Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pierre Anthon a jeho spolužáci právě začali chodit do deváté třídy. Pierre Anthon zničehonic prohlásí, že život nemá smysl, odejde ze školy, vyleze na strom a odmítá z něho slézt. To mezi spolužáky vyvolá existenciální krizi. Rozhodnou se shromáždit své nejcennější věci a vytvořit „hromadu smyslu“, jež by Pierra Anthona přesvědčila, že nemá pravdu. Začíná nebezpečná, znepokojující a kontroverzní studie o tom, na čem skutečně záleží. To, co začalo nevinnou obětí, se brzy promění ve spirálu psychologického násilí: čím bolestivější je oběť, tím více znamená a tím více se požaduje od dalších v pořadí. Nic je surový a neučesaný příběh o skupině mladých lidí, kteří se tváří v tvář nesmyslnosti života vydávají pryč z bezpečí a nevinnosti dětství. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (17)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Zápletka tohto filmu je poriadne bizarná, takpovediac existencionaliticko-nihilistická. Tá "spolupatričnosť" Pierrových spolužiakov bola pre mňa fakt priam fanatická, a vyzeralo to skôr ako nejaká sekta. Tie obety deciek boli spočiatku ešte ako tak náležité, ale ako sa to stupňovalo, tak to bolo fakt už za hranicou - a to všetko kvôli nejakému znudenému debilkovi Pierrovi, ktorý sa na protest odobral na strom. Posolstvo je síce evidentné, ale obetovať niečo nezvratné (panenstvo, prst, pes, atď), to by som určite nenazýval ako zmyselné. Celkovo je však psychologický a filozofický rozmer tohto filmu na mieste, akurát nie v takomto šialenom vyústení... 3* ()

Slepejsek 

všechny recenze uživatele

Do třídy deváťáků přijde třídní s dotazníky na volbu povolání. Jeden kluk se vzbouří a s tvrzením, že v životě nemá nic smysl, uteče na strom. Spolužáci začnou snášet věci tak, aby ho přesvědčili o opaku. Začíná to jako nevinná dětská hra - kdo by neobětoval cokoli, co může vypadat efektně, ale ve skutečnosti je mu to už volné? Ať je to hračka od ztraceného rodiče nebo kytara, na kterou už dávno nehraje... Chce to přece něco, na čem nám opravdu záleží! Takže si "oběti" začnou stanovovat vzájemně. A začíná přituhovat... Oblíbené boty či vlasy? Málo! Co takhle vykopat mrtvého bratříčka či ukrást z kostela sochu Krista? Vzdát se svého panenství? Pořád málo? Zabít potulného psa či useknout spolužákovi prst? Mohou jít ještě dál? Nejděsivější je ovšem reakce dospělých. Prvotní rodičovský šok velmi rychle vystřídá pohled psychologů. Zvrhlost se mění v obdivuhodný projev potlačené osobnosti. Z malých grázlů se stávají velcí hrdinové... Snad by je mohl zastavit aspoň ten, kvůli kterému se to všechno vlastně rozeběhlo. "Jak jste to všechno mohli obětovat? Kdyby to pro vás opravdu něco znamenalo, tak se toho nikdy nevzdáte! Co vám teď zůstalo?" Jenže na moralisty není nikdo zvědavý. A kolektivní vina probouzí v davu pudy. "To nebylo neštěstí!" "Teď už s tím nic neuděláš. Tak pojď a nech to být..." K filmové dokonalosti chybí lepší herci a taky scénář by si zasloužil propracovanější vývoj a zlomy. Ale s mrazením v zádech z toho, kam až došla naše společnost, se budete v mysli potýkat ještě hodně dlouho. A možná se jí už ani nezbavíte... ()

Reklama

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Toto je v podstate filozofická záležitosť. Ale Dáni sa zase vytiahli v tom ako najzložitejšie metafyzické otázky matky vied previesť do pribehovej prudko znepokojujúcej formy. A hĺbavejší diváci môžu potom do omrzenia diskutovať o tom, kto tu bol vlastne horší/lepší/pravdivejší - diabolský nihilista pokušiteľ alebo grupa tých, čo sa stádovo nezadržiteľne šmýkajú po špirále zla? Či hádam je na vine ich okolie, väčšina našej spoločnosti, doba alebo ľudská prirodzenosť, hľadajúca, tlupová a selektívne krutá súčasne..? Alebo napokon tá, čo to celé mimovoľne spustila v záujme nápravy/ zlepšenia/ dobra/ svojich citov a dokázala nado všetky pochybnosti klasické tvrdenie, že cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami? Každopádne, nech už sú činy, motivácie a povahy jednotlivých detí vo svojej konkrétnosti akékoľvek, hlavný spúšťač, teda ten, čo už je mu všetko jasné a vzdal sa hľadania zmyslu aj robenia čohokoľvek tým, že vyliezol naspäť na strom, je modelovou abstrakciou, neživotným konštruktom.. Takisto chýba nejaká väčšia interakcia s až podozrivo neprítomným okolím deciek z malého mesta. Verím, že v knihe to môže byť rozvedené ďaleko uspokojivejšie.. To však neznižuje efekt tejto principiálne filozofickej spoločenskej výpovede. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Psychologické drama řízlé Thrillerem se sociálním přesahnem. Kdo rád Sever a především ženy, které mají děti, si klidně hvězdu mohou připsat. Příběh se zaměřuje na žáky 9. třídy, kde jeden z žáku při vyplňování dotazníku z ničeho nic prohlásí, že život nemá smysl a sebere se ze třídy, vyleze na strom a odmítá slézt. Jeho spolužáci postupně začnou obětovat různé věci, aby jej přesvědčili slézt dolů. Námět je docela zajímavý, rozhodně to opět ukazuje, že děti na Severu jsou tak trochu zvrácení ( už jsme viděli spousta filmů s dětskými ústavy, které pochází právě ze severních krajin) začíná se zlehka a ke konci začne přiostřovat ( sice nic moc explicitního, násilného a šokujícího se čekat nedá), ale uříznutí prstu či useknutí hlavy psovi tu alespoň je. Má to naštěstí štědrou stopáž 90 minut, je to docela komorní a minimalistické o pár postavách a je to film spíš k zamyšlení, ale slabší povahy dokáže rozhodit. Já se upřímně tolik nebavil, abych mohl jít s hodnocením výše, ale něco do sebe film má. 6/10. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dvojica režisérov si povedala, že dosť bolo rečí o tom, ako je Lars von Trier najodvážnejší a najprovokatívnejší dánsky tvorca a že by mohol nastať aj ich čas. No a vzniklo niečo veľmi zvláštne, otvorené rôznym interpretáciám, vrátane tej, že Nič je skutočne len o ničom. Od istého momentu vám začne dochádzať, že sa nehrá o fazuľky (či strihanie vlasov) a dej naberá na obrátkach a kontroverznosti. No a vo finále sa môžete buď cynicky smiať spolu s tvorcami, alebo naopak sa smiať na nich. Že život zmysel skutočne nemá a musíme si sami aspoň vytvoriť podobnú ilúziu, my starší vieme už dávno. Možno však ide aj o cynické sa zamyslenie nad tým, čo robí umenie umením a odpoveď tvorcov žiadnych samozvaných "artových" pozérov nepoteší. Predloha bude fungovať zrejme lepšie. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Film vznikl na motivy stejnojmenné bestselleru Janne Tellerové, který vyšel ve 30 zemích a po celém světě se prodalo více než 1,5 milionu výtisků. Kniha byla adaptována do více než 150 různých divadelních inscenací. (Film Europe)

Reklama

Reklama