Režie:
Josef RusnakKamera:
Wedigo von SchultzendorffHudba:
Harald KloserHrají:
Craig Bierko, Gretchen Mol, Vincent D'Onofrio, Armin Mueller-Stahl, Dennis Haysbert, Jeremy Roberts, Leon Rippy, Janet MacLachlan, Shiri Appleby (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Je poklidná noc v Los Angeles roku 1937. Starší seriózní pán odchází z hotelového pokoje, nechává uvnitř spící mladé dívce nějaké peníze a u barmana písemný vzkaz. Poté se vrací domů ke své ženě. Pak se mu náhle podivně blýskne v očích a probere se v zajímavě vybavené laboratoři v roce 1999. Zmiňovaná možnost skoků mezi dvěma světy nevyplývá z vynálezu stroje času, jedná se pouze o velmi dokonale zhotovenou virtuální realitu, na jejíž realizaci se Hannon Fuller rozhodující měrou podílel. Jenže Fullera v jeho virtuálním světě někdo bez jediné stopy zavraždí. Z Fullerovy smrti je obviněn jeho mladý partner Douglas Hall, který musí přijít na to, co se stalo, dřív, než ho nepříjemně vlezlý detektiv McBain usvědčí a nechá zavřít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (309)
Virtuální realita, která přeroste přes okraj své existence. Kde je konec a kde je začátek ? Kdo patří do reality a kdo je pouze návštěvníkem ? Ke konci už dosti složité, ale velmi promyšlené propojení. Film sice trochu sráží absence pořádných triků, ale hudba dotvoří napínavou atmosféru. Ještě několik hodin po shlédnutí mě bavila ta představa propojení realit. Zajímavá myšlenka. ()
Slušné scifi, které se prolíná v několika různých světech , ale vyznat se v tom který ten svět je opravdu ten skutečný taky není jednoduchý. Já jsem si osobně myslel , že mohla být pointa, trochu jiná a to ta, že ti lidi ve světě v roce 1937 objeví způsob jak se dostat, k těm , který je stvořili, byt se to částečně splnilo, ale né až tak docela a ve hře je ještě někdo další. Přesto příběh zaujme a nenudí. ()
Myšlenka, že svět je pouze představou (a v moderním pojetí pouze virtuální realitou), je velice stará a rozpracovali ji například George Berkeley a David Hume. To, co se zdravému rozumu jeví jako naprosto absurdní závěr, se ale vyvrací velice těžko. Na rozdíl od efekty přeplácaného Matrixu je Třinácté patro docela střízlivým pohledem na tuhle lákavou sci-fi myšlenku. A vůbec nevadí, že člověk tuší, kam celý film směřuje. (1 109.) ()
Film na téma paralelních světů a vnímání reality. Myšlenkově bych to přirovnal k filmům Matrix, Smrtihlav, Počátek ad. Není tak akční, ani tak komplikovaný, ale spíše vypráví poutavý sci-fi příběh s detektivní zápletkou a s působivými hereckými výkony. Ač je zajímavé, že premiéry Třináctého patra a Matrixu byly jen pár dní od sebe, tak se stejně srovnání neubráníte. Každý si jde vlastní cestou a nabídne něco zcela jiného, přesto je Matrix jedoznačně propracovanějí a dotaženější. Ale za pozornost Třinácté patro rozhodně stojí! ()
Galerie (16)
Zajímavosti (8)
- V roku 1937 Grierson spomína, že bojoval v prvej svetovej vojne, avšak toto označenie vzniklo až po vypuknutí druhej svetovej vojny. Do roku 1939 bola známa ako veľká vojna alebo svetová vojna. (muti)
- Film je natočen na motivy románu "Simulacron-3", který napsal Daniel F. Galouye. (Terva)
Reklama