Režie:
Tarsem SinghScénář:
Mark ProtosevichKamera:
Paul LauferHudba:
Howard ShoreHrají:
Jennifer Lopez, Dylan Baker, Marianne Jean-Baptiste, Patrick Bauchau, Vincent D'Onofrio, Catherine Sutherland, Vince Vaughn, Musetta Vander, Jake Weber (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (392)
Co za chaos bych měl v hlavě asi já, kdyby mi do její mysli kdokoliv z vás pronikl? Cítili byste se tam báječně nebo by to byl zážitek jako z Noční můry? Já sám nevím, nevidím si tam. Ovšem výlet do těchhle cizích myšlenek, ať už s J'L, kterou normálně nemusím nebo s režisérovým vypůjčováním si obrázků od někoho jiného (třeba od Saudka), jsem si užil dokonale. ()
jeden z mála nestupídnych filmov s J.Lo, ktorý v rade mainstreamových amerických komerčných thrillerov príjemne poteší, pretože primitívne jednoduchá vonkajšia fabula dáva priestor aj vďaka samotnému nápadu poriadne sa realizovať v tej druhej a podstatne dôležitejšej fabule - vnútornej. Po stránke vizuálnej naozaj poriadna pálka, na ktorej sa autori vyblbli dosýta. ()
Ide o hotovú pastvu pre oči, pekne vizuálne zvládnutý snímok, ktorý dokáže aj po obsahovej stránke zaujať. Navyše film ponúka veľmi dobré krimi thrillerové pozadie s pár hororovými resp. bizarnými prvkami. "Výlety" do mysle psychopatického vraha boli dostatočne pútavé a asi aj to najlepšie, čo ťahá tento film. Najväčší problém vidím v herečke J. Lopez, ktorá mi tu prišla ako päsť na oko, navyše svoju postavu nezvládala a zahrala ju veľmi zle. Komédie jej idú lepšie, na niečo takéto proste nemá, ide o typ herečky, ktorá nezahrá všetko. Škoda. Ale aj tak to stačí na nadpriemer. 70/100 ()
No v psychoušově mysli se toho mělo dít daleko víc. Zajímavý nápad by tu byl a vizualně to taky občas má koule - na sadistu na hácích asi jen tak nezapomenu. Ale celkově The Cell ukazuje proč páně Singh nikdy nebyl a nikdy nebude áčkový režiser. Je toho prostě málo a divné nápady nedělají dobrý film pokud neumíte pořádně pracovat s příběhem. ()
Nádherná vizuální masturbace! Pár scén mě vážně málem dodělalo - vertikální obkroužení kamery kolem křtu, kůň a hlavně scéna s matkou (matkami) - obraz jak z hlavy pološíleného malíře. Dokonalá lahůdka! I zvuková stránka je zajímavá - a nebýt pár dějových klišé a vůbec vcelku rutinní "venkovní" zápletky, hodně vážně bych uvažovala o 5* (vidět to napoprvé v kině a v původním znení, nemusela bych možná uvažovat moc dlouho). ()
Galerie (84)
Zajímavosti (10)
- Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)
- Scéna, ve které je kůň rozdělen na části, byla inspirována dílem britského umělce Damiena Hirsta. (Terva)
- Scéna na poli se třemi ženami, ve které Vince Vaughn poprvé nahlíží do mysli vraha, je odkaz na slavný obraz "Dawn" norského malíře Odda Nerdruma. (Ai.ma)
Reklama