Reklama

Reklama

Most osudu

  • Velká Británie The Bridge of San Luis Rey (více)
Trailer

Obsahy(1)

Třetí filmová adaptace románu Thortona Wildera se odehrává v 18.století v peruánské Limě. Tragická nehoda, při níž se do propasti zřítí lanový most svatého Ludvíka krále, si vyžádá 5 lidských životů. Kněz Juniper (Gabriel Byrne) se vydává na místo neštěstí – chce se dozvědět více o (zdánlivě spolu nesouvisejících) životech obětí a na základě zjištěných informací posoudit, jestli se jednalo o boží záměr nebo opravdu pouze o nešťastnou náhodu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pro našince hůře srozumitelný přepis románu The Bridge of San Luis Rey (1927), který byl oceněn Pulitzerem. V zahraničí je to námět populární, první filmová adaptace vznikla už v roce 1929, další hned 1944. Po válce byla natočena také televizní inscenace, premierována divadelní hra a dokonce opera. Herecky je McGuckianova verze až velkorysá, velké jméno najdeme v každé scéně (Robert De Niro, Harvey Keitel, Kathy Bates, Gabriel Byrne, Geraldine Chaplin, F. Murray Abraham). Z mnoha jednotlivých příběhů je pak zdaleka nejzajímavější osud herečky La Perichole (tu v němém filmu hrála Lili Damita). Kulturní prostředí Limy v 18. století je konečně atraktivní samo o sobě a proto bych neváhala s doporučením. ()

alpeew 

všechny recenze uživatele

Výpravný snímek z období inkvizice v peruánské Limě 18. století je důkazem, že ani hvězdné obsazení nedokáže mizerně zrežírovaný a suchopárný scénář bez pořádného příběhu či myšlenky postavit na nohy a že hodně chtít neznamená také hodně získat. Že by košatý děj předlohy,(kniha oceněna Pulitzerovou cenou), nebylo možno vměstnat do dvou hodin filmu aniž by neutrpěla vykreslenost postav.? Těžko říci, ale koukat se na to nedá...Kněz Juniper se může snažit jak chce, na jeho otázky, kterým nikdo nerozumí a na které se nikdo nedozví odpověď, činí z filmu zmatený a banalitami prošpikovaným propletenec bez smyslu. ()

Reklama

Bart 

všechny recenze uživatele

Jak už to bývá, když se všem něco nelíbí, najde se vždy alespoň jeden vybočující z řady. V tomto případě jsem to já. Tenhle film mě absolutně dostal. Uznávám, že mohl být kratší, některé postavy (bratři) byli trochu navíc. Mě osobně se nejvíc dotkla postava markýzy de Montemayor v podání K. Bates - neuvěřitelně smutná postava. Výborný H. Keitel a G. Chaplin. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mel docela silnej potencial, cekal jsem, ze tu budeme sledovat tu uvodni spousteci udalost a pak prohazene osudy jednotlivejch obeti, ktery se na zaver spojej, jenze film je krapet jinej. V podstate vypravi pribeh vsech obeti najednou v jednom pribehu a vetsina se jich zna. Do toho je par prostrihu na inkvizici ci co to bylo. A na zaver se stejne clovek nedozvi, jesli to byl teda bozi zamer a nebo co to teda bylo. Film v podstate zachranuje par zajimavejch scen, jimz vevodi ta na moste, dale solidni hudba a pak herci. Ty sice vetsinou nemaj co hrat a tvari se otravene, ale najde se i par promakanejsich postav, jako je treba postava Bates nebo Keitela. Na to, ze se tu jen dve hodiny keca a obcas jsou ty kecy zmateny, jsem se nudil prekvapive malo, ale presto to na vic jak 3* neni. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Hvězdný herecký ansábl nemá dvě hodiny co hrát a tak se tváří stejně útrpně jako samotný divák, pro nějž je sledování (zřejmě) nejukecanějšího historického filmu, stejně příjemné jako sezení před církevním tribunálem, které absolvuje mnich Juniper v podání Gabriela Byrnea, jehož role spočívá v sezení a tichém pozorování arcibiskupa, jenž v podání Roberta De Nira působí pouze jako standardní církevní bubák z dob 18. století. Jedině Harvey Keitel se snaží a snad právě díky němu se v poslední půlhodině dostanou do snímku i opravdové emoce, které předtím tolik scházejí, což za předpokladu, že spletitý (možná, že ani sám o sobě ani tak není, ale režisérka se snaží sofistikovaně proplétat i nemožné) příběh se točí výhradně kolem nenaplněné lásky jak tělesné tak duševní. Kontroverze vlastně nulová, takže ve výsledku ztráta času. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (4)

  • Osud herečky a zpěvačky Micaely Villegas zvané La Perricholi (1748-1819), inspiroval hru Prospera Meriméa Kočár nejsvětější svátosti (Le carrosse du Sanit Sacrement, 1829) a operetu Jacquese Offenbacha La Périchole (1868). (NinadeL)

Reklama

Reklama