Režie:
Michael MayerScénář:
Michael CunninghamKamera:
Enrique ChediakHudba:
Duncan SheikHrají:
Andrew Chalmers, Ryan Donowho, Colin Farrell, Robin Wright, Jeff J.J. Authors, Ron Lea, Erik Smith, Joshua Close, Dallas Roberts, Shawn Roberts, Michael Mayer (více)Obsahy(1)
Film zaznamenává životy Bobby a Jonathana, dvou přátel z dětství, kteří se potkají na předměstí školy v Ohiu. Od okamžiku, kdy se potkají, jsou Bobby a Jonathan nerozdělitelní. Pro Johnathana je nekonvenčí Bobby spojením se světem ve větším rozměru. Pro Bobbyho představuje Jonathanova rodina a především jeho matka Alice určitý druh stability, kterou sám nikdy nepoznal.V průběhu dospívání vyrůstají odděleně jen proto, aby se opět potkali v New Yorku, kde, společně s lehkomyslnou Clare, vytvoří nový druh rodiny. Nyní se však objevuje otázka: dokáží žít v podivném trojúhelníku, tak aby nebylo zničeno jejich přátelství? Film je založen na knize Michaela Cunninghama, vítěze Pulitzerovy ceny za ro-mán Hodiny, který také napsal scénář, snímek pohlíží na to, co vnímáme jako lásku, závazky a loajalitu. Zabývá se taktéž především otázkou role rodiny a ukazuje nám její pravou podstatu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Zdařilá adaptace knižní předlohy Michaela Cunninghama „Domov na konci světa“, kterou Cunningham (1952) napsal v roce 1990, osm let před slavnějším románem „Hodiny“. Divadelní zkušenosti režiséra Michaela Meyera byly patrné například ve scéně, kdy Clare uprostřed vyprahlé arizonské zahrady oznamuje, že je těhotná. Podobnost s „Hodinami“ připomíná kuchaření – v „Hodinách“ Laura s malým synkem Richiem připravuje dort, ve snímku „Tři do páru“ Alice peče koláč s dospívajícím „adoptovaným synem“ Bobbym, a v tom momentu přichází střih a Bobby ostarší o deset let – Ericha Smitha vystřídá Collin Farrell. V příběhu hraje důležitou roli hudba, z knihy vystupuje víc, přesto ji neopomněli ani filmaři. „Na operu se ale netancuje,“ říká Jonathan. A Boby odvětí: „Tancuje se na všechno.“ Následná scéna připomíná trochu „Philadelphii“ – tanec nemocného A. Becketta (T. Hanks) s držákem, na kterém je napojena kapačka. S „Philadelphií“ má film i podobné téma – řeší homosexualitu. Závěr je sice proti knižní předloze zkrácen, ale citlivě. Navíc celkové zachycení života americké společnosti po dobu cca 20 let (60. – 80. léta 20. století) je velice plastické. „Hrdinové se pokoušejí přetvořit něco, co se vyvíjelo přes 1000 let. Snaží se předefinovat pocit sounáležitosti… a v podstatě vybudovat novou rodinu, kam by se vměstnali oni tři a dítě, které mají. Novou rodinu, jež jim bude připadat pevnější a skutečnější než jejich původní rodiny, neboť oni všichni pocházejí z rodin, které se různými způsoby roztříštily,“ komentoval příběh M. Cunningham. ()
Zpočátku film působí jako příručka k tomu jak se správně zhulit a špatně zamilovat. Ovšem pak přijde drama, černá komedie, romance. Je to skvělý snímek o tom, jak moc sníme a kolik si toho nasníme a co pak z toho máme. Nevhodné pro konzervativce a zastánce tradičních hodnot....Michael Cunningham je mistr v takových příbězích. Předloha je lepší. Postava Ericha tu opravdu chybí, ale beatnické šedesátky, punkové sedmdesátky a vystřízlivění ze snu s příchodem AIDS v osmdesátkách zůstávají. A to je nejdůležitější. Ne snad zpověď, spíš bilance Cunninghamovy generace. ()
║Rozpočet $6,5milióna║Tržby USA $1,029,872║Tržby Celosvetovo $1,548,955║ Film má slušnú úroveň, v podstate je zručne natočení, nemá vyložene nudné chvíľky, hlavne prvá polovica z rôznymi haluznými prvkami je fajn, len škoda že príbeh nie je dostatočne podfarbený aby mohol vyznieť aj v nejaký silnejší dojem, takto si človek na záver položí otázku a o čom chcel vlastne dej vypovedať, čím ohúriť, okrem tej lásky dvoch chlapcov plus aby sa nepovedalo do trojky nechýba k tomu dievča. /45%/ ()
Moc krásně a citlivě natočený film. Velmi silný a zvláštní vztah dvou hlavních postav, prostupuje celým filmem i jejich životy a dodává příběhu jemnou krásu. Celý film jsem si přála, aby Bobby a Jonathan nakonec skončili spolu, protože k sobě prostě patří, neboť když má muž silné city k jinému, tak jde sebevětší náklonnost k ženě chtě, nechtě stranou. Okouzlující je Sissy Spacek, coby starostlivá a milující žena, která si jednoho dne se svým synem a jeho kámošem zakouří trávu. Celý příběh je plný skrytých tužeb, přání a pocitů, které se takto podobně přenesly i na mě. Snímek krásně ukazuje, že láska a přátelství je mocná věc a nezáleží na tom, jestli milujete muže, ženu, nebo případně oba najednou. Druhů lásky i přátelství je mnoho, ale jakmile vznikne určité pouto, často vydrží celý život, aniž by bylo zcela úplně naplněno. Colin Farrell je ve své roli doslova magický a z jeho herectví mě chvílemi mrazí a dojímá až k slzám. Životem nám projde mnoho lidí, ale často nám zůstane v srdci a mysli jen pár těch, které budeme milovat vždy. Ať s nimi jsme, ať se s nimi nestýkáme, ať nám čímkoliv ublížili, odešli od nás, zklamali nás, vždycky je budeme milovat celým srdcem a navždy zůstanou naší součástí... ()
Hodně zajímavý film, který se zabývá vztahem mezi dvěmi muži a jednou ženou, snažící se vést spolu život ve třech.Docela to na mě zapůsobilo, ale musím se přiznat, že se mi moc nelíbily pusy a postelová scéna těch dvou chlapců,působilo to na mě divně...ale jinak moc pěkné.Díky bohu, že Colin Farrell nenosí dlouhé vlasy:-) ()
Reklama