Režie:
Joseph RubenScénář:
Gerald Di PegoKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James HornerHrají:
Julianne Moore, Christopher Kovaleski, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Linus Roache, Gary Sinise, Dominic West, Alfre Woodard, Robert Wisdom, Lee Tergesen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Telly Paretta (Julianne Moore) přišla před 14 měsíci kvůli tragické letecké havárii o svého osmiletého syna Sama. Zatímco se snaží vyrovnat s tímto neštěstím a následným rozchodem s manželem Jimem (Anthony Edwards), dozvídá se od svého psychiatra Dr. Munce (Gary Sinise) děsivou skutečnost - dle jeho tvrzení trpí halucinacemi, nikdy žádného syna neměla a své vzpomínky si sama vytváří. Šokovaná Telly se pokouší nalézt jakékoliv důkazy o Samově existenci - fotografie, videonahrávky, památníky... Ale to všechno je pryč.
Telly začíná propadat přesvědčení, že se skutečně zbláznila. Pak ale potká naději v podobě Ashe Corrella (Dominic West), otce jedné z dalších obětí stejného leteckého neštěstí, a oba společně se vydávají hledat způsob, jak dokázat existenci svých dětí a vymanit se z šílenství, které je obklopuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
Z mého pohledu je ten přechod z "psychologického dramatu" do sci-fi trošku více konzistentní, ovšem je pravda, že režie je docela impotentní (zvláště ony retrospektivy mohly být více zajímavěji natočené.) Jinak mě překvapilo, že jsem se i párkrát hodně lekl, což jsem nečekal. Hodnocení má tak "náběh" na 70% :-) ()
Mnozí píší, že to mělo i na víc, že první polovina měla vše, co takový film má obsahovat. No,m s tímhle nemůžu vůbec souhlasit, tenhle film od začátku ztrácí. V přechodu do druhé polovinu to jde tak dolů, že se to dotýká i odpadu. A závěr, ten je naprosto skvostný, ukončený během tří minut, ve kterých se rozluští všechno, ale v podstatě nic. Jakoby dosel pasek, a oni museli to všechno vysvětlování shrnout. Ne, tenhle film se mi prostě nelíbil, přítom jsem se na něj těšil, tohle téma mně docela zajímá. Proto ta jedna hvězdička, tu druhou má Julianne Moore, ne proto, že hrála dobře, což samozřejmě nehrála, není to dobrá herečka, ale mám pro ní, jako pro ženu slabost. ()
Ono sa to zo začiatku hrá, že snímka zhltla všetkú scenáristickú múdrosť sveta a nakoniec sa z toho vykĺbi klišé, nelogická, lacná, primitívna kravina, ktorá ma pri sledovaní nie len že nahnevala ale sledovaním som trpel až do konca. Nebyť tých čudesných sci-fi prvkov, možno by som nebesnil ako nakazený pes. ()
Ohromná škoda, zkazit takhle výborný námět se nevidí tak často. Ze začátku to vypadá na zajímavý thriller se všemi filmařskými kvalitami, ovšem potom se scénáristé museli asi naprosto zbláznit... A přitom to byl tak nadějný snímek... Bohužel ta trapně magoristická druhá polovina opravdu naprosto všechno zazdila. ()
Tak jsem si přečetl komentáře a musím nesouhlasit. Tenhle thriller není tak špatný. Dokonce je nadprůměrný a dá se zkousnout i ten přechod mezi žánry. Co filmu sráží vaz je až samotný závěr. Je tu jistá paralela s výkonem Julianne Moore, která je první hodinku skvělá. Od vstupu do hangáru to jde s ní, a tudíž i s filmem, z kopce. On vlastně film má bez titulků nějakých 78 minut a z toho 70 minut je Julianne na plátně. Obrovská škoda, že neutáhla ten závěr. Jinak excelentní výkon. Na DVD je alternativní konec, který je určitě lepší než ten finální, ale základní myšlenka v něm zůstává stejná, takže bohužel. Celkově je to nadprůměrný thriller s výbornou Julianne Moore, který diváka dokáže vtáhnout do děje, párkrát jej pořádně vylekat a na závěr bohužel zklamat. [září 2005] ()
Galerie (29)
Zajímavosti (14)
- Snímek byl produkován relativně novým studiem Revolution Studios, které se v roce 2001 uvedlo snímky Černý jestřáb sestřelen či Jedinečný. (imro)
- Postava Julianne Moore se zastaví před zdí, která je plná graffiti. Mezi nimi je i logo Revolution Studios, producenta filmu. (Elisebah)
- Keď detektívka Popeová (Alfre Woodard) príde domov na Long Island, na prednej časti svojho neoznačeného auta má modré blikajúce svetlo. NYPD ale nepoužíva modré, iba červené svetlá. (Arsenal83)
Reklama