Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jean Lucas je propuštěn z vězení, kde si odpykával pětiletý trest za bankovní loupeže. Komisař Duroc, který ho zatýkal, na něj čeká před věznicí, aby mu sdělil, že nevěří, že by vedl vzorný život a hodlá ho sledovat. Až ho znovu zatkne, bude povýšen. Lucas však hodlá žít jako slušný občan a najít si práci. Má nějaké šperky, které prodá a utržené peníze si chce uložit v bance. Má však hroznou smůlu protože banku přepadne zmatený Francois Pignon, který si navíc Lucase vybere jako rukojmí. Ve Francii není jediný policista, který by pochyboval o tom, že to byl právě Lucas, který přepadení provedl. Pignon donutí Lucase, aby nasedl do jeho auta, a odjedou. Je však tak nešikovný, že nechtěně Lucase postřelí do nohy. Lucas chce k lékaři, ale Pignon si nemůže dovolit jít do vězení. Musí se starat o svou šestiletou dceru Jeanne, se kterou zůstal sám. Zaveze tedy Lucase ke svému známému veterináři, kde ho ošetří. Pignon je zoufalý a proto se odhodlal k tak zoufalému činu. Kdysi býval vedoucím obchodního oddělení, ale před třemi lety byl propuštěn a poslední rok žije jen ze sociální podpory. Jeho dcerka po smrti matky přestala mluvit a on má nyní jedinou šanci, odjet s ní a penězi do zahraničí, kde by začali nový život. K tomu potřebuje falešné doklady a prosí Lucase o pomoc. Lucas se ho chce zbavit a domluví mu schůzku s Labibem, který by mu doklady mohl obstarat. Problém je v tom, že Labib nevěří, že z loupeže má jen 84 tisíc a chce za doklady půl milionu... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (234)

Shit 

všechny recenze uživatele

Tahle komedie se sice neřadí mez ty nejlepší francouzský, ale to neznamená, že to neni zábavný, ba naopak, zábavný to je dokonale, dvojice Depardieu, Richard funguje výborně a vytváří spoustu vtipnejch situací a závěrečných 15 minut, kdy je Pierre Richard převlečen do ženských šatů prostě nemá chybu. Ale na 5* to neni ()

hemul 

všechny recenze uživatele

Jeden z najoriginálnejších scénaristov Francis Veber, duchovný otec Françoisa Pignona (dedič tuláka Charlieho), si hravo poradil aj na režisérskom poste a nezaostal za Yvesom Robertom, režisérom série o blondínovi. Obzvlášť mu vyšla trilógia Kopyto, Otec a otec a Utečenci, v ktorej spojil Pierra Richarda a Gérarda Depardieu, dvoch famóznych hercov. Ten prvý hrá celým telom, je z rodu Funésa, len na rozdiel od funesovských hrdinov je tak trochu hračkou v rukách nemilosrdného osudu, teda Vebera. Funes dej určuje, Richard na dej reaguje, ale pozor! nie je to žiadny blbec, ako napríklad inšpektor Clouseau. Francois Pignon je v podstate génius. Depardieu hrá očami, je z rodu Gabina. A spolu to medzi nimi iskrí a horí. Jeden z najoriginálnejších scénaristov tak vytvoril jedno z najoriginálnejších hereckých spojení. Ak k tomu prirátame hudbu Vladimira Cosmu, vyjde z toho naozaj fantastická trilógia. To, že je neopakovateľná, sa ukázalo, keď Veber spojil Depardieua so Jeanom Renom vo filme Drž hubu. Tam hral skôr toho Pignona, aj keď sa tá postava volala ináč. Reno je skvelý, ale dvojica D plus R bola jedinečná. Ešte slabšie to vypálilo s tou Osinou. Ak by ste sa ma opýtali, ktorý film trilógie mám najradšej, bolo by to, ako keby ste sa matky opýtali, ktoré zo svojich troch detí má najradšej. Alebo lepšie - ako keby ste sa syna opýtali, ktorého zo svojich troch otcov má najradšej. ()

Reklama

Martrix 

všechny recenze uživatele

Dnes se pro takový typ filmu vžilo označení dramedie. Typicky francouzské fórky namixované s rodiným dramatem. Kouzlo Uprchlíků spočívá právě v tom, jak zručně je to namícháno a pak samozřejmě v ústředním triu. Malá Jeane by si omotala kolem prstu snad i Herodota. I když se místy tlačilo hodně na city, celkový dojem to nekazí. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Uprchlíci jsou asi na místní databází nejlépe hodnocený film s Pierrem, ale já s ním mám menší problém. A asi jsem konečně pochopil jaký...  Pierre si ve svých autorských filmech občas vybral nějákou vlastnost (roztržitost - Roztržitý,  smůlu - Život plný malerů, nesmělost - Jsem nesmělý, ale léčím se), na kterou se nabaloval humor a až pak ve druhém plánu se nenásilně trochu více zkoumala (filozofování nad slovem roztržitý v Roztržitem.) I mistr Veber si ve předchozích filmech s Pierrem a Depardieum, vybral téma (Kopyto - opět smůla, Otec a otec - otcovstí), na které se nabalovalo humorné dění...a až ve druhém plánu se pak zajímavě mísil humor s trochou sentimentu  a přesahem do života  (v Kopytu - víra ve štěstí a smůlu...smůla na konec hlavní dvojku dovedla až k úspěchu...V Otci a otci se řeší úloha otcovství, pan Pignon je psychicky nemocný člověk trpící depresemi, který možná svého syna vyloženě  potřebuje apod.) V Uprchlícíh mi příjde, že je tohle všechno převracené...nebo to tam ani není. Dojemná historka o chudém tatínkovi a jeho nemluvné holčice je sice možná pěkná a musím říct, že dříve mě (bez nějakých dalších větších filmových zkušeností) i skutečně hodně dojímala....Ale tady se nic  moc se nezkoumá, na trochu smutný příběh a pár vážnějších scén  se teprve nabaluje pár humorných scének (přepadení banky...a hlavně skvělý veteřinář Carmet a přestrojení za matku.), a v prostředku jako by se pan Veber pokoušel o vyloženě sociální rovinu...Ale bez většího nadhledu. Ty předchozí filmy mi zkrátka přišly přirozenější a k vážnějším tématum se teprve propracovávaly postupně v na první pohled ryze humorném balení..zde jako by se nás pan Veber pokoušel i trochu citově vydírat a nedívím se, že zrovna tento film se dočkal amerického remaku v jeho vlastní režii (neviděl jsem.) Oproti předchozím filmům (i dalšímu skvostu, byť taky vážnějšímu - Hračce, kde ale taky funguje humor, vážná linka i sentiment dohromady) pro mě krok stranou a s větší vážností, určitě ne více výzralý kus, spíš více podbízívý, ale sám v některých ohledech poněkud naivní a nedotažený. Myslím si prostě, že tohle pan Veber tak nedotáhl.  I navzdory té oblibě filmu u dalších fanoušků francouzských komedíí a Pierra Richarda. Tady jdu překvapivě trochu proti proudu a musím říct, že k mým nejoblíbenějším filmům s Pierrem Uprchlíci už určitě nepatří. Dneska už osobní přenos tohoto filmu shledávám především prvním zhlédnutím a těm pár komediálním momentům...jak říkám, hlavně Carmetovi a převleku Pierra (:D). Ale  pan Veber ať si z toho nic nedělá. Tohle určitě není zdaleka tak slabá chvilka jako měl osm let předtím, jistý pan Oury.:o ()

frashmaker 

všechny recenze uživatele

Pierre Richard je jedním z nejznámějších francouzských komediálních herců, ale až na tuhle výjimku mi nikdy nepřirostl k srdci ani zdaleka tak jako Louis de Funés. Tento film jsem viděl před dobrými deseti lety, a vím, že jsem si ho moc užil. Nevím, jak by se mi líbil teď, ale je to jeden z těch, na které již koukat nechci, abych si nezkazil dojem, protože vím, že by již tak silný nebyl. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (5)

  • Po filmu Kopyto (1981) se jedná již o druhý snímek, ve kterém postava Pierra Richarda neúmyslně postřelí Gérarda Depardieho do nohy. (jarkolar)
  • Gérard Depardieu a Pierre Richard si společně pod stejnými filmovými jmény Jean Lucas a Francoa Pignon zahráli také o 3 roky dříve ve filmu Otec & otec (1983). (Skarface)
  • Poslední čas na hodinách v přepadené bance je 9:41 a záhy na policejní stanici, po příjezdu Lucase (Gérard Depardieu) a Pignona (Pierre Richard), čas na hodinách ukazuje 11:04. (Ganglion)

Reklama

Reklama