Režie:
Giuseppe Patroni GriffiScénář:
Raffaele La CapriaKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Franco ManninoHrají:
Elizabeth Taylor, Ian Bannen, Andy Warhol, Guido Mannari, Bedy Moratti, Maurizio Bonuglia, Maxence Mailfort, Marino Masé, Mona Washbourne (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Lise (Elizabeth Taylor) je nervově dost rozhozená žena středního věku, která zamíří na dovolenou do Říma. Skoro surrealistický film není jen přehlídkou bizarních barevných kostýmů a účesů Liz Taylor, která se snaží na sebe upozornit a nalákat ... v zásadě kohokoli, kdo by jí splnil její touhu, svého posledního a konečného milence. Procházíme s ní nočním i denním Římem, potkáváme nejpodivnější možné existence, Andyho Warhola v to počítaje, pronikáme ale i do její poničené a rozporné psychiky. Lise je opuštěná, v depresivní náladě. Liz Taylor začala natáčet jen jeden den po rozvodu s Richardem Burtonem a podala zde velmi nečekaný výkon v nečekaně uměleckém filmu režiséra Griffiho podle románu Muriel Spark. Řím zde ale není rozměrné město Audrey Hepburn, ani Felliniho Římem, je to spíše Řím plný teroristů a policie let sedmdesátých. Hledá Lise milence, nebo vraha? Sex, nebo Smrt? Vyspat se s ní chce skoro každý, ale netouží ona vlastně po někom, kdo ji sváže a rituálně zabije? (Peabody)
(více)Recenze (5)
Zralá žena nespokojená sebou i okolím se potácí městem, touží po někom, kdo by ji obdivoval, ale muže snad odmítá...Klavírní doprovod a pozoruhodný výkon Elisabeth Taylorové. Art film se stal kultovním.(70%) ()
Velmi podivny film s fascinujici Elizabeth Taylor. Klavirni doprovod sedi dokonale, a narocnejsim divakum tak nelze nez doporucit! Zname tez pod nazvem The Driver's Seat. ()
Taylorová zahrála v tomhle filmu opravdu skvěle, ostatně jako vždycky. ()
Elizabeth Taylorová v surrealistickom filme! V skutočnosti je to ešte lepšie ako to znie. Morbídny, deviantný, tajomný a strašidelný príbeh s masochistickou, dekonštruktivisticky rozostrenou "dámou v ohrození" (alebo "dámou s problémom"?) reflektuje hrôzu z odľudštenej civilizácie a neistotu zoči-voči doznievajúcej industriálnej spoločnosti, kedy si človek nie je istý ani vlastným odrazom v zrkadle. Taký extrémny chlad ako výsledok siamskej jednoty formy a obsahu nevanie snáď zo žiadneho iného filmu. Pokiaľ je niečo v dejinách kinematografie kruto a nespravodlivo prehliadané, je to toto dielo. Vykašlite sa na Kto sa bojí Virginie Woolfovej - stokrát lepší než perfektný herecký výkon v rámci triviálneho manželského príbehu je perfektný herecký výkon v obludne bizarnej fantazmagórii. Ak by bol David Lynch aspoň trochu úprimný, priznal by, že za jeho dráždivo znepokojujúcimi hrami s identitami je Identikit. PS: Film režíroval nedávno zosnulý Giuseppe Patroni Griffi. ()
Elizabeth Krajcirka v nudnom surrealistickom filme, kde sa vydala na dovolenku do Rima. Nemam zaujem o film, ktory sleduje jednu babu a jej zalezitosti .. kazdy ma problemy a tazkosti : 50 % ()
Galerie (2)
Photo © Rizzoli Film
Reklama