Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Císařovna Sissi je módní ikonou a ztělesněním mladistvé krásy. Píše se rok 1877 a blíží se její 40. narozeniny, spoutaná svým postavením i nevybíravou kritikou okolí, však nemá velké důvody k oslavám. Chce si zachovat mladistvý vzhled, a tak uzavírá své tělo do stále pevnějšího korzetu. Jaký by ale mohla žít život, kdyby se oprostila od konvencí a pedantského drobnohledu vídeňského dvora? Režisérka Marie Kreutzer přichází nadčasovým příběhem o odvážně ženě a její nehynoucí touze po svobodě, kterému vévodí Vicky Krieps jako rebelující panovnice, jež se rozhodla vzít osud do vlastních rukou. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (47)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Lehce anemická záležitost tak nějak napůl nakročená k radikálnímu feministickému statementu a napůl k tradičnější impresi ze života celebrity, která boří zažité představy o krásné císařovně. Krieps je opět vynikající, ale režijně to dost kulhá, je to upracované a občasné provokace typu chlapa s náušnicí, zapomenutého mopu nebo moderní hudby to úplně nespasí. Kreutzer se vrací k oblíbenému tématu ženského neklidu, překonávání vnitřní sešněrovanosti, přidává kus císařské impotence a mrtvolných habsburských konvencí. Vlastní korzet konceptu to ale úplně neprodýchá a výkřik vzdoru v tom spíš zaniká. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Ve Fincherově adaptaci A Girl with a Dragon Tattoo je krátká scéna, kde po infarktu stařešiny bohatého rodu, se jeho odcizení příbuzní sejdou v čekárně nemocnice. Jedna z nich, asi šedesátiletá žena, ze které od začátku vysloveně prýští její zbohatlická nadřazenost, si zapálí cigaretu. Přijde k ní zdravotní sestra a a upozorní ji, že zde se kouřit nesmí. A ta ženská neřekne ani slovo, jenom se na dvě vteřiny podívá na onu sestru. A v tom pohledu je tak monumentální míra povýšené arogance a pohrdání, že jsem okamžitě chtěl mít na stole spin-off jenom o ní. A mám ho! A nezapomínám být vděčný. K naprosté satisfakci mi zde stačilo, aby Vicky Krieps prostě akorát neslezla z plátna, což naštěstí bylo splněno. Vychutnával jsem si každé gesto, každý posunek, ten sebemenší pohyb jakékoli části jejího těla. To vše je navíc v perfektním souzvuku s tempem filmu, které jak se blíží svému závěru, zpomaluje až téměř zastaví. A v těch momentech je nejlepší. Bez těch hýčkaných anachronismů, které nejsou ani zajímavé, ani originální, bych se sice obešel, ale jakmile si Krieps připálí další cigaretu, jsem prostě bezbranný. ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní drama, které má reálné základy, pracuje s nimi ale po svém a pro diváka mnohdy nekompromisně. Marie Kreutzer nikam nespěchá a v extrémně pomalém tempu zobrazuje jednotlivé výjevy a epizody ze života Sissi, z níž dělá dost silnou a svéhlavou ženu, která bojuje s přibývajícím věkem i s císařskou konvencí a je svázána metaforicky i doslova korzetem, který ji dost dusí. Moderní prvky, které se na císařském dvoře záměrně objevují (muž s náušnicí, tetování, moderní mop, zvonek na dveřích), nijak neruší, ale působí přece jen hodně bizarně a jejich význam není úplně vysvětlen a asi ani využit. Některé scény jsou dost zajímavé a vizuálně výborné a celková výprava a kulisy jsou sice komornější, ale účel bez problémů splní a chybějící opulentnost donutí k soustředění na děj, což ale neznamená, že dobová atmosféra není skvělá. Vše ještě umocňuje vynikající soundtrack, který je také příjemně moderní. Jindy to ale celé působí zbytečně zdlouhavě a některé momenty nejsou zcela opodstatněné a tak trochu samoúčelné. A právě v těchto slabších chvílích drží snímek nad průměrem výtečná Vicky Krieps, která zvládá mluvit asi čtyřmi jazyky, je zcela přirozená a navíc z ní vyzařuje silné charisma a Sissy je díky ní svébytná postava, která se do svého století vůbec nehodí. Corsage rozhodně není ztrátou času, jen je potřeba počítat s tím, že jde o silně nedivácký počin, jehož pomalé tempo je někdy k nesnesení a s postavou císařovny Sissi pracuje hodně osobitě. 60 % ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Předně: Vicky Krieps je fenomenální herečka. Podává jeden z nejlepších hereckých výkonů, který jsem kdy viděla. Pohybem hlavy, hloubkou pohledu, jemným gestem dokáže stvořit portrét, jako bychom nejenom císařovnu viděli a znali, ale jako bychom ji dokázali číst i skryté myšlenky. Zobrazila ženu, která nutně nemusí být sympatická, ale přiměje diváka, aby jí rozumněl. Zdatného spoluhráče má Sissi ve Florianu Teichtmesterovi v roli Franze Josefa. Ti dva jsou perfektní pár právě tím, jak dokazují, že spolu nikdy pár tvořit nemohou. Aspoň ne šťastný nebo aspoň souznějící. Přestože se evidentně mají rádi a chovají k sobě úctu, tihle dva spolu být nemohou. Zatímco Franz Josef si dobrovolně nalepuje své mopsí licousy, aby je předvedl davu a hrál tak císaře, Sissi korzet natáhne jen s obrovskou nechutí a jeho svázanost ji zraňuje nejenom fyzicky ale i psychicky. Franz Josef zná svou povinnost a chce jí dostát, přestože ji možná považuje za archaickou. Sissi ji zná taky, ale její naplňování z ní vysává život, a tak se jí doslova za každou cenu vyhýbá. ____ Snímek neukazuje dramatické historické zvraty a velké dějiny, je psychologickým obrázkem zaměřeným hlavně na císařovnu. Nemá za cíl historickou věrohodnost, i když evidentně z historie vychází. Jde o intimní vyprávění a ve střední části se mi to už jevilo poněkud samoúčelné. Přesto už jenom kvůli ohromujícímu hereckému umění hlavní představitelky a všech, kteří jí sekundují, stojí snímek za vidění. SHRNUTÍ: Když z nesmyslných důvodů nemůžeš přestat nosit korzet, přestože nemůžeš popadnout dech. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Zvláštně nevyrovnaný mix kostýmního dramatu a feministické agitky, který by byl bez úžasné Vicky Krieps sotva poloviční. Nejpůsobivější ukázky císařovnina vzdoru byly již bohužel vystříleny v parádním traileru a film tak láká na něco, co ve výsledku není schopen na diváka přenést. Osobnost císařovny Sissi je tu fakticky utvářena demonstrativními postoji Marie Kreutzer o současném údělu žen a působí to dost prvoplánově a rušivě. Vlastně je to nevhodně zvolený žánr, který je násilně naroubovaný na současný společenský diskurz. 3* s odřenýma ušima. [60%] ()

Galerie (48)

Zajímavosti (21)

  • Film sa stal aj kvôli kontroverziám okolo herca Teichtmeistera pokladničným prepadákom a celosvetovo zarobil 3,1 milióna USD pri rozpočte 8,1 milióna USD. (Arsenal83)
  • Na otázku, koľko z filmu je skutočná história a koľko fikcia, režisérka a scenáristka Marie Kreutzer odpovedala, že to nevie povedať v percentách, ale že niektoré časti boli vymyslené, ako napríklad koniec a tiež stretnutie Elisabeth (Vicky Krieps) a Louisa Le Prince (Finnegan Oldfield), ktoré sa v reálnom živote neudialo. (Arsenal83)
  • 18. júna 2022 vznikla okolo filmu kontroverzia, ktorú spustila na svojom Instagrame rakúska režisérka Katharina Mückstein, ktorá tvrdila, že vo filme je jednou z ústredných postáv nejaký mužský predátor, pričom menovať ho z právnych dôvodov nechcela. 2. júla sa režisérka Marie Kreutzer vyjadrila, že tieto klebety počula, ale bez dôkazov a oficiálneho obvinenia by nikdy nikoho neprepustila. 9. januára 2023 sa hlavnej herečky a výkonnej producentky Vicky Krieps spýtali na tohto tajomného muža a odpovedala: "Takže feministický film natočený dvoma ženami by mal byť vyradený z dôvodu nesprávneho správania mužského kolegu. Komu by to nakoniec ublížilo?" 13. januára 2023 bolo oznámené, že herec Florian Teichtmeister, ktorý stvárnil rakúskeho cisára Františka Jozefa I., bol obvinený z prechovávania detskej pornografie, k čomu sa priznal a neskôr dostal dva roky podmienečne. Reťazec kín Cineplexx reagoval odstránením filmu zo svojich kín v Rakúsku. (Arsenal83)

Reklama

Reklama