Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V malém městě na Floridě žije malý Finn Bell se svou sestrou Maggie a "strýčkem" Joem. Malý ctižádostivý umělec Finn si užívá svůj jednoduchý život protloukající se rodiny tím, že si maluje pestré obrázky mořského pobřeží. Finnova cesta do dospělosti začíná šokujícím příchodem nebezpečného trestance, který chlapce donutí, aby mu pomohl při útěku z vězení. S touto zkušeností, kterou má stále v živé paměti, se Finn dostává do zpustlého sídla bohaté slečny Nory Dinsmoorové, která přišla před třiceti lety o rozum, když ji snoubenec opustil přímo před oltářem. Zde potkává neteř slečny Dinsmoorové Estellu, která se i navzdory svému ranému věku chová k chudému chlapci s chladnou povýšeností, a ten se do ní následně bezhlavě zamiluje. Finnovo setkání s Estellou a její podivínskou bohatou tetou chlapce naplní velkými nadějemi – bude malovat pro bohaté, užívat si jejich svobody a milovat Estellu. Slečna Dinsmoorová však Finna varuje: "Jen ti zlomí srdce, o tom není pochyb". (HBO Europe)

(více)

Recenze (183)

Alf 

všechny recenze uživatele

osvědčený způsob moderní adaptace klasického románu - zruš převážnou většinu děje, pomiň veškeré souvislosti a to vše nahraď erotickým dusnem, naštěstí aspoň ke konci si autor uvědomí, že to nemá být jakési soft soft porno, ale i tak má moje poněkud nadnesené hodnocení na svědomí především výtvarné ztvárnění sídla slečny Dinsmoorové, jinak by to bylo ztěží za 2 (ne, autor mě nepřesvědčí, že Finn je talentovaný malíř, i kdyby to zopakoval třeba tisíckrát) ()

k212 

všechny recenze uživatele

Příběh o špatném malíři Finnovi a jeho věčné múze a lásce Estelle je dostatečně profláknutý. Nemůže a ani nechce přinášet nic nového na pole romantiky. Co však dělá film lehce nadprůměrným počinem, je muž na režisérské stoličce. Velebte Cuaróna za Potomky lidí s předlouhými záběry, ale když se podíváte na tohle starší dílko uvidíte je taky, do očí vás praští podmanivě roztodivné úhly pohledu kamery a mnoho dalších detailních vychytávek. Hlavní postavy -dalo by se určitě polemizovat o tom, zda oba herci nejsou spíš estetickými doplňky kompozice záběrů - získávají tak trochu jiný rozměr -snad i dávku charismatu - právě díky práci kamery a střihu. Neboť těch pár slov, co během filmu postavy pronesou, není příliš podstatných. U mě to vidím na 65%. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Alfonso Cuarón má úžasný talent zachytit do záběru pravé emoce a hlavně krásu, má schopnost přednést divákovi přímo poetičnost toho okamžiku. Zajímavá je třeba zdánlivě nevinná scéna, kdy se oba hrdinové napijí z fontány, z níž přímo číší jakási erotičnost. Ethana Hawka nemám zrovna v lásce a ani v tomto snímku jsem z něj nebyl nadšený, tentokrát jsem si na něj ale kupodivu celkem zvykl a byl jsem schopen jej akceptovat bez větších potíží. Gwyneth Paltrow je rozkošná a do puntíku plní svou roli, jakožto múza nadějného malíře (komu se ty jeho obrazy líbí?), jedná se o podivuhodnou osůbku, která jakoby vůbec v příběhu nefigurovala. Chvíli existuje, ale v druhém okamžiku se můžeme domnívat, že se jednalo jen o šálení smyslů. Zelené šaty, do kterých je skoro stále zahalená jí dodávají až mysteriózní háv. Trochu větší problém jsem tu měl s uprchlým trestancem, který spíše působil jako laciná vycpávka. Jeho zjevení na začátku je také až pohádkové, chvíli jsem dokonce váhal, zda je jeho původ opravdu lidský, tohle prokládání pohádkovými motivy rozhodně autorům vyšlo na výbornou. Jeho návrat v polovině příběhu je však nepříjemnou odbočkou v doposavadním ději... Přesto se mi však tenhle pohádkový komorní příběh bez zběsilého stříhu a jednou dlouho scénou velmi líbil. Škoda jen těch některých laciností. [TOP 19/9 60%] ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nebudu vám vyprávět, jak se to stalo, ale jak si to pamatuji“ Na první pohled pohádkový příběh o chudém chlapci, který ke štěstí přišel, ve skutečnosti úhledně zabalené drama se sociálním podtextem. Za prachy si sice můžete koupit všechno, ale nikdy vás to vnitřně nenaplní. S velkým měním – ať už dobrovolně či zásluhou někoho jiného – se postupně stáváte prototypem zbytečného člověka, který má všechno a zároveň nic. Stejně jako hlavní hrdina Velkých nadějí, které – i přes jistou snahu o naše znejistění ve druhém plánu, nekončí jako příběh realistický, nýbrž romantický. Poměrně zajímavý byl začátek, kdy jsem se nechal vést pomyslnou rukou režisérovou, netuše co mě dále čeká. Když se děj přesune do New Yorku, veškeré magično příběhu je ta tam a před námi se začíná odvíjet docela klasická kýčovitá romance s morálním ponaučením na konci („nikdy nepomáhejte masovým vrahům“ :). Z pestrého hereckého ansáblu vyčnívá Ethan Hawke, který mi pro jednou nebyl zcela nesympatický. Naopak Gwyneth Paltrowová jako chladná Estella potěší spíše oko nežli duši. Velké naděje jsou modernizovanou verzí příběhu Charlese Dickense, což je nám někdy dáváno až příliš najevo, zvlášť množství moderních elektronických songů hraničí až s bezradností. Někdy není na škodu zůstat klasický. Cuarónova režie je jinak pěkná, tedy, pěkná tím, že příliš nevybočuje ze standardů vlastních většině současných romancí. A pokud měla být Velká očekávání v nějakém smyslu „nadromancí“, musela se někde stát chyba, pravděpodobně v systému – pocit déjà vu byl místy příliš silný. Odůvodněme si to třeba tím, že se mistr teprve zacvičoval. 60% Zajímavé komentáře: k212, Faidra ()

Dvoja 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že už si pořádně nepamatuji příběh, natož detaily. Jen vím, že jsem tento film viděla před pár lety a od té doby si na něj občas vzpomněla a vůbec netušila jak ho na csfd najít (kupodivu jsem si ani nepamatovala Gwyneth, což mi přijde zvláštní). Ale už jen proto, že ve mě zanechal vzpomínky a stopu - 5*. Zítra na něj hned kouknu..a myslím, že hodnocení určitě nezměním :-). ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Maľby, ktoré sa objavili vo filme, poskytol súčasný talianský umelec Francesco Clemente. Clemente sa predtým objavil aj na filmovom plátne, a to v snímke Dobrý Will Hunting (1997), kde si strihol rolu hypnoterapeuta. (ZOUi)

Reklama

Reklama