Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Linus SandgrenHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Barry Keoghan, Jacob Elordi, Archie Madekwe, Rosamund Pike, Richard E. Grant, Ewan Mitchell, Carey Mulligan, Reece Shearsmith, Lolly Adefope, Alison Oliver (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Student Oliver Quick (Barry Keoghan), který se snaží vydobýt si své místo na Oxfordu, se nechá vtáhnout do světa okouzlujícího a aristokratického Felixe Cattona (Jacob Elordi). Ten ho pozve na Saltburn, rozlehlé sídlo jeho výstřední rodiny, kde prožijí nezapomenutelné léto. (Prime Video)
Videa (3)
Recenze (191)
Ukrutná zhovadilosť, namachrovaná narcistická póza. Okukané všetky možné snímky, bez kúska originality a autorskej invencie. Opulentnosť Saltburnu akoby nám mala zalepiť oči pred neuveriteľnou prázdnotou. Zlý a zbytočný film, rovno do koša. "Times New Roman"= wtf? Metafora? Nadsázka? Ach jaj, nevídané. Veľké FUJ. ()
Nesedlo mi to. Jde ale o jeden z těch filmů, kterým sice dávám nízké hodnocení, ale zároveň vlastně moc nevím, co bych filmu vyčetla. Je to dobře natočené i zahrané a vidím tam tu jasnou režisérskou vizi. Věřím, že ta celková stylizace dokáže hodně lidí podmanit, ale já jsem se nemohla na to naladit, vůbec jsem se nedokázala do toho ponořit a v momentě, kdy už jsem rozkličkovala, o co vlastně jde, tak už mě film nedokázal vůbec ničím překvapit ani šokovat a ve výsledku mě to vlastně vůbec nebavilo. ()
Proč musel být hlavní hrdina hnusný slizký mongoloidní kluk, to jsem nepochopil. Že by pak mohl být pro někoho i sexuálně přitažlivý, to mě taky dost zaráží. Nicméně dnešní otevřená společnost, a má to podložené mnoha rovněž otevřenými studiemi, Vás přesvědčí o tom, že když se uprostřed noci probudíte s opicí na hrudníku, tak první, co se vám přihodí, bude velmi silná erekce. A pak už to půjde ráz naráz. Jinak je to hezká variace na Ripleyho a spol, jak už tu několikrát zaznělo, patřičně hodnotově vyprázdněná, úchylná, vlhká a odporná. Tři. ()
Skvěle zahrané a mistrovsky záběrované vyprávění, které se v poslední třetině až příliš spolehne na efektní obrázky a bizarní situace, díky kterým se vytratí jakýkoliv emociální dopad, soucítění a napojení na postavy. Z počátku mě film vedl a byl jsem ustavičně překvapován vývojem. Ve chvíli, kdy vám to všechno dojde (každému asi jindy), začne být všechno tak trochu jedno. Nemám problém s tím, že se jedná o variaci na Talentovaného pana Ripleyho - film je vyprávěný jinak, a v mnoha ohledech je originální. V jeden moment se však změní ve vyprázdněnou obrazovou exhibici, zatímco starší film se poctivě věnuje postavám a mnohem lépe zafunguje v emoční rovině. ()
Film je podľa mňa trošku pre-hype-ovaný. Obsadenie a herecké výkony, zasadenie deja, hudba, vizuál, kamera (tá zmena formátu bola vítaná)- toto všetko je skvelé. Prvý dojem bol asi na 5 minút "wow", ale po tých 5 minútach som sa začala zamýšľať nad niektorými momentami a zistila som, že veľa vecí bolo vlastne dejovo dosť zvláštnych. V podstate to bola všetko len kôpka lží s pozlátkou na vrchu. A ja som to prekukla. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (29)
- Rodina Felixe (Jacob Elordi) sleduje v průběhu filmu snímky Superbad (2007) a Kruh (2002). (Shizle)
- Venetiine (Alison Oliver) vlasy boli úmyselne poškodené bielidlom, pretože filmári si mysleli, že by to bolo presnejšie pre spoločenskú osobnosť z tohto obdobia. Maskérka Siân Miller ponúkla herečke parochňu, ale herečka bola ochotná obetovať zdravie svojich vlasov pre svoju postavu. Na producentku Margot Robbie to zapôsobilo, keď Miller spomínala ako ju počula hovoriť: "Pozri sa na tie krehké konce. Sú jednoducho dokonalé!" (Arsenal83)
Reklama