Režie:
Sophie BarthesScénář:
Sophie BarthesKamera:
Andrij ParekhHrají:
Emilia Clarke, Chiwetel Ejiofor, Vinette Robinson, Kathryn Hunter, Jean-Marc Barr, Verona Verbakel, Rosalie Craig, Leonoor Koster, Ken Samuels (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Romantická sci-fi komedie Generace F, britské režisérky Sophie Barthes, vypráví příběh newyorského páru Rachel (Emilia Clarke) a Alvyho (Chiwetel Ejiofor). Ve společnosti bláznivě zamilované do technologií, všichni touží po ještě pohodlnějším životě. Jenže jsou věci, které prostě z podstaty být pohodlnější nemohou... Nebo ano? Divoká cesta Rachel a Alvyho za rodičovstvím právě začíná. (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (20)
Trošku iný typ romantiky tentokrát zasadený do imaginárneho sveta, v ktorom sa deti rodia v kapsuliach, pokiaľ si takúto cestu rodičia vyberú. Ústrednej dvojici to funguje dobre, odľahčená atmosféra tomu dodáva ten správny ťah na bránku. Škoda len, že som akosi nepochopil celkový message tohoto snímku a v zásade sa tam neudialo nič podstatné, z čoho by som ako divák padol na zadok. Akože ako oddychovka fajn, ale veľa od toho nečakajte. 65 % ()
Asi v 80minutě jsem usnul. Rozhodnutí ale hned padlo. Dokoukávat tuhle nudu nebudu. Je to děsně ukecaný. Navíc o věci, která je mě neskutečně proti srsti. A tak jedna hvězda za možnost zbytek filmu ignorovat bez toho, že by mě žralo, jak ten film skončil. Protože je mě to naprosto u prdele. Druhá hvězda za sympatickou Emilku Clarkovou. Jinak se tomu vyhněte. Velký špatný. 30%. ()
Trochu mi to pripomenulo seriál Black Mirror, kde sa skúma vplyv rôznych budúcich technologických bazmekov na život ľudí. Akurát toto nemá temné vyústenie. Tvorcovia zvolili čisto civilný prístup bez šokujúceho konca. Nápad s umelou maternicou v ktorej sa donosí dieťa a žena si môže naďalej budovať kariéru je zaujímavý. Ale film neobsahuje žiadny poriadny konflikt, vďaka čomu by sa mohol intenzívnejšie nad témou zamyslieť. Aj tí protestujúci proti umelým materniciam sa tam len mihnú. Manžel s retroprístupom ku klasickému počatiu sa tiež príliš skoro vzdá. Všetko je tam príliš bezproblémové a tak namiesto zamyslenia vo mne tá budúcnosť vyvolala len pocit znechutenia. Ale film je to zaujímavý. 6/10. ()
Blízká budoucnost, kde AI a nové technologie vytváří i nové společenské problémy, jako absence přírodního prostoru, přístup k mateřství a silný korporátní tlak. To si přímo žádá o hlubší sondu. Ta se bohužel drží jen těsně pod povrchem a film tak - z mého pohledu - zůstal trochu za očekáváním. A když už zde chybí prostor pro hlubší zamyšlení, nabízí film alespoň solidní herecké výkony, působivé prostředí a soundtrack, či nějaké ty úsměvné situace, z tohoto pohledu je alespoň přístupnější, což byl nejspíš i záměr autorky. ()
Obrovské překvapení, podle zdejšího hodnocení jsem čekal nesmysl, ale naopak film vyvolává celou řadu otázek, ať už filozofických, teologických, nebo prostě jen o přetechnizovaném světě, ve kterém žijeme a budeme žít ve 22. století. Upřímně řečeno mě tato vize budoucnosti hodně vyděsila, více než leckterý dystopický film... Tzv. LUSK místo matčina lůna, to je prostě děsivé. Trošku je poznat menší rozpočet, ale hlavní jsou ty otázky, bohužel se nedozvíme odpovědi na ně, ale řekl bych, že je to proto, že odpovědi prostě nejsou. Tolik kritizovaný konec se mi líbil, takže nemůžu než za pět...95% ()
Reklama