VOD (1)
Série(3) / Epizody(28)
Obsahy(1)
Mladý šéfkuchař Carmy se zkušenostmi z lepších restaurací se vrací do Chicaga, kde má vést rodinnou prodejnu sendvičů. Snaží se změnit k lepšímu prodejnu i sebe samotného a musí pracovat s neotesaným kuchyňským personálem, který se nakonec stane jeho druhou rodinou. (Disney+)
Videa (5)
Recenze (100)
Vyzkoušel jsem to, protože to sbírá všechny možné seriálové ceny v kategorii "komedie". Komedie to není ani smykem, ale na podobné podvody s kategoriemi jsem zvyklý. Co to tedy je? Afektované drama o partě nesympatických lidí, co provozují restauraci, a v jednom kuse na sebe křičí, což asi znázorňuje stresovost prostředí. Jediná postava, o kterou bych si opřel kolo, je ta mladá černoška. Děje minimum. Hodnocení 90%+ u některých epizod je wtf (i s vědomím toho, že do sedmého dílu vydrží jen ti, kterým se to líbí, tudíž hodnotí lépe). Nejlepší na seriálu je to, že hudební supervizor má výborný vkus podobný mému a vybírá do seriálu dobré songy (Pearl Jam, R.E.M., Sufjan Stevens, David Byrne, Radiohead), což je ale trochu málo. Druhou řadu už hodlat nesleduji. ()
Vcelku slušný pohľad do Chicago fast food businessu. Kriminalita v Chicagu klesá, ale zďaleka to nie je bezpečné mesto (ako ktorékoľvek iné v US, prím vedie teraz Anchorage , Alaska). A tak USA sú v bezpečnosti na 128 mieste zo 163 hodnotených krajín sveta. Aj z tohto dôvodu mi vo filme chýba výpalníctvo, drogy, alkohol,strelba a hukot policajných/sanitkárskych sirén. Je to prekvapujúce, ale práca s vareškou je poriadne stresujúca. Ponorka v ktorej sa stále niečo deje a veľakrát nevychádza. Tak 75% je myslím spravodlivých. ()
“Dude, it would be weird to work in a restaurant and not completely lose your mind.” Papiňák emocí, nejistot, ambicí, charakterů, depresí, jídla, radostí, sebedestruktivních vzorců chování, kakafonie frenetičnosti, úzkostí a otrocké denní rutiny v "kuchyňském zákulisí". To vše v adrenalinovém hávu (neustále je to v pohybu, kolotá tu vše a všichni, běží pět dialogů přes sebe apod.), vždy však hlavně a především o postavách. Jak je s charaktery pracováno, jak se Storer nebojí udělat otočku o 180 stupňů pro druhou řadu, a přesto zůstat věrný konceptu... Všechna čest. Působí to jako indie film z devadesátek, ke kterému psal dialogy Sorkin na steroidech. Přes veškeré cinefilské aluze (Storer se nebojí opakovaně dávat na odiv, jak velkým fandou Michaela Manna a Ridley Scotta je), je to svébytné, strhující, podmanivé. A navzdory všemu tomu adrenalinu, chaosu a vyšponovaným emocím, to umí vzít za srdíčko a zdevastovat i vykouzlit úsměv. | S1: 5/5 | S2: 5/5 | ()
Nemá to děj, nemá to žádný kladný postavy, všichni jsou divný a z bramborový kaše a hovězího sendviče tu dělaj Michellinskej pokrm. Velmi syrový a zároveď ohromně naivní a klouzající po povrchu. Co je prací bratrance Richieho? Co tenhle absolutně nesympatickej kokot dělá? Proč ten pohádkovej závěr? Odehrává se to v Marvel nebo DC universu? Pekař neumí péct? Každopádně je to bezvadný, chvílema jsem se fakt hodně bavil, často byl v dost nepříjemným napětí a pořád mě zajímalo, co bude dál. ()
Dvě série, každá jiná, každá skvělá. Vstup nám dává nahlédnout do provozu vytíženého bistra. Klidné povahy trpí. Kdo má ale zkušenost z branže ocení zasvěcenost jednotlivých detailů a hlavně genius loci, díky kterému pochopíte, proč takhle složitou a nevděčnou branži lidé dělají a jaké oběti musí přinášet. Po konci druhé série je pět hvězd málo. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (8)
- V seriálu se velice často vyskytuje použítí slova „fuck“. V prvních dvou sériích bylo toto slovo a nebo jeho varianty použity 1 052x, anebo každých 34 vteřin. (Dalfor)
- V scéne, kedy sa Richard (Ebon Moss-Bachrach) prebúdza, môžeme vidieť nad jeho posteľou plagát ku filmu Votrelec (1979). (maramashi)
Reklama