Reklama

Reklama

Pět let

(seriál)
  • angličtina Five Years (festivalový název)
Trailer

Epizody(10)

Obsahy(1)

Terezu si David vyhlédl na maturitním plese a po celý zbytek noci měl oči jen pro ni. Potkávají se po pěti letech. David dokončuje medicínu a na jejich společnou noc si sotva pamatuje. Tereza ho obviní, že ji tu noc znásilnil, a chce to použít jako téma pro svůj literární debut. David svou vinu ale odmítá. S událostmi maturitního plesu jsou konfrontováni nejen oni dva, ale i jejich nejbližší okolí. Tereza chce uzavřít kapitolu, David ji nechce ani otevírat. Co se tu noc skutečně stalo? (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak já vám, níže patrně s množstvím BOJLERŮ, povím zcela přesně, proč staré dobré znásilnění, jehož definice ještě nedávno a apriori vycházela ze slovního základu „násilí“ a zahrnovala například aktivně se bránící, kopající, škrábající, cukající nebo ječící zarytě nekonsenzuální figurantku, nějaké ty rány pěstí či jiné násilné metody její imobilizace „milovníkem“, bezskrupulózní vydření nasucho přes odpor, mnohdy i do dvojky, když už se znásilňuje, tak se vším všudy!, vaginální a anální ruptury, hematomy, ektymózy, kontuze a jiné prokazatelné stopy onoho násilí, už není tím, čím bývalo. Je to tím, že si zkurvené hrabivé kokotporáty cíleně pěstovanou závislostí na komunikační elektronice, ovládnutím nosných médií a bolševickou utopistickou masírkou pomalu, ale jistě zotročili mileniální i následnou degeneraci, která tak z valné části dospěla a dospívá v bandu ve vatičce vypěstovaných, změkčilých a labilních virtuálních pičusů s mobily přirostlými k držkám. Pičusů snadno manipulovatelných, ku prospěchu libovolného inzerenta ovlivnitelných, kolektivně smýšlejících, osobnostně retardovaných a zcela bez elementární sociální inteligence a adaptability, jež si degenerace před nimi ještě snadno přirozeně osvojovaly nesčetnými modelovými situacemi při vysoce variabilních stycích se skutečnými lidmi v reálné realitě, kdy je nikdo cíleně nedržel v pokojíčcích a masově nevymýval Instáčema, Tvítrama a dalšími patologickými nástroji účelového pasení dobytka. No a takový asociální, téměř bezpáteřní a bezcharakterní změkčilec, odchovaný v neomarxistickém prostředí pseuodokodexů cíleného falešného altruismu a na hlavu postaveného protěžování zanedbatelných minorit či kdejakých vyšinutých zoufalců a mindráků na úkor většiny, je pak od přirození navyklý k tomu, že když jej náhodou traumaticky ofoukne větřík nebo na něj nedejsatan dokonce někdo použije nějaké to škaredé slovíčko, může se okamžitě na Instáči vyplakat těm „hodným“ tetám nebo strýčkům z kokotporátně poháněných probuzených neziskovek, vesměs neméně zneuznaným zoufalcům a mindrákům, kteří by za normálních okolností místo toho náhlého tolik naplňujícího a smysl života dávajícího mediálního výsluní někde squattovali, fetovali nebo organizovali ČEKTEKY. A ti se jej, už jen z titulu moci své VELEDŮLEŽITÉ FUNKCE v té tolik závratné kariéře zmrda, bonzáka, subjektivního arbitra pseudomorálky a charakterního pokřivence, samosebou okamžitě zastanou, aniž by zkoumali jiné verze, ze lží, smyšlenek a labilních polopravd udělají mediální humbuk, který ti zasraní změkčilí mileniálové budou dále s gustem šířit, a ten větřík či pičujícího fašistu minimálně znemožní nebo sociálně a ekonomicky zlikvidují. A co pak teprve, když dojde na mrdání! To se pak tadyhle vzorový zoufalý ňoumovitý citlivouš neohrabaně snaží vykropit hrobku mimořádně oslizlé a patřičně labilní neomarxistické lesbě, která po něm evidentně jede jak Cemper po trestním oznámení, málem ho přeblafne už na parketu, načež nadšeně souhlasí, že s ním DOBROVOLNĚ půjde domů! A takovou sociální situaci, velmi nevážené šeredy, militantní lesby, zamindákované piče a kariérní soudružky, si prostě 99,9 % milovníků zcela správně, neprůstřelně a v rozumné společnosti naprosto nepostižitelně vyhodnotí jako „tutový konsenzuální kocour v troubě“! Což je posléze podtrženo ještě tím, že figurantka v té satanolibé činnosti naprudko pokračuje i v posteli. Dokud nehodí kosu, páč míchala šáňo s vodkou. To se pak převalí na bok, a když se jí roztoužený milovník nadále snaží naroubovat slimáka, neslyšně zašeptá „přestaň“, což si donchuján po předchozím jednoznačně předkoitálním oslintávání sociálně opět zcela správně a zdravě vyloží jako „smrdí mi z huby, tak dělám drahoty“, notabene bez JAKÉHOKOLIV následného odporu, když už je kohout v kafilérii. A BÁC HO, po pěti letech je z toho naslinění!!! K tomu jedinému totiž tenkrát de fuckto i de jure došlo. A pokud si něco takového jakákoliv figurantka vyloží jinak, je to zcela zjevně a) jeblá asociální pizda, která postrádá základní kodexy společenských interakcí, b) zamindrákovaná pizda, která si všechny ostatní komplexy ze svého škaredého života okamžitě regresně léčí tolik vítanou roli oběti nebo c) Pozornostní kurva, která je štěstím bez sebe, že si jí konečně někdo všimnul. Každopádně všechny tři zmíněné pizdí archetypy by měly neprodleně skončit na psychiatrii, kde by je v rámci behaviorální terapie a učení se elementárním sociálním standardům nechávali tak třikrát týdně vyprcat nějakou cigánskou fetkou, aby pochopili zejména správný úzus termínu znásilnění. Na straně jedné dílo hodnotím vcelku kladně! Semiamatérská děcka to zahrála fajnově a hlavní antihrdinka, sice hnusná, ale zato piča, dokonce tak fajnově, že jsem měl zase jednou neodolatelné nutkání análně zprznit televizi borovou šiškou, načež pochcat obrazovku. Exekuce solidní, dialogy snesitelné, a navíc to zřetelně vyznívá ve prospěch vyměklého jelimana, vyšinutá slizká kráva je vyobrazena jednoznačně jako vyšinutá slizká kráva, účelově hrabivá neomarxistická pasačka a pozornostní kurva jako jasně účelově hrabivá neomarxistická pasačka a pozornostní kurva. Nasraně druhé se to však snaží dost tupě společensky polemizovat kolem zcela jednoznačné záležitosti, jež by nebyla znásilněním snad ani v Mumulendu, a ten konstrukt „omrdej mě z boku, když děsně nechci“ si taky mohla paní scénáristka s nějakým chudákem nejdříve možná vyzkoušet, zjistit, že to jde dost blbě jen s lehce zatnutou prdelí a stisknutými stehny figurantky, a pak to celé navléci kapku sofistikovaněji. A hlavně se domnívám, že je přinejmenším ze strany tvůrců solidním hovnem do větráku točit inscenace o podobných zanedbatelných pičovinách, ať už vyznějí jakkoliv! Týká se to naprosto mizivého procenta mentálně retardovaných slepic, tedy alespoň doufám, protože jinak brzy vymřeme po piči, a čím více se o tom bude žvanit, tím více to bude náhonem na neomarxistický mlýn, děsně toužící dělat z toho globální problém v točení světa a oslí můstek v „kariérách“ životních ztroskotanců! Čili jste se v podstatě zachovali jako ta vámi zobrazená účelově hrabivá neomarxistická pasačka a pozornostní kurva, která v jistém momentu pronesla něco jako: „Je to rezonující téma, to bude sypat.“ Tudíž mám takový pocit, že jste si právě vytřeli prdel mými koncesionářskými poplatky! () (méně) (více)

Chmur 

všechny recenze uživatele

Znásilnil, či neznásilnil? To je to, oč tu běží. Je fajn, že se seriál zabývá tématem znásilnění s absencí černobílého nazírání. Znásilnění už dávno není křičící a bránící se žena uchylákovi v podchodu. Je to všechno nějak rozmazané. Bohužel některé dialogy až příliš šustí papírem a působí občas až trapně edukačně viz rozhovor Davida s Emou v posledním díle. Cením ale obsah, který v tomto případě vítězí nad formou. ()

Reklama

ghatos 

všechny recenze uživatele

Já si před tímhle pustil Ligu mužské moudrosti 😅. Inu hlavní představitelka je řádně nesympatická, pokřiveně feministická pipina made in současnost. Zakomplexovaná, citově plochá, poškozená studentka žurnalistiky (jak příznačné) se mstí celému světu 🤷. Já to říkám pořád. S dívkou je potřeba si jen povídat - hlavně o gastronomii 😄. Natočeno je to zručně (hlavně první polovina) a ne že by to nebyl problém, ale na druhou stranu když se soudružka intoxikuje na diskotéce, tak asi nebude mít určité procesy pod kontrolou 🤷. Ženy by měli převzít zodpovědnost za to s kým, kde lezou a nespoléhat na to, že každý je galán nebo 🧸. Když bude doma slečna dělat řízky a pustí fotbal, tak utlumí případné sexuálně predátorské choutky a když ne u ní, tak alespoň u něho 🧠😌. Každé ženě rád poradím 🧸🙂. PS1: Velmi slušná hudba na diskotéce. PS2: S postupujícím časem stále otravnější a samotným akt by zasluhoval elektronickou tužku a konzilium odborníků 🤷🥴. PS3: Woke našeptávačka a zneužitelnost Me Too a já ještě nevím co, to ta cesta asi taky úplně nebude 🤷. 65%. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočená sonda, jak pět let stará a pro některé zdánlivě banální záležitost může i po několika letech rozesrat životy tolika lidem. Líbil se mi výběr interiérů (ten oprejskanej podnájem na Žižkově nebo kde to). S malinkými výhradami výborné herecké výkony hlavní dvojice, zcela bez výhrad perfektní obě matky (Vanda Hybnerová, Gabriela Míčová) a cynická nakladatelka (Dana Marková). Dvě závěrečné scény jsem si musel dát opakovaně. Fakt dobrý. ()

Amper01 

všechny recenze uživatele

Z tohoto seriálu mám velmi smíšené pocity. Ale už chápu, proč se chystá legislativa pro "písemný souhlas k sexu". Ikdyž v tomto případě by nejspíš podpořil právě Davida, neboť si to rozmyslela ve chvíli, kdy už by to bylo podepsané... Nicméně co mohla čekat, když mu posilněná alkoholem vlezla do postele a až tam si to rozmyslela? Tak jo, tak se teda dnes vklidu vyspi a zítra to zkusíme znova...? Zároveň i v tom stavu měl repektovat její STOPku... Podstata problému ale tkví ještě někde úplně jinde - že sex na jednu noc je v dnešní době považován za normální. A k tomuto by vůbec nedošlo, kdyby - k tomu vůbec nedošlo. Ale oba s tím dlouho souhlasili a i ona udělala vše pro to, aby se to stalo a pak se diví... Ale seriál nechápu ani dál. Proč je "útočník" zasazen do podporující rodiny, zatímco "oběť" do prostředí nemilujícího? A oběť si kdovíjak dlouho vydržuje zase svou oběť... Alespoň závěr je solidní, i když smutný. Útočník se ukáže jako chlap, oběť se přeci jen také zarazí a nedokoná zničující skutek... Ale oba mají životy alespoň na nějaký čas opravdu zkažené... ()

Galerie (37)

Zajímavosti (4)

  • Bar, který se v epizodě objevuje, je Waid v pražských Vinohradech. (MTHRFCKR)
  • Kavárna, ve které pracuje přítelkyně Terezy (Alžběta Malá), je ve skutečnosti Café Sladkovský v pražských Vršovicích. (MTHRFCKR)

Související novinky

Začíná 17. ročník festivalu Pragueshorts

Začíná 17. ročník festivalu Pragueshorts

28.02.2023

Mezinárodní festival krátkých filmů Pragueshorts se letos uskuteční od 1. do 5. března v pražských kinech, od 5. do 18. března pak online na KVIFF.TV. Přehlídka organizovaná týmem MFF Karlovy Vary… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama