těžké váhy Maxem Baerem, který během zápasu v ringu usmrtil dva své protivníky. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (713)
|| Scenár: Cliff Hollingsworth, Akiva Goldsman | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Brian Grazer, Ron Howard, Penny Marshall | Distribúcia: Universal, Touchstone, Miramax | Štúdio: Imagine, Parkway | Rozpočet: 88 miliónov $ | Tržby: 108,539,911 $ || Drahá dráma. Obsahovo i rozpočtovo. Každopádne to je obdivuhodné dielo, s vždy zaujímavým Crowom, polootravnou Zellweger (jak väčšinou), a prekvapivo šikovným a fungujúcim zfilmovaním športových častí a vývoja zápasov - to kulhá v športovkách vždy najviac. Howard je toho majstrom, no to nezabudnuteľné plus, ktoré núti diváka vidieť dielo znovu, chýba. ()
Dost dobře nedokážu pochopit, jak jsem mohl Howardovi sežrat ty stereotypní kombinace úderů zakončené zvedáky do brady, nicméně mě jimi dokázal spolehlivě poslat na zem přesně tehdy, kdy tomu bylo zapotřebí. Těžko sbírám argumenty, proč je tenhle film při vší průhlednosti a klišovitosti tak působivý. Možná je to zásluha Russella Crowa, který opět dokazuje, že bílobílé hollywoodské hrdiny umí ze všech nejlépe. Možná je to vděčné prolnutí sociálního motivu s motivem muže-symbolu. Faktem je, že duely Jamese J. Braddocka jsem sledoval zcela bez dechu, doslova přikovaný k obrazovce. Marná sláva, není to žádný životopisný film, je to rockyvoská variace přesazená do časů hospodářské krize let 30. a opatřená nutným puncem "based on a true story". Faktem je, že z Těžké váhy doslova prosakuje radost z užívání zaběhaných schémat, radost z vyprávění pomocí těch nejosvědčenějších prostředků. Podobné pocity jsem měl např. při sledování Zwickova Posledního samuraje. Člověk prostě ví, co se stane v dalších vteřinách a náramně si vychutnává, jak dobře je to udělané. Velkofilm na míru, který mě knockoutoval... ()
Těžká váha alias Muž Popelka, jak zní překlad originálního názvu, je kvalitním boxerským filmem na úrovni Rockyho, doplněným o téma přežití velké hospodářské krize 30.let. Dramatický, emociální, dobře natočený snímek je od Rona Howarda, přesto na jeho nejlepší filmy jako Apollo 13 nebo Čistá duše tak úplně nemá. Možná je to i plnými naducanými tvářičkami R. Zellwegerové v době hladovění v krizi, možná relativně drobným R. Crowem, který mi neseděl jako boxer v těžké váze, a možná i tím boxem, který nemusím... Trailer: http://www.csfd.cz/film/116574-tezka-vaha/videa/ ()
Cituplná historka o jednom odepisovaném outsiderovi, co dostane druhou šanci, aby bojoval nejen za sebe a svoji rodinu. Za oceánem tyhle kousky dychtící po dobrých koncích milují a milovat budou. Zvlášť když se odehrává v nějaké obtížné době (tady hospodářská krize 30. let), takže se dočkáme i scén, kterak ještě nedávno uznávaný boxer vyhladovělý žebrá o peníze. Snímek těží zejména z faktu, že jde o zase jeden PRAVDIVÝ americký příběh, stejně jako z ústředního tria – ukázněný Russell Crowe, sekundující Renée Zellweger a asi nejlepší Paul Giamatti. Těžkou dobu zase evokuje kameraman Totino, nešetří šedí, klaustrofobními interiéry, záměrně nejistou ruční kamerou. Výsledek na mě působil ale relativně chladně. Že by Howardovou tak trochu stále stejně sterilní režií? Celek jako kdyby postrádal srdce, dílčí momenty ale dokážou leccos vynahradit. ()
Původně jsem tu měla 4*, ale snižuju to na 3*, protože za tu dobu mezi ohodnocením a okomentováním se mi to tak vykouřilo z hlavy, že vlastně ani moc nevím, o co tam šlo. Jasně, box! Nepamatuju si ale skoro žádnou scénu, krom těch, kde se Russell Crowe opírá do svýho hereckýho umu, což je taky asi tak to jediný převyšující průměr. Aby se nekřivdilo Giamattimu, ale jinak... Vezmem-li v potaz, že všechny boxerský filmy jsou plný klišé a vyvíjí se a končí většinou stejně, tak aby nějakej film byl lepší, než průměr, musí nabídnout něco navíc. Např. Million Dollar Baby měl Eastwooda (a herecký výkony Swank a Freemana) a pak jeho závěrečnou volbu, kdy vážně o něco šlo. Tady je jen herectví Rusella Crowea a solidní režie Rona Howarda. Na jedno podívání dobrý, ale film, ke kterýmu se chce vracet, to u mě nebude. Hudbu už jsem od Newmana slyšela i lepší. Ospoň Renée Zellweger je tu míň nesnesitelná, než v Appaloose. Crowe na 90%, film na 60%. Tak asi tak. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (25)
- Russell Crowe si pri tréningu na filmové boxérske scény vykĺbil rameno, kvôli čomu sa natáčanie odložilo o dva mesiace. (ladko)
- Herci Matt Damon, Ben Affleck, Billy Bob Thornton, Clive Owen a Mark Wahlberg boli zvažovaní pre rolu Jimmyho Braddocka. (ladko)
- Během natáčení měla Renée Zellweger problém s Russellem Crowem. Herečce vadil jeho dech a vůně, dokonce prý hovořila s režisérem Ronem Howardem o hercově hygieně. Když se řešení problému nenašlo, dala jasně najevo, že se svým filmovým manželem odmítá natáčet lechtivé scény. Tvůrci nakonec museli vybrat dvojníka, s nímž byla Renée ochotná na intimnosti přistoupit. (Duoscop)
Reklama