Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Brad Pitt, Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth, Michael Fassbender, Diane Kruger, Daniel Brühl, Til Schweiger, Gedeon Burkhard, Jacky Ido, B. J. Novak (více)Obsahy(4)
Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (3 161)
„Za toto vás zastrelia.“ – „Nemyslím. Možno zavolajú na koberček. Nebolo by to prvý raz.“ Minimálne 7O% filmov z celého sveta má banálne, tupé, tuctové, v lepšom prípade priemerné dialógy. Hoci nie som žiadny extra fanúšik Quentina Tarantina (= nemyslím si, že kufrík z PULP FICTION je metafora na nekonečný súboj Dobra, Zle a Metafyziky, je to proste obyčajný kufrík), na jeho nový film sa vždy teším. On medzi tých 7O% nepatrí. Jeho hlášky berú dych („Drž hubu a začni si to rovno trénovať.“) a zo zaškatuľkovaných hercov kreše zaujímavé herecké osobnosti, prenášajúce neskutočné dialógy. Jedná sa síce častokrát o dialógové perly, väčšinu času však dialógy nestrhávajú pozornosť od deja. Naopak, sú takou prirodzenou súčasťou deja, že ak sa začne strieľať a tiecť krv, je to nuda, ale len čo sa znova začne hovoriť, je to bomba. NEHANEBNÍ BASTARDI majú svoje mínusy (o vec, na ktorú som sa najviac tešil, teda židovské komando baseballovou palicou masakrujúce Nemcov, v deji takmer vôbec nejde a skvelý Brad Pitt na plátne skôr nie je, než je). Ale bavilo ma to vďaka dobrým postavám (často čím menej známy herec, tým lepší výkon), vynikajúcim dialógom a prekvapivému scenáru (Hitler samozrejme neumrel v kine... ale je to Tarantino a Tarantino si v pohode upraví históriu tak, ako sa mu práve hodí). ()
Film filmaře, který miluje filmy. Tarantinova syntéza béčkové estetiky došla (prozatím) nejzazšího stádia formou válečného opusu, kde je místo pro citace, vlastní ego i závěrečnou kapitolu dějepisné revize, která kdyby si celou dobu nedělala legraci z těch předchozích, těžko by došla pochopení. Příjemné překvapení vlastních očekávání. ()
Nebýt úvodní "leonovské" kapitoly, tak je to bez výhrad. Jenomže ta kapitola tam je. A svou nedostižnou genialitou vrhá na zbytek filmu přílišný stín, ze kterého se to po celou stopáž ne a ne vymanit (s výjimkou v podobě lahůdkově gradující scény v baru). Ovšem i tak... Ukočírovat veškerá vysoká očekávání prostě tím, že půl třetí hodiny několik týpků v uniformách nonstop tlachá o hovně v cca sedmi interiérech, tak to je samo o sobě na potlesk ve stoje. Prostě wunderbar! PS: Již aby Tarantino natočil regulérní spaghetti western. Stejně k tomu celou kariéru spěje, tak proč oddalovat nevyhnutelné? ()
Mimořádně ukecaný film, který sem tam trošičku nudí. Některé scény/kapitoly jsou dokonalé, ovšem tenhle standard Tarantino nedokáže udržet celou dobu. Smál jsem se mnohokrát, stejně tak jsem si užíval Tarantinovu práci s hudbou. Herci byli výborní a přesní, do posledího. Pitt mi v roli Itala připadal jako Zdeněk Dítě z Pytlákovy schovanky. Tvářil se celou dobu podobně pitomě. Sakra, nebýt toho pocitu občasné nudy, je to jasných pět hvězd. Možná se to změní při druhém kuku nebo až někdy přečtu tuny knih a nakoukám dalších milion filmů, jak vyplývá z Douglasova komentáře :-). Nicméně ty čtyři hvězdy jsou velmi silné! ________UPDATE (15.8.2011). Po druhém zhlédnutí zvyšuji hodnocení na jasných pět. Viděl jsem to v letadle, kde nebyly titulky, což mi umožnilo se plně soustředit na film. A pochytal jsem úplně všechno a užil si to mnohem víc než v kině s titulky před dvěma lety. ()
Půjdu klišovitě proti proudu a pochválím jiná jména než se tu omílají - Michael Fassbender jako filmový kritik, poručík voják Archie Hicox hodně nečekaně mě Diane Kruger okouzlila víc než propíraná Mélanie Laurent .... geniální desetiminutovky filmařsko-herecké extáze (první kapitola, sekvence z hospody) se střídají s utlumenějšími pasážemi (Zoller), případně lehce otravně košatými dialogy. Uvidím jak to uzraje s časem a dalšími projekcemi, aktuálně silné čtyřhvězdí pro unikátní film, který nemá slabé části, jedinou jeho nevýhodouu je, že obsahuje tak silné filmařské sekvence, že v porovnání s nimi jsou jiné části filmu slabší (viz komentář David82). P.S. Christop Waltz je v několika okamžicích ztělesnění Davida Čeňka z pražské filmové vědy P.P.S. Opakování několika -- přestože krátkých -- hudebních pasáží použitých v Kill Bill vadilo ()
Galerie (131)
Photo © Universal Pictures Vidéo France
Zajímavosti (192)
- V první scéně s Adolfem Hitlerem (Martin Wuttke) je možné za jeho zády vidět mapu Evropy se všemi státy, které byly dobyty. Jsou označeny červeně, stejně jako Švýcarsko. To ale zůstalo po celou dobu války neutrální a mimo zájem nacistického Německa (vrcholní pohlaváři tu měli svá konta). (TheTrox)
- Hans Landa (Christoph Waltz) je přestaven (Colonel) Oberst SS Hans Landa. Ve skutečnosti ovšem hodnost Oberst v Allgemeine SS neexistovala; měla vlastní hodnostní systém, v níž byl Oberst ekvivalentem Standartenführer. (clikclikCZ)
- Jeden z německých vojáků slavících v baru má na čele kartičku s osobností Edgara Wallace, anglického spisovatele nazývaného králem anglické detektivky a autora postavy King Kong ze stejnojmenného filmu. Nicméně jméno Wallace se již v Tarantinově tvorbě jednou objevilo. Jde o postavu Marcelluse Wallace, gangstera z filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994). (LucasAbelle)
Reklama