Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběhy Zbyňka, Alenky a Kateřiny jste sledovali v inscenacích "Podnájemníci" a "Otec nebo bratr". Ze Zbyňka a Kateřiny se stali manželé a z Alenky krásná mladá dáma. Matky a otcové nejlépe vědí, jak složité tím začíná období v životě rodiny. Slečna začíná objevovat dosud neznámý svět, v němž se bývalí nesnesitelní kluci mění v docela snesitelné mladé muže. Většinou ovšem s vlastnostmi, které se rodičům nejeví jako zcela ideální. Je-li Zbyněk bratr s povinnostmi otce, pak s Alenčinou dospělostí stojí na prahu starostí, které mu pořádně zamotají hlavu... Na řadě je poslední díl oblíbené komediální trilogie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (41)

Dlubal David 

všechny recenze uživatele

■ ∞ Poslední cca 2 (3) roky si opětovně vychutnávám staré československé filmy a seriály, které jsem viděl jako kluk a nyní si chci porovnat své pocity a vzpomínky a musím říci, že mnohdy je to velmi zajímavé. ■ Měl jsem veliká očekávání, jelikož první dva filmy Podnájemníci (1976) a Otec nebo bratr (1978) jsem již viděl, ale Dopis psaný španělsky nikoliv. A poněvadž jsem byl tolik natěšený, tak mé zklamání bylo o to více znatelné a muselo se následně projevit i na hodnocení této TV inscenace, která bohužel svým dvěma starším sestrám nesahá výše jak ke kotníkům a v několika málo chvílích bohužel malinko nudí a rychlost, kterou našlápl předchůdce: Otec nebo bratr, se tomuto televiznímu dílu nedaří dosáhnout, ba ani se přiblížit. ■ Zbyněk má tentokráte daleko více prostoru pro svou roli a úspěšně se jí zhostí. Pro mne bylo smutné, že Alenka v jedničce a dvojce tak roztomilá a příjemně praštěná a telecím způsobem zvědavá, mi zde ve trojce byla od úplného počátku až do konce nesympatická a lezla mi na nervy a já se přistihl, jak stojím na straně Zbyňkově a i když nemám rád fyzické tresty, tak být jejím starším bratrem, který vlastně zastává funkci otce, přehnul bych ji přes koleno a správně mířenými ranami na svaly sedacího ústrojí jí domluvil... ■ Humorných situací se již tolik nedostává, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak je to vlastně logické, neboť Alenka již není tou školačkou, již má jiné zájmy, je ve vrcholné fázi dospívání; naproti tomu Zbyněk již zestárl a stále více bere svou sestřičku jako dceru a je zabořen do svých dospěláckých starostí. S Kateřinou jsou již přes tři roky svoji a on má pocit, že v manželství je vše v pořádku a nemá moc potřebu komunikovat se svou ženou, zvláště když se vrátí utahaný z práce, jenže se zde vyskytne předvídatelně nepředvídatelná věc, která posunuje děj filmu kupředu... ■ ■ ■ Dnes mohou některé věci nezasvěcenému diváku připadat přinejmenším podivné, ale pravdou je, že do značné míry celá trilogie zaznamenává holou realitu tehdejšího Československa. ■ ■ ■ ⁞ [80/100]. ■ ‖ [70/100]. ■ ↨ [70/100]. ■ ― Jaromír HANZLÍK [89/100], Ivana ANDRLOVÁ [66/100], Daniela KOLÁŘOVÁ [77/100], Libuše HAVELKOVÁ [77/100], Petr OLIVA [79/100]. ■ ῼ [69/100]. ■ ∩ Podnájemníci (1976), Otec nebo bratr (1978), Lidé z metra (1974), Léto s kovbojem (1976), Setkání v červenci (1978), Nejlepší ženská mého života (1968), Taková normální rodinka (1971), Noc na Karlštejně (1973), Byl jednou jeden dům (1974), Nemocnice na kraji města (1977), Sanitka (1984), Ikarův pád (1977), Sňatky z rozumu (1968), Dynastie Nováků (1982), Step by Step (1991), Doktor z vejminku (1982), Tchán (1979), Půl domu bez ženicha (1980), Kulový blesk (1978), Vratné lahve (2006), Svatební cesta do Jiljí (1983). ■ № 1x; 1x ⌂ [D], ϿϾ, [PZ], [464p], [20-III-2014; 01:15]. ■ ↘ blackrain. ■ ↔ ① [75/100] [20-III-2014; 01:15]; ‡ [75/100] [20-III-2014; 01:15]; >>> [75/100]. ■ ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tak jako se Alena zajímala o život Zbyňka a neustále mu do něj kafrala, podobným způsobem se teď snaží ovlivnit výběr partnerů její bratr. Ten to ovšem dělá velmi nešikovně a místy působí jako slon v porcelánu, tedy jako v minulých dílech sestra. Místo, aby si spolu promluvili a to zcela upřímně, chovají se chvílemi jako naprostí pitomci. Přitom to byla právě Alena, která dříve vyčítala svému bratrovi neupřímnost. Tentokrát ale přiznávám, že jsem se při některých scénách opravdu pobavil. ()

Reklama

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Největší hodnota této inscenace nespočívá v jejím nevtipném „humoru“. Objevíme ji až při čtení mezi řádky (televizního obrazu), kde se skrývá zpráva o společnosti ve stavu všeobecné profízlovanosti. Příznačná je scéna z rodičovského sdružení, ale v důsledku ještě odpornější je atmosféra špehování v rámci rodiny, kde se dopisy tajně zadržují a následně rozlepují nad horkou párou. Absolutní neúcta k soukromí jednotlivce evidentně patřila na přelomu 70. a 80. let mezi natolik běžnou normu, že televizní cenzuru už ani nenapadlo podobné praktiky zatajovat. ()

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Jaromír Hanzlík v roli nechutného sexuálního šmíráka vlastní sestry mi vnuknul myšlenku, že lidstvo opravdu za posledních 30 let urazilo neskutečný kus cesty, vezmeme-li v úvahu, že na jejím začátku se veškerý smysl života mohl redukovat na takovou banalitu, jako jestli už byl kocour v troubě nebo ne. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Třetí díl trilogie televizních komedií "Podnájemníci", "Otec nebo bratr" a "Dopis psaný španělsky". Jde o důstojné vyvrcholení této televizní komedie, i když tentokrát brácha Hanzlík je fakt už otravný a příliš moc sympatií nenasbírá. Ale Andrlová hraje svou postpubertální sestru výborně. Hudba: Jiří Bažant & Jiří Malásek ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama