Reklama

Reklama

Metoda Markovič: Hojer

(seriál)
  • Česko Hojer (pracovní název) (více)
Trailer
Česko, 2024, 5 h 47 min (Minutáž: 57–62 min)

Režie:

Pavel Soukup

Scénář:

Jaroslav Hruška

Kamera:

Ondřej Belica

Hudba:

Jan Richter

Hrají:

Petr Lněnička, Petr Uhlík, Sarah Haváčová, Václav Neužil ml., Adam Mišík, David Prachař, Michal Isteník, Vojtěch Kotek, Dano Heriban, Petr Reif (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Co se stane, když zlu nastavíte lidskou tvář? Skutečný příběh muže, který se díky své metodě stal kriminalistickou legendou. Seriál podle případů kriminalisty Jiřího Markoviče se zaměřuje především na jeho výjimečný vztah se sériovým vrahem Ladislavem Hojerem. Bez příkras ukazuje reálnou policejní práci v tehdejším ČSSR. Odehrává se v několika časových rovinách a na pozadí nejděsivějších vražd 70. a 80. let. (Voyo)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (272)

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Už od kraťasu Lesapán jsem říkal Dejte Soukupovi víc peněz a on natočí pecku! A stalo se. Bez obalu můžu říct, že lepší český seriál tu nikdy nebyl. Příběhově není co dodat, napsal sám život (smrt), ale podání příběhu je chytlavé, sympatické a místy ukázkově umělecké. Některé úhly kamery a záběry jsou pastvou pro oči. Kostýmy a dobová atmosféra celkově je vynikající, ani si nechci představit, kolik to muselo dát práce dát dohromady tolik rekvizit a udělat to tak věrohodně. V neposlední řadě je potřeba zmínit herecký výkony a trefu v podobě castingu, kdy nikdo zbytečně nepřehrával a ani nebyl upozaděn. Překvapil mě Kotek a jeho ztvárnění inteligentního sadisty Tekverka, hned jsem si vzpomněl na Mindhuntera, kterej mě ale bavil o poznání méně. Tohle je majstrštych a pan Soukup je momentálně český režisérský eso. 5* a.k.a 100% ()

leila22 

všechny recenze uživatele

Táto šesťdielna miniséria ma doslova rozbila a po mojej obľúbenej Pustina mi dopriala najsilnejší seriálový zážitok od českých bratov. Počnúc réžiou, perfektnými dialógmi, výbornou kamerou, vypiplanou výpravou a skvelou retro atmosférou zahalenou v takmer nemiznúcom opare kúdolu dymu, cez depresívnu hudobnú zložku, až po postavy, ktoré vám tak hlboko vlezú pod kožu, že si k nim za nebezpečne krátky čas vytvoríte ozajstný vzťah. V prípade tejto kriminálnej série máme prakticky až dve hlavné postavy - výnimočného kriminalistu, sympaťáka Jiřího Markoviče a sériového vraha a kanibala Ladislava Hojera. Hádam najviac ma fascinovalo sledovať to zvláštne puto, ktoré medzi nimi vplyvom času vznikalo. Vzťah vytvorený za absurdných podmienok, ktorý asi sotva dokáže chápať niekto iný, okrem nich dvoch samotných. Duo Lněnička-Uhlík predvádza absolútny herecký koncert a hoci samotný obsah výsluchov nebol často ľahko stráviteľný, ich vzájomné dialógy stáli vždy za to. Tvorcom sa podarilo vytvoriť niekoľko skutočne živých mnohovrstevných postáv, ktorých príbeh okamžite zaujme (výborný je aj Vojtěch Kotek v role nadpriemerne inteligentného sadistu). A či už dokážete Markovičov veľmi osobitý, dôverný, až miestami láskavý prístup uplatňujúci voči zločincom chápať  či aspoň akceptovať (do konca svojho života zásadne odmietal trest smrti) alebo jeho riskantné metódy považujete za číre bláznovstvo, jedno je isté. Fungovali a dosahoval s nimi výnimočné výsledky. Metóda Markovič: Hojer je príbehom, v ktorom sa prelínajú tie najbrutálnejšie vraždy v ČSSR počas 70. a 80. rokov, no súčasne sú prepletené tak hmatateľným faktorom ľudskosti, túžbou po pochopení a pravde, až vyvolajú zmes pocitov, ktoré vás zaskočia nepripravených. Seriál režiséra Pavla Soukopa je nielen jedným z najlepších českých seriálov, jeho kvalita v rámci žánru true crime je, dovolím si tvrdiť, konkurovateľná na svetovej úrovni. ()

Reklama

dubinak 

všechny recenze uživatele

Já se k davovému nadšení úplně přidat nemůžu, ale dobré to bylo. První díl mě teda minul účinkem a ke druhému jsem se dostala zase až asi po 14ti dnech docela s nechutí. Od třetího dílu si mě to už celkem udrželo, ale chyběl mi tam nějaký dějový spád nebo trochu svižnější jízda. Všechno se tu děje tak nějak mimochodem, je to takový moc lážo plážo a nemá to v sobě žádné napětí. Spíš jsem to prostě jen sledovala bez nějakých velkých emocí. Lněnička a Uhlík nepopiratělně nejlepší prvek seriálu, ale Mišík a Kotek se mi tam třeba moc nehodili. Občas to mělo takový moc nova feel a co mi vadilo nejvíc byla asi spíš ta realita toho, že tam s tím Hojerem fakt zacházeli jak s kamarádem, který moc rozumu nepobral a ve finále mi ho ještě mohlo bejt třeba líto, ne? ()

charlosina 

všechny recenze uživatele

Řemeslně je to velmi dobře odvedená práce, vlastně nadprůměr, morálně zatím moc nevím, jak se k tomu postavit. Že seriál, resp. Markovič upozornil na nesmyslnost trestů smrti kvituju; že poukázal na dobovou tragickou psychiatrii a že je potřeba podrobného zkoumání, než se vyřkne ortel, to taky kvituju. Taková byla doba (a taky se asi fakt hodně kouřilo). Ale tak nějak pořád nevím, jak se popasovat s postavou Hojera. Rozhodně parádní výkon, Petr Uhlík jistě bude oceněn, ale o to nejde. To, že Markovič měl velmi osobní vyšetřovací techniku a že Hojer k němu velmi přilnul (ze zřejmých důvodů), není tajemstvím; jen tomu bylo možno dáno až příliš prostoru. Anotace filmu, distribuce se hned v úvodu ptá: Co se stane, když zlu nastavíte lidskou tvář? Já se ale po zhlédnutí spíš ptám: Co se stane, když zlu nasadíte lidskou tvář? Protože to se stalo. Tak nějak mi to zavání kultem vraha a s tím mám problém (podobně jako u Předčítače, ale tam šlo o její hrdost, tady je vrah slaboduchý, na hranici retardace a určitě měl další diagnózy). // Asi spíš ocením skandinávské způsoby zachycení skutečných zločinů, kdy není prostor věnován vrahům, ale spíše vyšetřování (Breivik, Madsen). Tady chápu proč, zachytit techniku/vztah Markoviče bez pachatele by nešlo, nebo by to bylo přinejmenším velmi náročné, na druhou stranu tahle lačnost po true crime mi taky přijde jako jistá diagnóza. // Ale znova: perfektní výkony, skvělá kamera, nadprůměrný český krimi seriál. Příště by to chtělo ještě zapracovat na těch výsleších žen, a možná i víc upozornění na to, jak brutální techniky identifikace pachatele to pro oběti byly (jedna plačtivá scéna je málo, vzhledem k tomu, kolik - fakt kolik! - prostoru dostal vrah). ()

zette 

všechny recenze uživatele

Par pripominek bych mel, ale jinak se jedna o velice povedeny kriminalni serial, natoceny podle skutecnych udalosti. Skoda, ze je pachatel znamy od zacatku. Ale Petr Uhlik predvedl uzasny herecky koncert a byla radost ho sledovat. Velmi dobre jsou zahrane a popsane i ostatni postavy. Zanrova atmosfera povedena, jen mi serial prisel az moc apoliticky. At uz v dialozich, tak ve vyprave, kde jsem zaznamenal snad jen jednu rudou hvezdu nad policejnim vchodem. Ale celkove nadprumerny pocin, ktery mi udelal radost. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (21)

  • Skutečné místo vraždy v Motole je u jiného mostu přes potok. U toho, kde je dodnes stará budova s funkčními potravinami. Můžete si tak koupit i Turistický salám, ktrerý Hojer (Petr Uhlík) tak miloval. Kousek je i dům, kde Hojer bydlel a mezi tím se nachází již nefunkční hospoda „Pod Homolkou“.  Filmaři si však vybrali (asi úmyslně – z úcty k oběti) mostek blíže k motolskému rybníku. (Karrfik)
  • Předpremiéru seriálu navštívila i Eva Markovičová, kterou v seriálu ztvárnila Sarah Haváčová. Samotné Markovičové se výkon Haváčové velmi líbil. (Bediverecs)
  • V 19. minutě je zmíněn Vinnetou ze stejnojmenné filmové série. (Zix.)

Reklama

Reklama